    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: małżeństwa osób chorych psychicznie
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 28 May 2011 20:33:41 +0200

    Dnia Sat, 28 May 2011 20:14:49 +0200, Jotte napisał(a):

    > Użytkownik "amk" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, ale po co ułatwiać patologię?

    Tu nie chodzi o ulatwianie patologii, bo i tak na to nie ma bezpośredniego
    wpływu, ale o przejęcie odpowiedzialności za nią w obliczu prawa i za jej
    skutki społeczne. Niby dlaczego państwo (=my) ma zakładać sobie taki
    sznurek na szyję? A potem np taki "niepełnosprawny psychicznie" małżonek
    zrzuci dziecko lub teściową z balkonu i będzie się bronił żółtymi papierami
    albo np pobije nauczyciela w szkole i nie będzie pociągnięty do
    odpowiedzialności... nie mówiąc już o poczuciu tej odpowiedzialności za
    rodzinę w przypadku braku jakichkolwiek agresywnych zachowań, ot, po prostu
    nie rozumiejąc konieczności pracy na rzecz rodziny albo wręcz nie mając
    możliwości takiej pracy...

    > Są dziesiątki tysiący ludzi pokrzywdzonych różnymi przepisami. I to
    > niekoniecznie czubki.

    Pomijając "czubki" - dokładnie tak.
    --
    XL