  • 1. Data: 2007-02-08 12:07:29
    Temat: komornik - zajecie poborów - bledne nazwisko dluznika
    Od: "Mariusz K" <m...@p...onet.pl>

    Czy komornik moze zajac pobory, gdzie w tytule wykonawczym komornika
    nazwisko nie zgadza sie z nazwiskiem dluznika (pomylka literowa komornika).
    Czy powinniem w takiej sytuacji wystawic nowy tytul wykonawczy z poprawionym
    nazwiskiem ?

    M.

  • 2. Data: 2007-02-08 14:04:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mariusz K napisał(a):

> [...]
    > Czy powinniem w takiej sytuacji wystawic nowy tytul wykonawczy z poprawionym

    Może zająć wynagrodzenie tego, kto jest wymieniony w tytule wykonawczym
    (wydanym przez sąd) jak dłużnik.

    --
    @2007 Johnson

  • 3. Data: 2007-02-08 22:37:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz K" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie zgadza sie z nazwiskiem dluznika (pomylka literowa komornika).
    > Czy powinniem w takiej sytuacji wystawic nowy tytul wykonawczy z poprawionym

    Jesteś komornikiem? Poza tym tytuły wykonawcze raczej wystawia sąd, a nie
    komornik. nie przychodzi mi do głowy żadna sytuacja, w której wystawiał by je
    komornik. Jeśli zaś chodzi o tytuły sądowe, to należy zwrócić się do sądu z
    wnioskiem o sprostowanie błędu pisarskiego. Zakładam, ze to jest jakaś
    literówka, a nie błędnie pozwano osobę.

  • 4. Data: 2007-02-10 12:05:57
    Od: "Washko" <w...@w...org>

    On 8 Lut, 23:37, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wnioskiem o sprostowanie błędu pisarskiego. Zakładam, ze to jest jakaś

    Tytuły wykonawcze, to rzeczywiście nie, ale np. postanowienie o
    kosztach w egzekucji jest wystawiane przez komornika, może być
    podstawą egzekucji bez klauzuli wykonalności i stanowić podstawę do
    zajęcia wynagrodzenia. Mogą więc zdarzyć się sytuacje, że to komornik
    się pomyli.

    Pozdrawiam,
    Washko
    http://washko.wordpress.com

  • 5. Data: 2007-02-10 13:55:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Washko" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > podstawą egzekucji bez klauzuli wykonalności i stanowić podstawę do
    > zajęcia wynagrodzenia. Mogą więc zdarzyć się sytuacje, że to komornik

    I pyta na grupie, bo nie wie jak sprostować? :-)

  • 6. Data: 2007-02-10 19:16:50
    Od: "xmicronet" <x...@t...pl>

    > Użytkownik "Washko" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    ps.com...

    naucz sie kurwa cytować

  • 7. Data: 2007-02-11 09:22:23
    Od: "Washko" <w...@w...org>

    On 10 Lut, 20:16, "xmicronet" <x...@t...pl> wrote:
    wiadomościnews:eqkj0a$rr$1@atlantis.news.tpi.pl...

    ups.com...

    > naucz sie kurwa cytować

    To do mnie czy do Roberta? Bo tak nieumiejętnie zacytowałeś, że nie
    idzie się połapać :>

    Pozdrawiam,
    Washko
    http://washko.wordpress.com

  • 8. Data: 2007-02-11 10:42:45
    Od: "Qbek" <q...@w...pl>

    Jest to nalezność cywila, czy wynikajaca z prawa podatkowego?
    W pierwszym komornik nie moze wystawic tytulu, a drugim przypadku
    moze :)

    Stosownie do art. 26 o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
    organ egzekucyjny wszczyna egzekucje administracyjna na wniosek
    wierzyciela i na podstawie wystawionego przez niego tytułu
    wykonawczego, sporządzonego według ustalonego wzoru. Obowiązek
    wystawienia tytułu wykonawczego według wzoru, którego należność
    pieniężna wynika z orzeczenia sadu zaopatrzonego w klauzule
    wykonalności, z tym ze w tym przypadku nie wymaga się opatrzenia
    tytułu wykonawczego pieczęcią urzędową. Jeżeli wierzyciel jest
    jednocześnie organem egzekucyjnym, przystępuje z urzędu do egzekucji
    na podstawie tytułu wykonawczego przez siebie wystawionego. Ustawa o
    postępowaniu egzekucyjnym w administracji nie wprowadza pojęcia tytułu
    egzekucyjnego tak Kodeks postępowania cywilnego.
    Samo ustanowienie obowiązku w akcie indywidualnym lub generalnym nie
    daje podstawy do wdrożenia postępowania egzekucyjnego. Podstawą
    wszczęcia postępowania egzekucyjnego jest dopiero wystawiony przez
    wierzyciela dokument urzędowy, stwierdzający istnienie i wymagalność
    obowiązku, która ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
    określa mianem tytułu wykonawczego.

    D. Jankowiak, Zobowiązany kontra organ egzekucyjny wszystko o
    administracyjnej egzekucji podatków i innych zobowiązań. Wrocław 2003,
    str. 41-42.