  • 1. Data: 2006-03-17 13:38:26
    Temat: mandat za niezameldowanie
    Od: "Piotr" <s...@o...pl>

    Dostałem dzieki mojej byłej żonie mandat za niezameldowanie się czasowe w
    mieszkaniu, ktore wynajmuje od 2 miesięcy i mam zamiar jeszcze 2 pomieszkać. Z
    różnych źródeł odbiram sprzeczne sygnały, jedni mówią, że jest obowiązek
    meldunkowy i mandat się należał, a drudzy, że nie ma takiego obowiązku. Co
    prawda mandat był w wysokości 50pln i wolałem sprawę zamknąć niż być wzywanym
    do sądu.
    Gdzie mogę szukać pomocy w tej sprawie? Doradźcie proszę
    Piotr

  • 2. Data: 2006-03-17 13:52:36
    Temat: Re: mandat za niezameldowanie
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Piotr" <s...@o...pl> naskrobał/a w

    > jeszcze 2 pomieszkać. Z różnych źródeł odbiram sprzeczne sygnały,
    > jedni mówią, że jest obowiązek meldunkowy i mandat się należał, a
    > drudzy, że nie ma takiego obowiązku.

    Obowiązek jest, ale generalnie, to wszyscy (no większość (spora część))
    sobie bimbają.

    > Gdzie mogę szukać pomocy w tej sprawie? Doradźcie proszę

    Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

  • 3. Data: 2006-03-17 13:52:39
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > różnych źródeł odbiram sprzeczne sygnały, jedni mówią, że jest obowiązek
    > meldunkowy i mandat się należał, a drudzy, że nie ma takiego obowiązku.

    Obowiązek jest. Jeśli masz podpisaną umowę wynajmu, to sam mogłeś się
    zameldować w danym miejscu. Jeśli nie - to tylko właściciel (w co niestety
    wątpię).

    > prawda mandat był w wysokości 50pln i wolałem sprawę zamknąć niż być
    wzywanym
    > do sądu.
    > Gdzie mogę szukać pomocy w tej sprawie? Doradźcie proszę

    Ale co chcesz wiedzieć jeszcze - ja tylko obserwator na grupie, ale pytaj
    dokładnie to ci tu specjaliści odpowiedzą. Ew. pogooglaj w archiwach grupy -
    zapewne ten temat nie raz był wałkowany;-)

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 4. Data: 2006-03-17 15:01:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.03.2006 Piotr <s...@o...pl> napisał/a:
    > Dostałem dzieki mojej byłej żonie mandat za niezameldowanie się czasowe w
    > mieszkaniu, ktore wynajmuje od 2 miesięcy i mam zamiar jeszcze 2 pomieszkać. Z

    Fakt wynajmu nie jest równoznaczny z faktem przebywania pod danym adresem.

    > różnych źródeł odbiram sprzeczne sygnały, jedni mówią, że jest obowiązek
    > meldunkowy i mandat się należał, a drudzy, że nie ma takiego obowiązku. Co

    Jest.

    > prawda mandat był w wysokości 50pln i wolałem sprawę zamknąć niż być wzywanym
    > do sądu.

    To ją zamknij płacąc. MZ będzie to rozsądna decyzja, bo pewnie uchybiłeś
    obowiązkowi.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-03-17 15:07:47
    Od: "Piotr" <s...@o...pl>

    to jeśli wszyscy sobie bimbają, to można być za to ukaranym. Może mam podstawy
    do tego, żeby zaskarżyć ten lub przyszłe mandaty.
    Piotr

  • 6. Data: 2006-03-17 15:07:47
    Od: "Piotr" <s...@o...pl>

  • 7. Data: 2006-03-17 15:55:45
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > to jeśli wszyscy sobie bimbają, to można być za to ukaranym.

    Śmieszny jesteś w swej naiwności ....

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 8. Data: 2006-03-17 19:13:16
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał
    > Obowiązek jest. Jeśli masz podpisaną umowę wynajmu, to sam mogłeś się
    > zameldować w danym miejscu.

    Znam urząd, który wymaga, aby w treści takiej umowy byłyoznaczenia tytułu
    prawnego właściela (nr aktu własności itp), większość umów nie spełnia tego
    warunku. Ja się zastanawiam, czy urząd ma podstawy to stawiania takich
    warunków, bo w ustawie i rozporządzeniu nie znalazłem co ma być w treści
    umowy.

    Po drugie (przyłączając się do tematu) kolejne dodatkowe pytanie: Przy
    zameldowaniu czasowym przedstawia się książeczkę wojskową, gdzie wbijają
    przyjęcia do nowego WKU właściwego na nowe miejsce pobytu (oraz nie wbijają
    skreślenia z macierzystego WKU, tak jakby przynależność pod dwie jednostki).
    Wymeldowanie z miejsca pobytu czasowego nie jest wymagane (z wyjątkiem
    skrócenia pobytu), więc po jego opuszczeniu chyba dalej jesteśmy na
    ewidencji WKU dla tego miejsca pobytu czasowego, które opuściliśmy (bo nikt
    pieczątki w książeczce nie zmienił, są dwie: WKU dla adresu stałego i
    czasowego). Czy w takim razie trzeba gdzieś załatwiać powrót do starego WKU,
    czy urząd informuje WKU, że pobyt miał jedynie charater czasowy? I co z
    wpisem w książeczce ?

  • 9. Data: 2006-03-17 19:50:58
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Akulka napisała:
    > Jeśli masz podpisaną umowę wynajmu, to sam mogłeś się
    > zameldować w danym miejscu. Jeśli nie - to tylko właściciel (w co niestety
    > wątpię).

    Czy mogłabyś łaskawie przestać udzielać wypowiedzi na temat ustawy o
    ewidencji ludności niezgodnych z jej treścią?

    1. Właściciel mieszkania nie może zameldować nikogo poza samym sobą i
    swoimi małoletnimi dziećmi. Oprócz dzieci (i chyba jeszcze osób
    ubezwłasnowolnionych) każdy melduje się sam.

    2. Jeśli nie masz podpisanej umowy najmu, to nieprawdą jest jakobyś nie
    miała prawa się zameldować w danym miejscu. Masz wręcz taki obowiązek.
    Ze spełnieniem jest co prawda problem (bo w urzędzie spytają o tytuł
    prawny do lokalu), ale obowiązkiem wynajmującego "ustnie" jest
    rozwiązanie tego problemu (pod rygorem grzywny).

    I nie pisz proszę o tym, jak podchodzą do sprawy właściciele mieszkań.
    Na obowiązki z ueldo nie ma to _żadnego_ wpływu.

  • 10. Data: 2006-03-17 19:58:48
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał
[...]

    Jeśli brak umowy to w urzędzie żądają właściela z aktem własności lub innym
    tytułem prawnym.