  • 21. Data: 2005-05-09 22:03:17
    Temat: Re: kupno wadliwego samochodu.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d5o0lm$14v$1@news.onet.pl>, Tomasz wrote:
    > Niby tak, ale mechanik musial otworzyc silnik aby zobaczyc ze caly
    > silnik nadaje sie do wymiany. Na poczatku wydawalo sie ze wystarczy
    > dokrecic zawory. Wobec tego wydaje mi sie ze jest to wada ukryta.

    Sam fakt istnienia ukrytej wady nie oznacza jeszcze że można coś tu
    skutecznie reklamować. Istotne MZ jest czy dla używanego pojazdu o takim a
    takim wieku i przebiegu, można się było tej wady spodziewać.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2005-05-09 22:03:46
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    scream wrote:

    > przy kupnie używanego sprzętu też?

    Tak. Art. 11 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 23. Data: 2005-05-09 22:06:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d5o9k4$2ku$1@news.onet.pl>, scream wrote:
    > nijak, gdyż podpisałeś umowę, że zapoznałeś sie ze stanem samochodu i
    > nie zgłaszasz zastrzeżeń.. popatrz teraz w drugą stronę: nie znasz sie

    To zależy od kogo to kupił. Jeśli od przedsiębiorcy na użytek prywatny to
    taka deklaracja jest nieskuteczna.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2005-05-09 22:08:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d5olfc$r1e$1@news.onet.pl>, scream wrote:
    > przy kupnie używanego sprzętu też?

    Też. Można ograniczyć odpowiedzialność, ale tylko do roku (normalnie 2
    lata).

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2005-05-10 08:26:54
    Od: Tomasz <t...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Sam fakt istnienia ukrytej wady nie oznacza jeszcze że można coś tu
    > skutecznie reklamować. Istotne MZ jest czy dla używanego pojazdu o takim a
    > takim wieku i przebiegu, można się było tej wady spodziewać.

    No wlasnie nie mozna sie spodziewac tego po samochodzie ktory ma 8 lat i
    125 tys kilometrow na liczniku. Zazwyczaj takie samochody trzymaja sie
    raczej dobrze i silnikow wymieniac nie trzeba.

  • 26. Data: 2005-05-10 08:53:38
    Od: g...@p...onet.pl

    > Tak. Art. 11 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    Może najpierw przeczytaj Art.1 cytowanej ustawy i zorientuj się do czego ją się
    stosuje a póżniej serwuj rady.

  • 27. Data: 2005-05-10 09:02:05
    Od: g...@p...onet.pl

    A od kogo kupiłeś samochód?
    Od osoby fizycznej, komis, sklep?

  • 28. Data: 2005-05-10 09:10:11
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

    > Może najpierw przeczytaj Art.1 cytowanej ustawy i zorientuj się do czego ją się
    > stosuje a póżniej serwuj rady.

    problemy z rozumieniem kontekstu?

    KG

  • 29. Data: 2005-05-10 10:39:04
    Od: Tomasz <t...@p...onet.pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):
    > A od kogo kupiłeś samochód?
    > Od osoby fizycznej, komis, sklep?

    Osoba fizyczna

  • 30. Data: 2005-05-10 10:52:32
    Od: g...@p...onet.pl

    > problemy z rozumieniem kontekstu?

    Zakładam, że kupił od osoby fizycznej. Wtedy U nie będzie miała zastosowania.