  • 1. Data: 2008-07-04 11:33:57
    Temat: sprzedaz mieszkania przed podpisaniem aktu notarialnego i założeniem KW - czy możliwe?
    Od: "ANDRZEJ" <g...@t...pl>

    witam
    czy jest mozliwe sprzedanie mieszkania (nowego, developerskiego) przed
    podpisaniem aktu notarialnego? Jedyne co mam to umowa na wybudowanie lokalu
    z developerem. Lokal powstał o dziwo, mam juz nawet klucze i nastąpił odbiór
    techniczny mieszkania. Nie ma jeszcze załozonej księgi wieczystej.
    pozdrawiam
    JK

  • 2. Data: 2008-07-04 11:52:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ANDRZEJ pisze:

> [...]
    > lokalu z developerem. Lokal powstał o dziwo, mam juz nawet klucze i
    > nastąpił odbiór techniczny mieszkania. Nie ma jeszcze załozonej księgi

    Dokonaj cesji umowy jaką masz z deweloperem. No chyba że w tej umowie
    cesja jest wyłączona.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-07-04 12:22:07
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    BTW ciekawe, jak notariusze się zapatrują na zbycie ekspektatywy (chyba to
    zagadnienie było jakoś wprost rozwiązane,
    jesli chodzi o lokale spółdzielcze)?
    Gdyby nie mozna było zbyć, to by zapewne także nie mozna darować czy przekazać w
    spadku, a to przecież byłby nonsens.
    IMHO deweloper nie powinien mieć nic do powiedzenia, jesli chodzi o cesję umowy, a
    wszelkie ograniczenia i opłaty dla
    dewelopera związane z cesją powinny być wykluczone jako niedozwolone warunki umowy (w
    sumie to mozna pisać do UOKiK).
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-07-04 14:24:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    666 pisze:

    > jesli chodzi o cesję umowy, a wszelkie ograniczenia i opłaty dla dewelopera
    związane z cesją powinny być wykluczone jako niedozwolone warunki umowy

    Niby dlaczego ? Postanowienie o zakazie cesji jest dopuszczalne w
    stosunkach ogólnych, i czemu miałoby być inaczej z konsumentami.
    Zresztą postanowienia takie są dość powszechnie stosowane.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 5. Data: 2008-07-04 16:11:23
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Wyjasnij mi korzyść społeczną i gospodarczą zakazu cesji, przy którym upiera się
    duzy, silny i bogaty(albo biedny i
    sprytny) deweloper wobec nabywcy.
    Proces budowlany trwa na tyle długo, że np. Twoja córka może w tym czasie śmietelnie
    zachorować, a Ty będziesz
    potrzebował środków na łapówkę dla chirurga.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-07-04 16:18:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    666 pisze:

    > Wyjasnij mi korzyść społeczną i gospodarczą zakazu cesji, przy którym upiera się
    duzy, silny i bogaty(albo biedny i
    > sprytny) deweloper wobec nabywcy.

    Ale co ma do tego "korzyść społeczna i gospodarcza" ???? To jego sprawa
    dlaczego. Może sobie dobiera lokatorów i nie chce by tam jakiś "motłoch"
    się wkradł, poprzez cesję.
    Ale to jest jego problem, dlaczego to robi i nic do tego nikomu.

    > Proces budowlany trwa na tyle długo, że np. Twoja córka może w tym czasie
    śmietelnie zachorować, a Ty będziesz
    > potrzebował środków na łapówkę dla chirurga.

    Ale co to ma do rzeczy? Co to obchodzi dewelopera? To twoja córka, a nie
    jego.
    Mogłeś się nie zgodzić na klauzulę o zakazie cesji i iść do dewelopera,
    który takich klauzul nie wprowadza. Wolna droga.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 7. Data: 2008-07-04 17:16:25
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Regulator, czyli ustawodawca ma.
    No chyba, że wolisz, aby się zajmował topieniem naszych podatków w stoczniowcach,
    górnikach i KRUSie.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2008-07-04 17:30:15