  • 1. Data: 2005-05-09 13:54:31
    Temat: kupno wadliwego samochodu.
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    2 tygodnie temu kupilem samochod za 10 tys zl. Nie jestem mechanikiem i
    nic nie wiem o silnikach. Pojechalem po tygodniu do warsztatu, aby
    przegladnal caly samochod. Mechanik od razu spostrzegl, ze silnik
    nierowno pracuje, postanowil wiec zajrzec do niego.
    Po otwarciu silnika okazalo sie, ze silnik jest zniszczony i nalezy albo
    go naprawic albo wymienic.
    Koszt samego silnika wyniesie w okolicach 2 tys zl.
    Chcialbym sie zapytac, czy ze wzgledu na rekojmie moge sie upominac
    zwrotu czesci/calosci kwoty za naprawe+koszt silnika. Czy moze
    powinienem na wlasna reke wykonac ta naprawe.

    Pozdrawiam i prosze o rade
    Tomasz

  • 2. Data: 2005-05-09 14:05:19
    Temat: Re: kupno wadliwego samochodu.
    Od: scream <n...@p...pl>

    Tomasz napisał(a):
    > Chcialbym sie zapytac, czy ze wzgledu na rekojmie moge sie upominac
    > zwrotu czesci/calosci kwoty za naprawe+koszt silnika. Czy moze
    > powinienem na wlasna reke wykonac ta naprawe.

    to zależy od treści podpisanej przez Ciebie umowy
    jeśli jest tam napisane, że zapoznałeś się ze stanem technicznym
    samochodu i nie zgłaszasz zastrzeżeń, to musisz naprawić z własnej kieszeni

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-05-09 14:12:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > to zależy od treści podpisanej przez Ciebie umowy
    > jeśli jest tam napisane, że zapoznałeś się ze stanem technicznym
    > samochodu i nie zgłaszasz zastrzeżeń, to musisz naprawić z własnej
    kieszeni

    A jak nie jest, a wada przecież łatwa do zauważenia, skoro silnik
    nierówno pracował to niby kto ma za remont zapłacić? Przecież on kupował
    używany samochód. Jakby załóżmy tam drewniane tłoki mu powrzucali, to
    bym rozumiał jakieś roszczenia. Ale ten silnik jest po prostu zużyty i
    tyle. nikt mu go jako nowego nie sprzedawał.

  • 4. Data: 2005-05-09 15:47:50
    Od: Tomasz <t...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > bym rozumiał jakieś roszczenia. Ale ten silnik jest po prostu zużyty i
    > tyle. nikt mu go jako nowego nie sprzedawał.

    Niby tak, ale mechanik musial otworzyc silnik aby zobaczyc ze caly
    silnik nadaje sie do wymiany. Na poczatku wydawalo sie ze wystarczy
    dokrecic zawory. Wobec tego wydaje mi sie ze jest to wada ukryta.

    Tomasz

  • 5. Data: 2005-05-09 16:14:57
    Od: "DarkDaro" <d...@h...pl>

    > Chcialbym sie zapytac, czy ze wzgledu na rekojmie moge sie upominac
    > zwrotu czesci/calosci kwoty za naprawe+koszt silnika. Czy moze
    > powinienem na wlasna reke wykonac ta naprawe.

    Po co wysyłasz ten sam post 2 x na grupę?
    Jeżeli podpisałeś w umowie, że stan techniczny pojazdu jest Ci znany to
    musisz wykonać naprawę we własnym zakresie. Rękojmia dotyczy tylko nowych
    rzeczy a auto za 10 tys. raczej do nich nie należy.
    Jeżli jednak umowa jest inaczej skonstruowana musisz udowodnić i silnik był
    uszkodzony w momencie sprzedaży i sprzedający o tym wiedział jednak utaił tą
    wadę aby usyskać wyszą cene lub wogóle zbyć auto. Biorąc pod uwagę czas i
    koszta procesu lepiej samemu naprawić a do mechanika się jedzie przed a nie
    po.
    PZDR
    Daro

  • 6. Data: 2005-05-09 16:25:08
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Mon, 09 May 2005 17:47:50 +0200, na pl.soc.prawo, Tomasz napisał(a):

> [...]
    > silnik nadaje sie do wymiany. Na poczatku wydawalo sie ze wystarczy
    > dokrecic zawory. Wobec tego wydaje mi sie ze jest to wada ukryta.

