  • 1. Data: 2004-11-22 09:06:15
    Temat: kserowanie - legalne czy nie ?
    Od: Grzegorz <o...@k...pl>

    Mam pytanie : kiedy kserowania jest nielegalne ?
    Rozumiem, ze jesli np. kseruje ksiazke i sprzedaje kopie - to naturalne
    ze jest to przestepstow.
    Ale jak na przyklad kseruje 4 strony ksiazki na wlasny uzytek - czy to
    jest przestepstwo czy nie ???

  • 2. Data: 2004-11-22 11:45:31
    Temat: Re: kserowanie - legalne czy nie ?
    Od: "xmarcel" <x...@b...pl>

    Uzytkownik "Grzegorz" <o...@k...pl> napisal w wiadomosci
    > jest przestepstwo czy nie ???

    nie, jest to dozwolony uzytek wlasny

    pozdro

  • 3. Data: 2004-11-22 12:38:47
    Od: Grzegorz <o...@k...pl>

    xmarcel wrote:
    > Uzytkownik "Grzegorz" <o...@k...pl> napisal w wiadomosci

    > nie, jest to dozwolony uzytek wlasny
    >
    > pozdro

    dobrze, to w takim razie czy mozna skserowac cala ksiazke na wlasny
    uzytek ? a jesli nie to ile - 50%, 25%, 10% ... ??? czy jest to w ogole
    w jakimkolwiek stopniu okreslone ???

  • 4. Data: 2004-11-22 15:13:39
    Od: "Roman" <t...@o...pl>

    > dobrze, to w takim razie czy mozna skserowac cala ksiazke na wlasny uzytek
    > ? a jesli nie to ile - 50%, 25%, 10% ... ??? czy jest to w ogole w
    > jakimkolwiek stopniu okreslone ???

    Czy nie chodzi tutaj o kserowanie wlasnej ksiazki na wlasny uzytek:)?

    Roman
    Adres odspamiony .Usun: [x]

  • 5. Data: 2004-11-22 20:17:53
    Od: "Krzysiek M." <s...@w...pl>

    > dobrze, to w takim razie czy mozna skserowac cala ksiazke na wlasny
    > uzytek ? a jesli nie to ile - 50%, 25%, 10% ... ??? czy jest to w ogole w
    > jakimkolwiek stopniu okreslone ???

    moim zdaniem tak, dlaczego ? np. mam taki zwyczaj, ze czytajac lub uczac sie
    zakreslam sobie wazniejsze fragmenty, ale poniewaz ksiazki sa stosunkowo
    drogie /a np. bede chcial potem ta ksiazke sprzedac, podarowac/ to nie chce
    sobie niszczyc orginalu - caly czas pamietajmy, ze jest to dozwolony uzytek
    wlasny

    --
    Krzysiek M.
    GG 3025201

  • 6. Data: 2004-11-23 01:14:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cnthiu$kht$1@atlantis.news.tpi.pl>, Krzysiek M. wrote:

> [...]
    > sobie niszczyc orginalu - caly czas pamietajmy, ze jest to dozwolony uzytek

    I pamiętajmy także, że dozwolony uzytek prywatny nie moze naruszać
    słusznych interesów twórcy oraz normalnego korzystania z utworu. Jeśli
    mamy taka sytuację jaką opisałeś, to nie narusza. Jeśli przekopiujesz
    sobie książkę z biblioteki bo tak ci wyjdzie taniej niż zakup w księgarni,
    to narusza.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-11-23 02:55:18
    Od: Psychik <p...@N...pl>

    Dnia Tue, 23 Nov 2004 09:14:27 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > mamy taka sytuację jaką opisałeś, to nie narusza. Jeśli przekopiujesz
    > sobie książkę z biblioteki bo tak ci wyjdzie taniej niż zakup w księgarni,

    w ubieglym tygodniu sluchalem programu w radiu na ten temat i prawnik,
    ktory przedstawil sie z imienia i nazwiska/kancelarii mowil, ze na wlasny
    uzytek jest legalne nawet w calosci. ze punkty xero robia to legalnie, ze
    ludzie zlecajacy kopiowanie robia to legalnie, jesli ma to byc na uzytek
    wlasny.
    i komu tu wierzyc?

    --
    Psychik

  • 8. Data: 2004-11-23 03:29:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <r...@4...net>, Psychik wrote:

> [...]
    > ludzie zlecajacy kopiowanie robia to legalnie, jesli ma to byc na uzytek

    Mówił o kopiowaniu całych i dowolnych książek z cudzego egzemplarza
    należącego do osoby/instytucji z którą nie pozostajemy nawet w tzw.
    stosunku towarzyskim/zawodowym?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2004-11-23 15:42:36
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Krzysiek M. wrote:
> [...]
    > sobie niszczyc orginalu - caly czas pamietajmy, ze jest to dozwolony uzytek

    Jesli bedziesz chcial zbyc ta ksiazke, powinienes rowniez pozbyc sie
    kopii :-)

    WL

  • 10. Data: 2004-11-23 16:26:53
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2004-11-23 03:55 :

> [...]
    legalnie, ze
    >ludzie zlecajacy kopiowanie robia to legalnie, jesli ma to byc na uzytek

    Może chodziło o kopiowanie _swojej_ książki dla siebie?
    - Szwejk