  • 1. Data: 2006-03-17 11:17:34
    Temat: Czyj komin we wspólnocie?
    Od: "Damisnsky" <d...@p...onet.pl>

    Sprawa jest następująca:
    Blok mieszkalny. Mieszkańcy tworzą wspólnotę. Na parterze kotłownia, która
    zapewnia ogrzewanie w bloku.Włascicielem kotłowni - firma budowlana która
    wybudowała blok.
    Właściciel kotłowni bez zgody wspólnoty na dachu zainstalował antenę nadawczą
    (Internet radiowy). Twierdzi, że komin do którego przykręcona jest antena jest
    jego własnością. Co miesiąc kasuje na własne konto pieniążki.
    Czy jest to zgodne z prawem?
    a) w przypadku jesli komin służy wyłącznie do celów "grzewczych" i nie ma w
    nim innych kanałów wentylacyjnych "obsługujących" przyległe mieszkania
    b) komin służy do uzytku innych mieszkań.
    Czy można takie działanie włąściciela kotłowni oprotestować ew. na jakiej
    podstawie prawnej?
    pozdrawiam serdecznie
    Damiansky

  • 2. Data: 2006-03-17 12:00:27
    Temat: Re: Czyj komin we wspólnocie?
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-03-17, Damisnsky <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > (Internet radiowy). Twierdzi, że komin do którego przykręcona jest antena jest
    > jego własnością. Co miesiąc kasuje na własne konto pieniążki.

    Wspólne jest wszystko to, czego nie da się wymontować, zabrać bez
    zmiany działania jakiegoś urządzenia, instalacji obsługującej
    wspólnotę. Czyli np. kaloryfery, które są w twoim mieszkaniu nie są
    twoje, a wspólnoty.

    Renata

  • 3. Data: 2006-03-17 15:26:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Damisnsky [###d...@p...onet.pl.###] napisał:

    Komin jest częścią budynku. Budynek jest częścią nieruchomości. Stad
    komin należy do tego, do kogo należy nieruchomość, o ile nie ma
    osobnej umowy w tym zakresie. A właściciel kotłowni popełnia
    przestępstwo przywłaszczenia, bo nieruchomość w odróżnieniu od
    kradzieży można przywłaszczyć. Uświadomcie mu to.

  • 4. Data: 2006-03-17 15:29:09
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Zastanowił mnie motyw tej kotłowni. W mojej wspólnocie kotłownia nalezy do
    wspólnoty i wspólnota rozlicza się z kosztów jej utrzymania. A tutaj słyszę,
    ze właścicielem kotłowni jest firma, która budowała blok. Czy tak wogóle
    można? Przecież w ten sposób każdy inwestor po sprzedaniu wszystkich
    mieszkań w bloku mógłby powiedzieć, że kotłownia jest jego i kasowac po
    zawyżonych stawkach mieszkańców bloku za korzystanie z ciepłej wody.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 5. Data: 2006-03-17 15:30:43
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    Mozesz mi wyjasnic co ci przeszkadza ta antena na kominie? Bo nie rozumiem
    jakos.

    Iza ^.^

  • 6. Data: 2006-03-17 15:33:47
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    iza wrote:
    > Mozesz mi wyjasnic co ci przeszkadza ta antena na kominie? Bo nie
    > rozumiem jakos.

    Chyba nie o komin chodzi a o "Co miesiąc kasuje na własne konto pieniążki"
    :)

    --
    marfi

  • 7. Data: 2006-03-17 15:47:48
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Bo w Bolandzie wiadomo, najlepiej jezeli nigdy zaden sprytniejszy się nie pojawi, ma
    być sprawiedliwie, i górą gołodupce
    bez inicjatywy...
    JaC

  • 8. Data: 2006-03-17 17:33:31
    Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Bo w Bolandzie wiadomo, najlepiej jezeli nigdy zaden sprytniejszy się
    nie pojawi, ma być sprawiedliwie, i górą gołodupce
> [...]

    odpowiadaj pod postami przedpiścy
    a takie słówko jak "pożytki we Wspólnocie" to znasz??? pewnie nie...

    --
    zbisa

  • 9. Data: 2006-03-17 18:20:41
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dvekho$gk3$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > przestępstwo przywłaszczenia, bo nieruchomość w odróżnieniu od
    > kradzieży można przywłaszczyć. Uświadomcie mu to.

    Masz na myśli przywłaszczenie komina czy czynszów pobieranych za
    zainstalowanie anteny? Te opłaty powinny trafiać do kasy wspólnoty.

  • 10. Data: 2006-03-17 18:29:38
    Od: "Hubert Grochowina" <h...@p...usun..to.w.cholere.info>

    moze i go to boli ale wg mnie skoro w budynku jest wspolnota to kazdy z
    włascicieli powinien miec odpowiednia dziale ze ta antene - u nas na
    wierzowcu ez stoi wi-fi i kazdy ma z tego 50 zł