  • 1. Data: 2007-11-03 18:02:17
    Temat: listonosz nie przynosi listów poleconych
    Od: "takijeden" <t...@W...gazeta.pl>

    witam ponownie,
    być może mój post ma niewiele wspólnego z tematyką tej grupy, ale coś go na
    pewno łączy, więc zamieszczam go tutaj.
    otóż bardzo często zdarzają mi się sytuacja niedostarczanie przez listonoszy
    listów (nawet poleconych!) na górę, pod moje drzwi. taki listonosz, któremu
    nie chcę się pofatygować do mnie na górę zostawia takie awizo w skrzynce, ze
    swoim podpisem, na którym pojawia się standardowa, bezszczelna informacja, iż
    "adresata nie zastano".
    co radzicie zrobić z tym fantem, ale tak RAZ, A SKUTECZNIE?
    nie sądzę, żeby interwencja po poczcie w czymkolwiek mogła pomóc, ale może
    ktoś ma jakieś doświadczenie w tej materii i mógłby mi służyć małą podpowiedzią?

    z góry dzięki!
    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-11-03 18:05:07
    Temat: Re: listonosz nie przynosi listów poleconych
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > ktoś ma jakieś doświadczenie w tej materii i mógłby mi służyć małą podpowiedzią?

    Parę lat temu też tak miałem - po mojej interwencji babsko do dzisiaj
    roznosi listy na drugim końcu miasta (taką jej dali karę, ponoć nie
    tylko za mnie, ale akurat moja skarga przelała czarę) :)

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2007-11-03 18:38:44
    Temat: [OT] Re: listonosz nie przynosi listów poleconych
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2007-11-03 19:02 użytkownik takijeden napisał :
> [...]
    > swoim podpisem, na którym pojawia się standardowa, bezszczelna informacja, iż

    Poproś listonosza, żeby uszczelnił informację.
    BP NMSP

    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 4. Data: 2007-11-03 19:19:13
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "takijeden" <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    <ciach>
    > nie sądzę, żeby interwencja po poczcie w czymkolwiek mogła pomóc, ale może
    > ktoś ma jakieś doświadczenie w tej materii i mógłby mi służyć małą
    > podpowiedzią?

    Mam ten sam problem. Niestety skargi nic nie dają... U mnie sytuacja jest
    bardziej skomplikowana, bo część przesyłek (polecone) jest dostarczana z
    jednej poczty, a część z innej (paczki, priorytety). Zdarzyło się, że
    listonoszowi nawet awiza nie chciało się zostawiać. Przesyłka wróciła do
    nadawcy z adnotacją, że nie chciałem jej odebrać - ręce opadają... Ostatnio
    dostałem ponowne wezwanie do odebrania paczki tydzień po osobistym odebraniu
    na poczcie.
    Chętnie poznałbym sposób na zdyscypilnowanie pracowników poczty, ale obawiam
    się, że dopóki nie będzie prawdziwej konkurencji na tym rynku, to nie ma na
    to szans...

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 5. Data: 2007-11-03 19:32:18
    Od: "takijeden" <t...@N...gazeta.pl>

    Any User <u...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > roznosi listy na drugim końcu miasta (taką jej dali karę, ponoć nie
    > tylko za mnie, ale akurat moja skarga przelała czarę) :)

    kłopot tylko w tym, że nawet nie wiem przeciwko komu kierować skargę. a poz
    tym z tego co wiem kilkoro lokatorów również zgłaszało ten problem, ale do tej
    pory nie został pomyślnie rozwiązany jak widać na moim przykładzie.
    doraźnie zastosowałem taką bezczelną (już się masz czego czepić Mikołaj Menke
    ;)) metodę polegającą na umieszczeniu rzucającej się w oczy, kolorowego,
    tekturowego papieru z prośbą o pofatygowanie się na górę (dosłownie). sam się
    (pozytywnie) zdziwiłem jaki był tego odzew, ponieważ już przy następnej
    większej paczce listonosz pojawił się u mnie pod samymi drzwiami i to o
    godzinie (17:30) co wcześniej było niespotykane i nawet nie myślałem, że o tej
    porze roznoszą przesyłki ;)
    ale niestety radość nie trwała długo ponieważ w skrzynce znowu znajdowałem awiza.
    ale chyba wezmę się na sposób i zacznę robić zdjęcia z balkonu (na to
    potrzebny jest oczywiście czas, trzeba być danego dnia w domu i wyczekiwać,
    ale mam nadzieję, że mi się zwróci z nawiązką w postaci zysku czasu jaki
    musiałbym przeznaczyć na drogę dom - poczta i powrót :) poza tym zacząłem
    robić zdjęcia poszczególnych awiz, które zamierzam dołączyć do mojej pisemnej
    skargi.

    jeśli ktoś ma jeszcze jakieś skuteczne pomysły na rozwiązanie tego problemu to
    proszę pisać.

    pozdrawiam.

  • 6. Data: 2007-11-03 19:43:22
    Od: " takijeden" <t...@N...gazeta.pl>

    Czabu <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > się, że dopóki nie będzie prawdziwej konkurencji na tym rynku, to nie ma na

    myślę, że konkurencja tutaj wiele nie pomoże. jeśli się komuś nie chce to go
    do tego nie zmusisz. przykład z wczoraj. firma kurierska, znana chyba na cały
    świat, DHL, a właściwie kurierzy z tej firmy, pomijam jego nieuprzejmość i
    niezbyt miłe zachowanie, bo to się wszędzie może zdarzyć, ale... otwieram
    drzwi... akurat tak się złożyło, że niespodziewanie musiałem zapłacić za
    przesyłkę więcej niż zostało to ustalone, a do firmy, u której kupowałem towar
    nie sposób było się wczoraj dodzwonić, gdyż mieli wolne, to zapytałem kuriera
    czy może w takim razie przyjść z moją przesyłką kiedy wyjaśnię sprawę ze
    sklepem. na co usłyszałem, że on jest u mnie już drugi raz (nie dostałem
    żadnej informacji na komórkę ani także żadnego awiza o sposobie odebrania
    paczki), drugi, ostatni raz. dał mi do zrozumienia, że jeśli teraz nie odbiorę
    tej paczki to zostanie odesłana do sklepu. oczywiście, grzecznie zażądałem
    wyjaśnień dlaczego nie zostałem w żaden sposób poinformowany o tym, że
    przesyłka na mnie czeka, po czym (dało się wyczuć jakieś kłamstwo), kurier
    spuścił głowę i powiedział, że "nie wiem, to kolega wcześniej był".
    to nie jest jednostkowy przypadek z tą firmą kurierską (każdego odradzam), ale
    nie chcę zbaczać z tematu, więc kończę :)

    pozdrawiam.

  • 7. Data: 2007-11-03 20:10:16
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Czabu wrote:

    > Chętnie poznałbym sposób na zdyscypilnowanie pracowników poczty, ale
    > obawiam się, że dopóki nie będzie prawdziwej konkurencji na tym rynku,
    > to nie ma na to szans...

    Niestety może się okazać, żę konkurencja niewiele tu pomoże, bo to
    zazwyczaj nadawca wybiera usługodawcę. A nadawcy nie będzie się chciało
    osobno fatygować do innej firmy, tylko dlatego że akurat u Ciebie
    listonosz jest leń.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 8. Data: 2007-11-03 21:46:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    takijeden wrote:
> [...]
    > ktoś ma jakieś doświadczenie w tej materii i mógłby mi służyć małą podpowiedzią?

    1.
    Listonosze to oddzielny wydział na poczcie.
    weź książke telefoniczną i tam znajdziesz numer to szefostwa listonoszy.
    Jeden telefon powinien wystarczyć, oni ich krótko trzymają.

    2. złóż na poczcie zlecenie pozostawiania listów poleconych w skrzynce.
    problem sam się rozwiąże.

  • 9. Data: 2007-11-04 10:37:38
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-11-2007 o 20:19:13 Czabu
> [...]

    > Zdarzyło się, że listonoszowi nawet awiza nie chciało się zostawiać.
    > Przesyłka wróciła do nadawcy z adnotacją, że nie chciałem jej odebrać -

    U mnie to obecnie normalka. Po wymianie skrzynek na nowe nie dotarlo ani
    jedno awizo. Jedna paczka zawrocila ale reszte udalo mi sie "zdobyc"
    chodzac prawie codziennie na poczte i pytajac o przesylke. I tak
    powinienem ich obszurac za priorytety idace ponad tydzien.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 10. Data: 2007-11-04 11:22:34
    Od: "P^L^B" <p...@k...net.pl>

> [...]
    > nie sądzę, żeby interwencja po poczcie w czymkolwiek mogła pomóc, ale może
    > ktoś ma jakieś doświadczenie w tej materii i mógłby mi służyć małą

    W moim przypadku, bardzo podobnym (listonosz podjeżdżający pod furtkę i
    wypisujący awizo bez fatygowania się do skrzynki, co filmowałem i potem
    puściłem naczelniczce na poczcie) skutek jest taki że listonosz nie zostawia
    awiza tylko przywozi list/paczkę wieczorem, lub następnego dnia, lub
    zostawia u umówionych raz na zawsze sąsiadów. I wogóle taki się miły zrobił,
    grzeczny, sympatyczny...

    Piotr
    GG: 382438