  • 11. Data: 2005-05-09 18:16:58
    Temat: Re: kupno wadliwego samochodu.
    Od: Tomasz <t...@p...onet.pl>

    scream napisał(a):

    > chcesz odpowiadać przed sądem za nękanie? masz problemy z czytaniem?
    > byli właściciele nic do tego samochodu już nie mają, kupiłeś go w takim
    > stanie, zgodziłeś się z tym, podpisałeś umowe i nic od nikogo nie
    > wyciągaj, bo to Ty dałeś tu d.. a teraz chcesz zwyczajnie wyłudzić
    > pieniądze.. może za tydzień zobaczysz odpryski lakieru i też będziesz
    > chciał "wyciagnac" od bylych wlascicieli kase na lakiernika? a jak za
    > pol roku pojdzie zawieszenie..? ehh..

    A jak ma sie do tego prawo rekojmi? Mozna z tym tez polemizowac. W ten
    sposob kazdy sklep moglby zrzucic wine na kupujacego dana rzecz.
    Poza tym ten samochod kupiony zostal przed kilkoma dniami i po kupnie
    mechanik stwierdzil zaraz stwierdzil na "sluch" jakas wade silnika - ja
    sie nie znam wiec nie wnikam. Sprzedajacy tez za bardzo sie nie zna na
    silnikach, wobec czego nie wiedzial dokladnie co sprzedaje, wiec jest to
    raczej wada ukryta. Stan pojazdu zostal okreslony jako "dobry", ale taki
    nie byl, mozna powiedziec ewentualnie - dostateczny - jezdzi bo jezdzi a
    kiedy stanie to nie wiadomo. Cena wobec tego byla zdecydowanie
    wygorowana - koszty napraw, silnika plus koszt kupna tego samochodu
    przekracza gorna granice za ten samochod z tego rocznika o okolo 2 tys. zl.
    Nie ma tutaj nic wspolnego z wyludzaniem, raczej w druga strone.

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 12. Data: 2005-05-09 18:20:20
    Od: scream <n...@p...pl>

    Tomasz napisał(a):
    > A jak ma sie do tego prawo rekojmi?

    nijak, gdyż podpisałeś umowę, że zapoznałeś sie ze stanem samochodu i
    nie zgłaszasz zastrzeżeń.. popatrz teraz w drugą stronę: nie znasz sie
    na samochodach (tak jak Twój sprzedający się nie zna), sprzedajesz komuś
    samochód, a nagle za tydzień ten gość do Ciebie przychodzi i mówi
    "panie, sprzedales mi pan gówno, dawaj 3 tysiace!".. co robisz?

    widziały gały co brały, jak sie nie znasz, to trzeba było przed
    podpisaniem umowy pojechać do mechanika na przegląd!
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2005-05-09 18:20:23
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Tomasz napisał(a):
    > Rękojmia za wady fizyczne i prawne, to odpowiedzialność sprzedawcy
    > względem kupującego,
    > która wynika z ustawy (kodeksu cywilnego art. 556 - 576), a nie z umowy
    > stron i dotyczy zarówno rzeczy nowych,
    > jak i używanych.

    ale umową stron może być wyłączona...

    KG

  • 14. Data: 2005-05-09 18:27:14
    Od: Tomasz <t...@p...onet.pl>

    scream napisał(a):

> [...]
    >
    > widziały gały co brały, jak sie nie znasz, to trzeba było przed
    > podpisaniem umowy pojechać do mechanika na przegląd!

    A teraz przypuscmy tak - kupiles komputer z salonu komputerowego,
    podlacza Tobie go do gniazdka i pokazuje przez 5 minut. Kupujesz,
    wlaczasz go, chodzi 15 minut a pozniej wielka zawiecha i nie mozesz
    nawet go wlaczyc. Co robisz?

