  • 1. Data: 2007-11-03 14:07:05
    Temat: jak to jest z tymi własnościami mieszkania?
    Od: "Anna" <l...@w...pl>

    Witam,
    mam mieszkanie w spółdzielni,
    mieszkanie jest tzw "własnościowe".
    Ja jestem członkiem spółdzielni, mieszkanie otrzymałam w spadku po
    dziadkach.
    Już wtedy było własnościowe. Dziadek kiedyś tam wykupił.

    Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić co to właściwie znaczy "mieszkanie
    własnościowe"?
    Czy jest to tzw spółdzielcze prawo własnościowe do lokalu, czyli faktycznie
    właścicielem lokalu jest spółdzielnia a nie ja?

    A co to jest odrębna właśność w przypadku mieszkań?
    Czy jeśli wybiorę sie do notariusza z przedstawicielem spółdzielni w celu
    przepisania jakiejś części działki, na której stoi blok i wpisania mnie do
    księgi wieczystej to jest to równoznaczne z nabyciem prawa odrębnej
    własności?

    Już sie pogmatwałam w tych przepisach :o(
    Czy może ktoś mi to wyjaśni:o)
    lub chociaż jakiś link do sensownie wyjaśniającej strony dla laika.

    pozdrawiam
    anna

  • 2. Data: 2007-11-03 16:28:57
    Temat: Re: jak to jest z tymi własnościami mieszkania?
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Anna" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jest to tzw spółdzielcze prawo własnościowe do lokalu, czyli faktycznie
    > właścicielem lokalu jest spółdzielnia a nie ja?

    wrozek tu nie ma :) musisz sprawdzic w papierach
    przy spoldzielczym wlasnosciowym prawie do lokalu w ksiedze wieczystej
    wlascicielem jest spoldzielnia i nie masz prawa do gruntu

    > A co to jest odrębna właśność w przypadku mieszkań?

    wtedy masz prawa rowniez do gruntu, a w ksiedze wieczystej jako wlasciciel
    figurujesz ty

    tak to z grupsza wyglada, ale moze sa jeszcze jakies inne niuanse o ktorych nie
    wiem