  • 1. Data: 2004-12-20 22:02:35
    Temat: mandat
    Od: "lonia80" <l...@p...net.pl>

    Czy słusznie zostałam ukarana mandatem karnym 100zł + 6 pkt.
    Oto sytuacja ; godz. 2 w nocy dojeżdżam do ronda pustego o tej porze i
    skręcam na zielonej strzałce w prawo , ograniczam znacznie prędkość ale
    fizycznie nie zatrzymuje się, dodam że za skrętem nie ma przejścia dla
    pieszych( podziemne).Oczywiście zaraz znajduje się radiowóz i składa
    propozycję mandatu. Nie pomagają moje tłumaczenia i prośby, wreszcie prośba
    o "pouczenie" lub coś w tym rodzaju. Jestem studenyką i 100 zł to jest dla
    mnie trochę kasy.Kiedyś na zajęciach z prawa tłumaczono nam że aby być
    ukaranym muszą wystąpić trzy przypadki naraz. Ponieważ mandat przyjęłam
    wydaje mi się że nie mam już możliwości obrony, ale może jakaś dobra dusza
    da wskazówki jak w przyszłości postąpić w takiej sytuacji
    Pozdr. lonia

  • 2. Data: 2004-12-20 22:13:36
    Temat: Re: mandat
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    lonia80 napisał(a):
> [...]
    > Oto sytuacja ; godz. 2 w nocy dojeżdżam do ronda pustego o tej porze i
    > skręcam na zielonej strzałce w prawo , ograniczam znacznie prędkość ale

    Zostałaś ukarana słusznie.

    > Kiedyś na zajęciach z prawa tłumaczono nam że aby być
    > ukaranym muszą wystąpić trzy przypadki naraz.

    Ale o co chodzi?

    > Ponieważ mandat przyjęłam
    > wydaje mi się że nie mam już możliwości obrony, ale może jakaś dobra dusza
    > da wskazówki jak w przyszłości postąpić w takiej sytuacji

    _Zatrzymać się_ przed "zieloną strzałką" i kontynuować jazdę dopiero po
    upewnieniu się, że jest to możliwe. Poza tym zapoznać się z aktualnymi
    przepisami.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 3. Data: 2004-12-20 22:21:33
    Od: "lonia80" <l...@p...net.pl>

    > Zostałaś ukarana słusznie.

    > Ale o co chodzi?

    Wydaje mi się że nie stworzyłam żadnego zagrożenia , złamałam przepis to
    fakt

  • 4. Data: 2004-12-20 22:40:13
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *lonia80* wrote in <news:cq7j9m$sm9$1@opal.icpnet.pl> :

    > Wydaje mi się że nie stworzyłam żadnego zagrożenia , złamałam przepis to
    > fakt

    Ale takie są przepisy - a dla służb mundurowych jest wytrych
    pozwalający nie myśleć tylko działać automatycznie, po prostu nie
    wymaga to zbyt wygórowanych możliwości umysłowych.

    Wybacz im, chłopaki chcieli na świeta zarobić... ;)

    --
    Zacząłem pić przez pewną kobietę. A ja jej nawet nie podziękowałem.

  • 5. Data: 2004-12-21 08:25:06
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Wydaje mi się że nie stworzyłam żadnego zagrożenia , złamałam przepis to
    > fakt

    No a policja byc moze chciala zarobic .... poza tym jak raz dostaniesz
    mandat za "nic", to za kazdym nastepnym dwa razy sie zastanowisz ;)

  • 6. Data: 2004-12-21 08:30:14
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "_ValteR_" <s...@n...thx> napisał w wiadomości

    > Wybacz im, chłopaki chcieli na świeta zarobić... ;)

    Z czego, krynico mądrości, wysnułeś taki wniosek??

    Pzdr
    Leszek

  • 7. Data: 2004-12-21 08:31:42
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "lonia80" <l...@p...net.pl> napisał w wiadomości

    > Wydaje mi się że nie stworzyłam żadnego zagrożenia , złamałam przepis to
    > fakt

    No to przejeżdżaj wszystkie skrzyżownania na czerwonym świetle. Nie będą Ci,
    chamy ograniczać wolności;))
    Jakie zagrożenie stwarza pijak pijący piwo na ulicy?

    Pzdr
    Leszek

  • 8. Data: 2004-12-21 11:11:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Dec 2004, Czarek Gorzeński wrote:

    > + lonia80 napisał(a):
    [...]
    > + > Kiedyś na zajęciach z prawa tłumaczono nam że aby być ukaranym muszą
    > + > wystąpić trzy przypadki naraz.
    > +
    > + Ale o co chodzi?

    ...jako mniemam o brak "szkodliwości społecznej".
    Czyn "nieszkodliwy" nie podlega karaniu (przynajmniej w teorii :>)
    mimo iż byłby złamaniem prawa...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-12-21 11:25:15
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > No to przejeżdżaj wszystkie skrzyżownania na czerwonym świetle. Nie będą
    > Ci, chamy ograniczać wolności;))
    > Jakie zagrożenie stwarza pijak pijący piwo na ulicy?

    rozumiem ze wg ciebie to co ona zrobila i jazda na czerwonym to takie samo
    zagrozenie?

  • 10. Data: 2004-12-21 12:18:29
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    szerszen napisał(a):
    > Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    > rozumiem ze wg ciebie to co ona zrobila i jazda na czerwonym to takie samo
    > zagrozenie?

    Ale o co chodzi? Przecież przejechała na czerwonym... Sugerujesz że
    gdyby ktoś zwolnił, obejrzał się w prawo, w lewo, zobaczył że nic nie
    jedzie i przejechał na czerwonym przez skrzyżowanie to byłoby OK?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński