  • 11. Data: 2004-02-18 22:51:56
    Temat: Re: kupile niesprawna uzywana rzecz...
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <c10apj$nu7$1@inews.gazeta.pl>, Andrzej_K. wrote:
    > Użytkownik "szwaczu" <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:7cab.00001255.4033ac62@newsgate.onet.pl
    > ROTFL Nie , nie. Mi chodzi o to, że ludziom już się
    > w głowach przewraca. Kupi ktoś na złomie
    > garść używanych_zardzewiałych śrub i w domu
    > dojdzie do wniosku, że one są dobre, ale jemu
    > potrzebne są z lewym gwintem i co?. Leci do

    Nic takiego nie mialo miejsca. Kupil towar z zapewnieniem ze jest sprawny.
    Ze kupil na zlomie to jakas gorsza prawnie kategoria? Czy moze gorsza
    spolecznie bo Ty na zlomie nie kupujesz?

    > federecji konsumentów z zapytaniem czy ma prawo
    > zwrotu i jeśli tak, to jaka jest podstawa prawna.

    No i? Widocznie bylo to dla niego istotne w tym moze i finansowo.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2004-02-23 15:50:08
    Od: Przemysław Bernat <p...@c...pl>

    Thu, 19 Feb 2004 06:51:56 +0800, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski
    napisał(a):

    > Ze kupil na zlomie to jakas gorsza prawnie kategoria? Czy moze gorsza
    > spolecznie bo Ty na zlomie nie kupujesz?

    O tyle gorsza, że jakimś cudem na szrotach są części do circa 100-razy
    takiej ilości samochodów niż zostały zezłomowane. Podobnie giełdy
    samochodowe. Prawda jest taka, że kupując na szrocie nakręcasz interes
    złodziejom i paserom. Pomijam fakt, że wiele części można kupić w podobnej
    cenie jako generyki ( podróby ), jak to co żądają na szrocie.

    Nie tak dawno, na Kaszubach, policja znalazła las usłany pociętymi
    samochodami.

    --
    Pozdr.

    Przemek

  • 13. Data: 2004-02-24 01:18:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <1xhbsojw37nyd$.1j1sd262gd01o$.dlg@40tude.net>, Przemysław Bernat wrote:
> [...]
    > złodziejom i paserom. Pomijam fakt, że wiele części można kupić w podobnej
    > cenie jako generyki ( podróby ), jak to co żądają na szrocie.

    Prawda jest taka, że trochę chyba zbyt mocno uogólniasz. Podróby zwykle
    dotyczą materiałów eksploatacyjnych w stylu filtry etc. Rzeczy które
    kupiłem parę ładnych lat temu na złomie to rama i prowadnica fotela do
    dużego fiata. Z przyjemnością odnotuję w moim notatniku prelegenta listę
    sklepów która ma w ofercie takie nowe "generyki". Znajomemu poszła głowica
    do cytroena, niejakiego turbo-diesla. Po wielu cyrkach udało się upolować
    używaną za jakieś 1.8kzł. Nie sądzę abyś chciał wiedzieć ile kosztowała
    nowa. A może tu tez są jakieś "generyki"?

    > Nie tak dawno, na Kaszubach, policja znalazła las usłany pociętymi
    > samochodami.

    To pewnie trzeba coś zrobić ze złodziejami samochodów, częsci i ich
    paserami, a nie tępić idee handlu używanymi częsciami zamiennymi i
    towarami. Podług tego schematu myslenia, jakikolwiek handel "ruchomościami"
    na rynku wtórnym (komputerowe, a-v, komórki) to nakręcanie interesu
    złodziejom i paserom.

    --
    Marcin