  • 11. Data: 2006-08-08 16:04:52
    Temat: Re: mandat od Straży Miejskiej
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tiger napisał(a):
    > niepamieci. Tutaj natomiast, jezeli w drodze kierowcy wymieniali sie
    > kilkukrotnie ("daj, teraz ja poprowadze..."), na przyklad chcac sprawdzic
    > czy uklad kierowniczy dziala ok, "bo cos jednemu z nich sie wydawalo", to
    > niewiedza, kto na danym odcinku prowadzil jest w 100% uzasadniona i
    > zrozumiala.

    ale raczej będzie to zamknięty krąg osób, do wskazania i porównania ze
    zdjęciem

    KG

  • 12. Data: 2006-08-09 17:53:20
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Sedzia moze obciazyc własciciela "za niepamiec", albo umorzyc sprawe.

    A co zrobi Sąd jak właściciel wskaże komu powierzył pojazd, a ta osoba się
    wyprze iż to nie ona prowadziła?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 13. Data: 2006-08-09 19:27:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    kovalek napisał(a):

    > Użytkownik "KrzysiekPP" <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał w wiadomości

    > A co zrobi Sąd jak właściciel wskaże komu powierzył pojazd, a ta osoba
    > się wyprze iż to nie ona prowadziła?

    Sąd uwierzy jednej z dwóch osób.

    p. m.

  • 14. Data: 2006-08-09 20:20:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Sąd uwierzy jednej z dwóch osób.

    No to weźmy przykład tu poruszony, jechały 2 osoby - na zmianę. Nie
    pamiętają, która kiedy prowadziła, bo nikt sobie takimi bzdurami głowy nie
    zawraca. Na zdjęciu z fotoradaru nie widać twarzy, bo samochód jest
    sfotografowany tyłem. I nie mówcie mi, że to nie możliwe, bo:

    http://www.ostbahn.pl/temp/foto_fotoradar.jpg

    Na jakiej podstawie sąd wymierzy karę?

  • 15. Data: 2006-08-09 20:21:47
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > ale raczej będzie to zamknięty krąg osób, do wskazania i porównania ze
    > zdjęciem

    A jeśli zdjęcie jest tyłem? :)

    http://www.ostbahn.pl/temp/foto_fotoradar.jpg

  • 16. Data: 2006-08-09 20:31:24
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > http://www.ostbahn.pl/temp/foto_fotoradar.jpg

    Zastanawia mnie odbicie znaku drogowego po lewej stronie. Czy
    przypadkiem zdjęcie (a przy okazji i pomiar prędkości) nie było robione
    przez szybę? Poza tym - jak na radar - pomiar jest zrobiony pod zbyt
    dużym kątem - tak na oko 45 stopni.

    > Na jakiej podstawie sąd wymierzy karę?

    Jak zwykle- na podstawie własnego uznania i swobodnej ocenie dowodów.

    M.

  • 17. Data: 2006-08-09 20:52:55
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > Poza tym - jak na radar - pomiar jest zrobiony pod zbyt dużym kątem - tak

    Ja mam inną teorię, że to z tego powodu, że być może zdjęcie robione
    jest w dwóch widmach tj. światło widzialne i w podczerwieni, a ich konty
    załamania są trochę inne. W końcu nr rejestracyjny też jest przesunięty.
    Możliwe także, że to później operator umiejscawia na zdjęciu rejestrację i
    komputer pokazuje ją w innym miejscu.

    > Jak zwykle- na podstawie własnego uznania i swobodnej ocenie dowodów.

    E... W sądzie też obowiązuje prawo. Kierowca wskazał osobę, której
    powierzył pojazd, wskazał. Czyli wykroczenia z tego artykułu nie popełnił. A
    teraz wymiar sprawiedliwości, w tym wypadku oskarżyciel społeczny, czy jak
    go zwał musi wskazać dowody winy, jak i winnego. Biorąc pod uwagę, że będą
    to oddzielne sprawy, to już w ogóle szopka może być, bo jak tu wykazać winną
    osobę, jeśli sama osoba nie jest w stanie wskazać (nawet mimo szczerych
    chęci), czy jest winna, czy też nie jest. Od razu zaznaczam, że nie jest to
    mój samochód, a zdjęcie podaje jako ciekawostkę, bo do tej pory byłem
    przekonany, że fotoradar robi tylko zdjęcia samochodom jadącym w jego
    kierunku, a nie w kierunku przeciwnym. Jeśli ktoś jest w stanie wytłumaczyć
    aspekt techniczny, tj. skąd się biorą te przesunięcia (znak i rejestracja),
    to też chętnie posłucham.

  • 18. Data: 2006-08-09 20:55:48
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > na oko 45 stopni.

    Ja mam inną teorię, że to z tego powodu, że być może zdjęcie robione
    jest w dwóch widmach tj. światło widzialne i w podczerwieni, a ich kąty

    to też chętnie poczytam.

  • 19. Data: 2006-08-10 14:08:10
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Wasilewski napisał(a):