  • 15. Data: 2005-05-09 20:11:58
    Od: "Góral" <g...@o...pl>

> [...]
    > podlacza Tobie go do gniazdka i pokazuje przez 5 minut. Kupujesz,
    > wlaczasz go, chodzi 15 minut a pozniej wielka zawiecha i nie mozesz
    Czy Ty nie rozumiesz że kupiłeś UŻYWANY samochód?
    Jeżeli ja kupiłbym używany komputer który padłby mi po 5 minutach to miałbym
    pretensje do siebie, że dałem się zrobić w konia. Taki jest urok używanych
    rzeczy.

    A teraz przypuśćmy tak... sprzedajesz samochód ze zużytym silnikiem. Gościu
    który go kupuje dobrze zna stan silnika ze słuchu ale nie daje po sobie nic
    poznać. Po tygodniu przychodzi do Ciebie i mówi: dawaj mi tu 2 tysiace bo
    silnik jest zużyty.

    PS. W samochodzie za 10 tys nie podejrzewałbym nawet że może być silnik:-)

    --
    Góral

  • 16. Data: 2005-05-09 20:24:35
    Od: Tomasz <t...@p...onet.pl>

    Góral napisał(a):

> [...]
    > silnik jest zużyty.
    >
    > PS. W samochodzie za 10 tys nie podejrzewałbym nawet że może być silnik:-)

    Czyli na dobra sprawe, jak kiedys oddalem pieniadze osobie ktora kupila
    ode mnie kupila tel. komorkowy i mu padla (siadl glosniczek) po
    doslownie 10 minutach (chociaz u mnie chodzil ok bez zadnych problemow),
    to byla wylacznie moja dobra wola? Czyli powinienem mu powiedziec ze
    widzial co bral? Cos nie tak z ta argumentacja.
    Z tego wynika ze kazdy chlam mozna sprzedac na allegro i powiedziec ze u
    mnie to wszystko bylo dobre, tylko u innych zle dzialalo.
    Mysle ze ta argumentacja jest nielogiczna.

  • 17. Data: 2005-05-09 20:41:06
    Od: scream <n...@p...pl>

    Tomasz napisał(a):
> [...]
    > podlacza Tobie go do gniazdka i pokazuje przez 5 minut. Kupujesz,
    > wlaczasz go, chodzi 15 minut a pozniej wielka zawiecha i nie mozesz

    jeśli kupując go, spisałem umowę, że stan techniczny i wszystko inne
    jest mi znane i nie zgłaszam zastrzeżeń, to mam żal sam do siebie i
    pluje sobie w brode, ale w żadnym razie nie ide do sklepu i nie staram
    sie wyrwać od nich 1/5 tego co zapłaciłem

  • 18. Data: 2005-05-09 20:42:00
    Od: scream <n...@p...pl>

    Tomasz napisał(a):
> [...]
    > ode mnie kupila tel. komorkowy i mu padla (siadl glosniczek) po
    > doslownie 10 minutach (chociaz u mnie chodzil ok bez zadnych problemow),

    czy ty w ogóle znasz takie pojęcie jak "postanowienia umowy"?

  • 19. Data: 2005-05-09 21:19:10
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    scream napisał(a):
    > jeśli kupując go, spisałem umowę, że stan techniczny i wszystko inne
    > jest mi znane i nie zgłaszam zastrzeżeń, to mam żal sam do siebie i
    > pluje sobie w brode

    A to szkoda, bo akurat w sprzedaży konsumenckiej takie zastrzeżenie (o
    znanych wszelkich niezgodnościach z umową) będzie bezskuteczne.

    KG

  • 20. Data: 2005-05-09 21:42:37
    Od: scream <n...@p...pl>

    kam napisał(a):
    > A to szkoda, bo akurat w sprzedaży konsumenckiej takie zastrzeżenie (o
    > znanych wszelkich niezgodnościach z umową) będzie bezskuteczne.

    przy kupnie używanego sprzętu też?