    Ale jak kupujesz samochód to albo najpier z nim do mechanika albo sam
    jestes mechanikiem i ponosisz koszty .
    A tak przy okazji to czego spodziewasz się za 10000.zł.Ponanddto jeżeli
    sie nie zansz to może Ty coś zepsułeś ? - z takim zarzutem możesz się
    spotkać .Pamietaj też ,że ten mechanik ,który zaleca wymianę siłnika to
    może mieć silnik na zbyciu i też szuka komu go sprzedać.Dlatego radzę albo
    do pewnego albo do dwóch trzech po poradę.Nie wiem jaki to samochód ale za
    2000 zł to z tą wymianą coś nie wyglaa mi na nowy silnik
    JanuszHr

  • 7. Data: 2005-05-09 16:40:09
    Od: Tomasz <t...@p...onet.pl>

    JanuszHr napisał(a):

> [...]
    > A tak przy okazji to czego spodziewasz się za 10000.zł.Ponanddto jeżeli
    > sie nie zansz to może Ty coś zepsułeś ? - z takim zarzutem możesz się

    Tez racja, ktos moglby powiedziec ze ja gdzies pojechalem i zajechalem
    silnik. Z tym ze jest swiadek ktory slyszal ze cos jest nie tak z tym
    silnikiem (dziwne stukanie silnika) praktycznie zaraz po kupnie samochodu.

    Pamietaj też ,że ten mechanik ,który zaleca wymianę siłnika to
    > może mieć silnik na zbyciu i też szuka komu go sprzedać.Dlatego radzę albo
    > do pewnego albo do dwóch trzech po poradę.

    Jest to znajomy mechanik i nie ma zadnych silnikow na zbyciu. Poza tym
    sam musialem dzwonic do roznych firm zajmujacych sie sprzedaza czesci.
    Opcja ta odpada.

    Nie wiem jaki to samochód ale za
    > 2000 zł to z tą wymianą coś nie wyglaa mi na nowy silnik

    Chcialem napisac nowy w sensie stary w miare dobrym stanie (stary/nowy) :).

    Czyli ogolnie trzeba sprobowac cos "wyciagnac" od bylych wlascicieli, bo
    sprawa raczej przegrana?

    Tomasz

  • 8. Data: 2005-05-09 17:26:56
    Od: scream <n...@p...pl>

    Tomasz napisał(a):
    > Czyli ogolnie trzeba sprobowac cos "wyciagnac" od bylych wlascicieli, bo
    > sprawa raczej przegrana?

    chcesz odpowiadać przed sądem za nękanie? masz problemy z czytaniem?
    byli właściciele nic do tego samochodu już nie mają, kupiłeś go w takim
    stanie, zgodziłeś się z tym, podpisałeś umowe i nic od nikogo nie
    wyciągaj, bo to Ty dałeś tu d.. a teraz chcesz zwyczajnie wyłudzić
    pieniądze.. może za tydzień zobaczysz odpryski lakieru i też będziesz
    chciał "wyciagnac" od bylych wlascicieli kase na lakiernika? a jak za
    pol roku pojdzie zawieszenie..? ehh..

  • 9. Data: 2005-05-09 18:07:54
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    DarkDaro napisał(a):
    > Rękojmia dotyczy tylko nowych rzeczy

    nieprawda

    KG

  • 10. Data: 2005-05-09 18:09:17
    Od: Tomasz <t...@p...onet.pl>

    DarkDaro napisał(a):

    > Po co wysyłasz ten sam post 2 x na grupę?
    Mialem problem z programem pocztowym. Wyslalem raz z onetu a raz z
    programu. Mozna sprawdzic w stopce.

    > Jeżeli podpisałeś w umowie, że stan techniczny pojazdu jest Ci znany to
    > musisz wykonać naprawę we własnym zakresie. Rękojmia dotyczy tylko nowych
    > rzeczy a auto za 10 tys. raczej do nich nie należy.

    Rękojmia za wady fizyczne i prawne, to odpowiedzialność sprzedawcy
    względem kupującego,
    która wynika z ustawy (kodeksu cywilnego art. 556 - 576), a nie z umowy
    stron i dotyczy zarówno rzeczy nowych,
    jak i używanych.

    Pozdrawiam
    Tomasz