  • 1. Data: 2006-03-17 13:35:22
    Temat: problem z pracodawcą
    Od: "Tomek" <katomek(nospam)@poczta.fm>

    Prosze o pomoc - opiszę sytuacje:
    żona pracuje u prywatnego sklepikarza który bardzo broni się przed
    wypisywaniem umów, teraz żona jest w ciąży i chcemy żeby nie rozwiązali z
    nią umowy o pracę.

    W latach 2003-2004 miała trzy umowy o pracę u tego samego pracodawcy. W
    międzyczasie zaszła w ciążę, ale nie donosia jej niestety i była na urlopie
    macierzyńskim niecałe dwa miesiące.
    Potem wróciła do pracy, ale przez pierwsze trzy miesiące pracodawca nie
    opłacał składek ZUS oczywiście nie dał też umowy żonie - umowy nie ma do tej
    pory.
    Na początku lutego tego roku żona musiała iść na L4 i miała operacje nogi. W
    międzyczasie zaszła w ciążę. Teraz pracodawca najprawdopodobniej chce żeby
    żona podpisała wstecz zaległą umowę do 28 lutego 2006 żeby się jej "pozbyć".
    Żona jest dalej na L4 (ale to chyba nie przeszkadza w ewentualnym
    wygasnięciu umowy - na L4 jest od 2 lutego i bedzie jeszcze z powodu tej
    nogi a potem ze względu na ciążę która jest zagrożona).
    Wydaje mi się że skoro składki od 1 kwietnia w ZUS są opłacane to pracodawca
    musi podpisać wstecz zaległa umowę (żona ma potwierdzenia skłsdek od
    kwietnia 2005), tylko teraz jak to zrobić żeby nie skończył jej przed dniem
    porodu?

    W ciąży żona jest od 1 lutego czyli umowa wygasała by po pierwszym miesiącu
    ciąży a podobno jest przepis że musiała by być po skończeniu trzeciego
    miesiąca ciąży żeby umowa uległa przedłużeniu.

    Bardzo prosze o pomoc zanim udamy się do pracodawcy, bo nie chcemy
    podpisując coś zamknąć sobie drogi do przedłużenia umowy o prace do dnia
    porodu.

    Tomek

  • 2. Data: 2006-03-17 20:03:16
    Temat: Re: problem z pracodawcą
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Tomek napisał:
    > Prosze o pomoc - opiszę sytuacje:
    > żona pracuje u prywatnego sklepikarza który bardzo broni się przed
    > wypisywaniem umów, teraz żona jest w ciąży i chcemy żeby nie rozwiązali z
    > nią umowy o pracę.

    a byles z tym w PIPie?

  • 3. Data: 2006-03-18 08:15:45
    Od: "tomy" <katomek(nospam)@poczta.fm>

    Użytkownik "o`rety" <o`rety@pl.pl> napisał w wiadomości

    > a byles z tym w PIPie?

    Jeszcze nie ale widzę że to jedyne wyjście.