  • 1. Data: 2007-02-08 10:01:38
    Temat: liczba dni urlopu
    Od: "Armi" <armi3@_wytnij_to_wp.pl>

    Witam

    W związku z podjęciem pracy (na umowę o pracę) - wcześniej prowadziłem
    D.G. - mam pytanie do Szanownych Grupowiczów :
    - Czy okres prowadzenia DG i okres zarejestrowania jako osoba bezrobotna
    wliczają się do podstawy wyliczenia długości urlopu ??
    - Czy pracodawca ma prawo żądać zaświadczenia o zakończeniu prowadzenia DG
    (uzależnia od tego podpisanie umowy o pracę) ??
    Dziękuję za wszystkie odp.

    pozdrawiam
    armi

  • 2. Data: 2007-02-08 11:07:49
    Temat: Re: liczba dni urlopu
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Armi* na tej grupie:

    > - Czy okres prowadzenia DG i okres zarejestrowania jako osoba bezrobotna
    > wliczają się do podstawy wyliczenia długości urlopu ??

    Nie.

    > - Czy pracodawca ma prawo żądać zaświadczenia o zakończeniu prowadzenia DG
    > (uzależnia od tego podpisanie umowy o pracę) ??

    Nie powinien uzależniać. Żądać nie ma prawa.
    Chyba że planuje jakieś klauzule o zakazie konkurencji.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl <==

  • 3. Data: 2007-02-08 13:23:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eqesea$2q8b$1@news.mm.pl Armi <armi3@_wytnij_to_wp.pl>
    pisze:

    > - Czy okres prowadzenia DG i okres zarejestrowania jako osoba bezrobotna
    > wliczają się do podstawy wyliczenia długości urlopu ??
    Nie. Urlop pracowniczy przysługuje pracownikowi, a nie prowadzącemu
    działalność gospodarczą ani bezrobotnemu (art. 152 § KP).
    Podstawą wyliczenia wymiaru urlopu jest art. 154 KP. Co się wlicza do
    wymiaru urlopu określa art. 154^1 KP.

    > - Czy pracodawca ma prawo żądać zaświadczenia o zakończeniu prowadzenia
    > DG (uzależnia od tego podpisanie umowy o pracę) ??
    Nie ma prawa.
    Dokumenty, jakich ma prawo żądać pracodawca dotyczą wyłącznie danych
    osobowych i są wymienione są w art. 22^1 KP.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-02-08 15:22:27
    Od: "AsiaS" <a...@d...pro.onet.pl>

    Użytkownik "Jotte"
    > Dokumenty, jakich ma prawo żądać pracodawca dotyczą wyłącznie danych
    > osobowych i są wymienione są w art. 22^1 KP.

    Czy nie chodzi przypadkiem o to, że różnie można interpretować zawarty w
    22^1 KP punkt "przebieg dotychczasowego zatrudnienia" i prawo do żądania
    jego udokumentowania? Prawdę mówiąc tego nie wiem, gdybam sobie czy
    samozatrudnienie to rodzaj "dotychczasowego zatrudnienia" i jaki sposób
    uznać za jego udokumentowanie.
    -
    Asia

  • 5. Data: 2007-02-08 16:12:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eqff58$l7m$1@news.onet.pl AsiaS
    <a...@d...pro.onet.pl> pisze:

    > Czy nie chodzi przypadkiem o to, że różnie można interpretować zawarty w
    > 22^1 KP punkt "przebieg dotychczasowego zatrudnienia" i prawo do żądania
    > jego udokumentowania?
    Nie.

    > Prawdę mówiąc tego nie wiem, gdybam sobie czy samozatrudnienie to rodzaj
    > "dotychczasowego zatrudnienia" i jaki sposób uznać za jego
    > udokumentowanie.
    "Samozatrudnienie" to termin nieformalny, obiegowy.
    Formalnie to się nazywa "osoba fizyczna prowadząca pozarolniczą działalność
    gospodarczą" (może nie jest to cytat znak-w-znak, ale chyba bardzo nie
    zniekształciłem, nie mam teraz czasu sprawdzać).
    Zatrudnienie, jak sama nazwa wskazuje, polega na istnieniu strony
    zatrudniającej i zatrudnianej. Podstawą zatrudnienia nie musi być stosunek
    pracy (umowa o pracę, generująca relację pracodawca-pracownik) - choć tak to
    się zazwyczaj rozumie - ale także umowy cywilno-prawne (generujące relację
    zlecający-zleceniobiorca).
    Prowadzenie działalności gospodarczej żadną miarą nie ma nic wspólnego z
    byciem zatrudnionym.
    Zgodnie z art. 22^1 §3 udostępnienie pracodawcy danych osobowych (w tym
    obejmujących przebieg dotychczasowego zatrudnienia) następuje w formie
    oświadczenia. Na żądanie pracodawcy pracownik winien je udokumentować. W
    przypadku stosunku pracy sprawa jest łatwa - świadectwo pracy. W przypadku
    innych rodzajów zatrudnienia - nie wiem, może kopie umów.
    Zresztą po co informować o czymś, czego się nie umie albo nie ma możności
    udokumentować? Nie informować pracidawcy i tyle.

    --
    Jotte