  • 21. Data: 2004-07-05 11:13:15
    Temat: Re: malzenstwo -> waznosc
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@g...n_o_s_p.am.gazeta.pl news:ccb24l$qvg$1@inews.gazeta.pl

    > To byla odpowiedz czy zart?
    > To ja moge odpowiedziec a co to za poswiecenie jak jest bezplodny i zadna
    > baba go nie zechce a tu jako ksiadz kasiore bedzie trzepal ...

    O lol :)

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 22. Data: 2004-07-05 11:42:59
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-07-05 11:38, Krzysztof "gravide" B. rzecze:
    > !!!!?????!!!!! CO TO ZA BZDURA?????
    > Kościół unieważnia małżeństwo tylko i wyłącznie NA WNIOSEK
    > jednego z małżonków. Świadome zatajenie bezpłodności
    > może być przyczyną takiego wniosku.
    > Kościół sam w sobie nie ingeruje ani w płodność ani bezpłodność
    > małżonków. I z urzędu nie może ślubu unieważnić.

    Jeżeli ktoś ukryje swoją chorobę to małżeństwo jest uważana za zawarte
    w złej wierze i JEST NIEWAŻNE.

    Kościół tylko potwierdza nieważność małżeństwa.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 23. Data: 2004-07-05 11:44:32
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    scream napisał w news:ccbbjm$h9g$2@news.onet.pl :
    > no to sobie pooczekujesz, bo zaden artykul w zadnym prawie (rowniez
    > kanonicznym) nie reguluje kwestii plodnosci badz bezplodnosci ksiezy
    > co to w ogole ma do rzeczy, czy ktos jest plodny czy nie?

    oj ma oj ma .... spokojnie

  • 24. Data: 2004-07-05 12:54:38
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Arek napisał w news:ccbesq$emf$1@news.onet.pl :

    > Jeżeli ktoś ukryje swoją chorobę to małżeństwo jest uważana za zawarte
    > w złej wierze i JEST NIEWAŻNE.
    > Kościół tylko potwierdza nieważność małżeństwa.

    nie, do chwili stwierdzenia nieważności istnieje domniemanie ze małzenstwo
    jest ważne ...
    sąd nie potwierdza, tylko stwierdza ...

  • 25. Data: 2004-07-05 13:00:26
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Arek napisał w news:ccbesq$emf$1@news.onet.pl :

    > Jeżeli ktoś ukryje swoją chorobę to małżeństwo jest uważana za zawarte
    > w złej wierze i JEST NIEWAŻNE.
    > Kościół tylko potwierdza nieważność małżeństwa.

    Kan. 1107 - Chociaż małżeństwo zostało zawarte nieważnie z racji przeszkody
    lub braku formy, to jednak domniemywa się, że wyrażona zgoda trwa, dopóki
    nie uzyska się pewności jej odwołania.

  • 26. Data: 2004-07-05 13:04:04
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Krzysztof "gravide" B. napisał w news:ccb7j8$evp$1@atlantis.news.tpi.pl :

> [...]
    > Kościół sam w sobie nie ingeruje ani w płodność ani bezpłodność
    > małżonków. I z urzędu nie może ślubu unieważnić.

    "Kościół" wcale nie może unieważnić małżeństwa ....
    może stwierdzić jego nieważność

    Kan. 1073 - Przeszkoda zrywająca czyni osobę niezdolną do ważnego zawarcia
    małżeństwa.

    Kan. 1084 - § 1. Niezdolność dokonania stosunku małżeńskiego uprzednia i
    trwała, czy to ze strony mężczyzny czy kobiety, czy to absolutna czy
    względna, czyni małżeństwo nieważnym z samej jego natury.

  • 27. Data: 2004-07-05 13:06:19
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    aja napisał w news:ccb0rs$lht$1@inews.gazeta.pl :

    > Czy wazne jest malzenstwo zawarte przez kobiete i mezczyzne gdy jedno z
    > maloznkow:
    > - jest bezpolodne i nie wie o tym
    > - jest bezplodne i wie o tym i zatailo te informacje
    > - jest bezplodne i oboje wiedza o tym i zataili te informacje wobec
    > kosciola
    > -jest bezplatne i powiadomili instytucje kosciola (czy udzielony
    > zostanie im sakrament malzenstwa?)

    chodzi o bezpłodność , czy "niezdolność dokonania aktu małżenskiego" ?

  • 28. Data: 2004-07-05 14:27:12
    Od: "aja" <a...@g...n_o_s_p.am.gazeta.pl>

    Dziekuje wszystkim za podjecie tematu i rozwianie mojego problemu. Ciesze
    sie ze moglem tyle sie dowiedziec

    Dziekuje
    AJA

  • 29. Data: 2004-07-05 18:49:22
    Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:ccb4bj$73n$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > A tak na marginesie bo mi się nasunęło - ksiadz moze zostać dawcą
    > nasienia?:-)

    Nie. Zaprzecza to życiu w czystości.

    --
    pozdrawiam
    Michał "Jakość poczęstunku w pociągu InterCity jest proporcjonalna do ilości

  • 30. Data: 2004-07-05 18:50:35
    Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości

    > zawsze myslalem ze "na ksiedza" idzie sie albo z powolania, albo dla
    > pieniedzy, a nie zeby sie poswiecac..

    Ciekawe czy wytrzymałbyś 6 lat w seminarium nie mając powołania...

    --
    pozdrawiam
    Michał