  • 11. Data: 2011-05-28 18:33:41
    Temat: Re: małżeństwa osób chorych psychicznie
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 May 2011 20:14:49 +0200, Jotte napisał(a):

    > Użytkownik "amk" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, ale po co ułatwiać patologię?

    Tu nie chodzi o ulatwianie patologii, bo i tak na to nie ma bezpośredniego
    wpływu, ale o przejęcie odpowiedzialności za nią w obliczu prawa i za jej
    skutki społeczne. Niby dlaczego państwo (=my) ma zakładać sobie taki
    sznurek na szyję? A potem np taki "niepełnosprawny psychicznie" małżonek
    zrzuci dziecko lub teściową z balkonu i będzie się bronił żółtymi papierami
    albo np pobije nauczyciela w szkole i nie będzie pociągnięty do
    odpowiedzialności... nie mówiąc już o poczuciu tej odpowiedzialności za
    rodzinę w przypadku braku jakichkolwiek agresywnych zachowań, ot, po prostu
    nie rozumiejąc konieczności pracy na rzecz rodziny albo wręcz nie mając
    możliwości takiej pracy...

    > Są dziesiątki tysiący ludzi pokrzywdzonych różnymi przepisami. I to
    > niekoniecznie czubki.

    Pomijając "czubki" - dokładnie tak.
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 12. Data: 2011-05-28 18:42:08
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-05-28 20:24, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

    > To zeby miec dzieci, to trzeba sie "ozenic"? o_O

    Nie trzeba, tyle że statystyka twierdzi że prawie wszystkie
    małżeństwa takie dzieci mają.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2011-05-28 18:43:44
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Tu nie chodzi o ulatwianie patologii
    Właśnie chodzi. Zniesienie rzeczonego ograniczenia to po prostu początek
    łańcucha skutków.

> [...]
    > papierami
    > albo np pobije nauczyciela w szkole i nie będzie pociągnięty do
    Jako czubek może być pozbawiony praw rodzicielskich, odosobniony,
    ubezwłasnowolniony itp.
    Tu chodzi o to, żeby nie stwarzać okoliczności sprzyjających patologiom,
    które potem będą musiały być prostowane w długotrwałych postępowaniach
    prawnych.

    > Pomijając "czubki" - dokładnie tak.
    Czubki to jednak też ludzie więc nie powinno sie ich pomijać.
    Zresztą - czubek czubkowi nierówny.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2011-05-28 18:45:11
    Od: "amk" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    et...

> [...]
    > prostu
    > nie rozumiejąc konieczności pracy na rzecz rodziny albo wręcz nie mając

    Procentowy udział przestępstw wśród chorych psychicznie i innych grup
    społecznych jest taka sama. Wizja człowiek chorego psychicznie, który
    "zrzuca kogoś z balkonu", to stereotyp wykreowany przez media, bo o chorych
    psychicznie mówi sie tylko w takich patologicznych przypadkach. A warto
    pamiętać, że choroby psychiczne często mają podłoże społeczne i bardzo
    często chorzy pochodzą z rodzin "zdrowych", ale patologicznych - przemoc w
    rodzinie. Poza tym chorzy psychicznie to niekoniecznie "niebieskie ptaszki",
    które żyją z głową w chmurach, ale w okresach remisji mogą pełnić wszystkie
    poważne, normalne role społeczne.
    AK

  • 15. Data: 2011-05-28 18:48:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 May 2011 20:45:11 +0200, amk napisał(a):

    > Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    et...

> [...]
    > które żyją z głową w chmurach, ale w okresach remisji mogą pełnić wszystkie

    Co nie wyklucza marginesu ryzyka dla państwa i rodziny, opisanego powyżej.

  • 16. Data: 2011-05-28 18:51:50
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-28 20:03, amk pisze:

    > Czy aby na pewno trzeba być małżeństwem, by płodzić dzieci? A są ludzie

    Nie, nie trzeba. Jak mawiał nieodżałowany porucznik Borewicz - tego nie
    robi się obrączką.
    A w jakim celu zawiera się małżeństwo?

    > pokrzywdzeni takim przepisem. Przypomina to przepis z czasów II wojny
    > światowej, gdy rządzili w Europie wiadomo kto....

    Teraz też rządzi w Europie wiadomo kto i pozwala, żeby dwóch pedałów
    adoptowało dzieci i wychowywało, oczywiście na pedałów. Pedały
    wszystkich krajów - łączcie się (w pary)!

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 17. Data: 2011-05-28 18:54:31
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > warto pamiętać, że choroby psychiczne często mają podłoże społeczne
    Podobnie jak ubóstwo i nędza. Może tym bardziej warto się zająć niż
    rozmnażaniem czubków?

    > chorzy psychicznie to niekoniecznie "niebieskie ptaszki",
    > które żyją z głową w chmurach, ale w okresach remisji mogą pełnić
    > wszystkie poważne, normalne role społeczne.
    Przekazywanie obciążeń genetycznych nie jest uzależnione od remisji choroby
    psychicznej. Poza tym co ze wspomnianą "niepełnosprawnością intelektualną"?
    Też podlega remisji?
    Zresztą wychowanie potomstwa trwa dłużej niż najdłuższa nawet remisja.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2011-05-28 18:58:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 May 2011 20:43:44 +0200, Jotte napisał(a):

> [...]
    > Tu chodzi o to, żeby nie stwarzać okoliczności sprzyjających patologiom,
    > które potem będą musiały być prostowane w długotrwałych postępowaniach

    Tak,masz rację. Miałam napisać "nie chodzi TYLKO o ułatwianie
    patologii...".
    Już pisałam na psp, ze państwo dopuszczając ustawą takie małżeństwa bierze
    na siebie odpowiedzialność (prawną) za ich wszelkie złe skutki - zatem
    procesy i żądania byłyby zbyt dużym dla państwa, a więc i społeczeństwa
    obciążeniem i to na własne życzenie.
    I pisałam też, że małżeństwo zawarte przed państwowym urzędnikiem cywilnym
    to umowa TRÓJSTRONNA zawarta między kobietą, mężczyzną i państwem mówiąca o
    tej odpowiedzialności.

    > Czubki to jednak też ludzie więc nie powinno sie ich pomijać.
    > Zresztą - czubek czubkowi nierówny.

    Chodziło mi tylko i wyłacznie o nazewnictwo.

  • 19. Data: 2011-05-28 19:06:44
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > małżeństwo zawarte przed państwowym urzędnikiem cywilnym
    > to umowa TRÓJSTRONNA zawarta między kobietą, mężczyzną i państwem mówiąca
    > tej odpowiedzialności.
    Jakiej odpowiedzialności można żądać od osoby chorej psychicznie lub
    umysłowo niedorozwiniętej?
    I po cóż mówić o odpowiedzialności opresyjnej instytucji pod nazwą
    "państwo", która to w unikaniu odpowiedzialności dzierży palmę pierwszeństwa
    na całym świecie?

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2011-05-28 19:15:54
    Od: "amk" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > intelektualną"? Też podlega remisji?
    > Zresztą wychowanie potomstwa trwa dłużej niż najdłuższa nawet remisja.

    Nie ma dowodów, że choroby psychiczne to obciążenie genetyczne. Taki pogląd
    panował 20 lat temu.
    AK