  • 21. Data: 2008-07-07 07:40:16
    Temat: Re: kurier ups
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jul 2008, Animka wrote:

    > Tak, masz rację, ale jeśli chodzi o przesyłki kurierskie to adresat ma
    > obowiązek (a raczej powinien) najpierw sprawdzić co przesyłka zawiera.
    > Dopiero po tym podpisać kurierowi kwitek.

    Wrzuć przepis.
    Bo tak, to mamy pat: odbiorca nie podpisuje, kurier mówi "do widzenia"
    i odsyła przesyłkę na koszt nadawcy.
    Przepis zobowiązujący *sprzedawcę* znamy (pośrednio, wynika z tego, że
    kupujący ma prawo do zbadania przesyłki przed zapłaceniem).
    Pic w tym że kurier tym sprzedawcą nie jest :(

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2008-07-07 13:44:51
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 07-07-2008 o 08:45:57 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Ciekawostka.
    > Alledrogo jest wyłączone spod działania polskich ustaw? :>
    > Oczywiście mowa o *zakupie*, a nie *licytacji*.

    podczas licuytacji nie ma 10 dni na zwrot - jedynie co
    niezgodnosc towaru z umowa

    ogolnie chcialem uswiadomic przedowmowce, ze istniej cos inneg niz tylko
    sklepy in ternetowe

    leon

    --
    "Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo"
    - Lysa Spiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 23. Data: 2008-07-07 19:16:49
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > obowiązek (a raczej powinien) najpierw sprawdzić co przesyłka zawiera.
    > Dopiero po tym podpisać kurierowi kwitek.

    To pomyśl co się stanie jeśli paczka zostanie otwarta a odbiorca odmówi
    podpisywania czegokolwiek. Wyjdzie na to że kurier okradł paczkę...

  • 24. Data: 2008-07-07 21:34:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jul 2008, leon wrote:

    > Dnia 07-07-2008 o 08:45:57 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    [...]
    > podczas licuytacji nie ma 10 dni na zwrot

    Ano.
    Dlatego protestowałem przeciwko utożsamianiu "podczas licytacji"
    z "alledrogo", bo licytacje to TYLKO CZĘŚĆ sprzedaży na allegro!
    Jak ktoś kupuje przez "Kup Teraz" to NICZYM się ten zakup nie różni
    od zakupu w sklepie (i-netowym).

    > ogolnie chcialem uswiadomic przedowmowce, ze istniej cos inneg niz tylko
    > sklepy in ternetowe

    A ja przedpiścę, że tzw. "portal aukcyjny" niekoniecznie prowadzi
    wyłącznie sprzedaż w formie licytacji :)
    Ja wiem że Ty wiesz, ale ktoś kto czyta to co piszesz już niekoniecznie.

    Potem ktoś będzie twierdził ze "nic go nie obchodzi że przez kup
    teraz było, bo na .prawo napisali że na alledrogo nie ma 10 dni i basta".

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2008-07-07 23:26:24
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-07-07 21:16 William pięknie wystukał/a:

    > To pomyśl co się stanie jeśli paczka zostanie otwarta a odbiorca odmówi
    > podpisywania czegokolwiek. Wyjdzie na to że kurier okradł paczkę...

    Nie. Kurier odbiera paczkę i zawozi tam skąd wziął zlecenie.
    W paczce powinien być druczek odstąpienia od umowy i zwrot do nadawcy.
    Przesyłki można także nie odbierać nie otwiertając paczki. Nie powoduje
    to żadnych konsekwencji.

    --
    animka

  • 26. Data: 2008-07-07 23:31:10
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-07-07 09:40 Gotfryd Smolik news pięknie wystukał/a:

> [...]
    > kupujący ma prawo do zbadania przesyłki przed zapłaceniem).
    > Pic w tym że kurier tym sprzedawcą nie jest :(

    Ale ja sama byłam zdziwiona, że kurierzy mają szerokie uprawnienia.
    Podpisywanie umów przy kurierze, wgląd do dowodu osobistego przez
    kuriera, przekazywanie kurierowi skserowanych dokumentów do banku (bo
    bank np. wysłał kuriera, tak bankowi jest wygodniej).

    --
    animka

  • 27. Data: 2008-07-08 04:45:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Animka napisał(a):

> [...]
    > W paczce powinien być druczek odstąpienia od umowy i zwrot do nadawcy.
    > Przesyłki można także nie odbierać nie otwiertając paczki. Nie powoduje

    Masz rację ale i nie masz bo mieszasz ze soba dwie rzeczy. Usluge
    sprzedazy i usluge spedycyjna. Obie oparte sa o rozne regulacje i co za
    tym idzie nie mozna ich ze soba mieszac. Konkretnie chodzi mi o to, ze
    jak Nabywca (w usludze sprzedazy) i Adresat (w usludze spedycyjnej)
    postanowi towar oddac to musi ja sam nadac jeszcze raz (i wtedy sam
    bedzie Nadawca).

    j.

  • 28. Data: 2008-07-08 04:47:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Animka napisał(a):

> [...]
    > kuriera, przekazywanie kurierowi skserowanych dokumentów do banku (bo
    > bank np. wysłał kuriera, tak bankowi jest wygodniej).

    Ale to jest inny przypadek bo to jest usluga realizowa na podstawie
    specjalnej umowy firmy kurierskiej z bankiem... Pisalem juz o tym
    przeciez.

    j.

  • 29. Data: 2008-07-08 07:39:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    leon napisał(a):

    > to ciagle nie wylacza ze stosowania KC Art. 544. § 2

    Oczywiscie, że wyłącza ponieważ firma kurierska nie jest sprzedawcą. W
    tym przypadku powinny być więc stosowane przepisy dotyczące sprzedaży na
    odległość. I pewnie dlatego ustawodawca przewidział coś takiego jak
    zwrot towaru bez podawania przyczyny.

    j.

  • 30. Data: 2008-07-08 10:27:49
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-07-08 06:45 januszek pięknie wystukał/a:

> [...]
    > jak Nabywca (w usludze sprzedazy) i Adresat (w usludze spedycyjnej)
    > postanowi towar oddac to musi ja sam nadac jeszcze raz (i wtedy sam

    Jęsli od razu chce oddać to po prostu odsyła kuriera/nie odbiera przesyłki.

    --
    animka