  • 1. Data: 2004-11-22 08:16:40
    Temat: ZUS tytułem urodzenie dziecka
    Od: "Marek Sołtysiak" <mareksol@[wytnij]tlen.pl>

    Ile się należy kaski kobiecie, która urodziła swoje pierwsze dziecko, jest
    zatrudniona na całym etacie w zakłdazie powyżej 20 pracowników? I kto
    wypłaca pieniądze? ZUS, czy zakład (który potem z ZUS się rozlicza)...

    dzięki

  • 2. Data: 2004-11-22 08:49:12
    Temat: Re: ZUS tytułem urodzenie dziecka
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 22 lis o godzinie 09:16, na pl.soc.prawo, Marek Sołtysiak
    napisał(a):

    > Ile się należy kaski kobiecie, która urodziła swoje pierwsze dziecko, jest
    > zatrudniona na całym etacie w zakłdazie powyżej 20 pracowników?

    Nic się nie należy.

    > I kto wypłaca pieniądze? ZUS, czy zakład (który potem z ZUS się rozlicza)...

    ZUS nie wypłaca pieniędzy za narodzenie dziecka.
    Może wypłacic zakłąd ubezpieczniowy (np. PZU, CU) o ile w polisie jest taki
    zapis.
    Np. w PZU jest za urodzenie dziecka otrzymujesz 20% wartości twojego
    ubezpieczenia, za zgon także osób bliskich, rodzeństwa itp itd.
    Jednak w tych przypadkach konieczna jest , jak już pisałem, polisa zawarta
    z jakimś TU.

    --
    Herbi
    22-11-2004 09:49:07

  • 3. Data: 2004-11-22 08:51:57
    Od: "Voytek" <w...@g...nl>

    Użytkownik "Marek Sołtysiak" <mareksol@[wytnij]tlen.pl> napisał w wiadomości
    > Ile się należy kaski kobiecie, która urodziła swoje pierwsze dziecko, jest
    > zatrudniona na całym etacie w zakłdazie powyżej 20 pracowników? I kto
    > wypłaca pieniądze? ZUS, czy zakład (który potem z ZUS się rozlicza)...

    ZUS nie wypłaca. Zajmuje sie tym Urząd Miasta, z tytułu urodzenia dziecka
    należy się 500 zł. Należy złożyć stosowny wniosek, zaświadczenie ze szpitala
    o urodzeniu dziecka i akt urodzenia (lub albo jedno albo drugie - nie
    pamiętam)

  • 4. Data: 2004-11-22 10:15:33
    Od: "R6" <r...@g...pl>

> [...]
    > zatrudniona na całym etacie w zakłdazie powyżej 20 pracowników? I kto
    > wypłaca pieniądze? ZUS, czy zakład (który potem z ZUS się rozlicza)...

    przy zatrudnionych powyzej chyba 5 osob pieniadze dostajesz od zakladu pracy
    a on potem dostanie je od zusu lub gminy tylko warunkiem jest nie
    przekroczenie dochodu ok 500 zeta na osobe w rodzinie..
    pozdro:)

  • 5. Data: 2004-11-22 13:22:42
    Od: "ulast" <u...@p...onet.pl>

    Użytkownik "R6" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > a on potem dostanie je od zusu lub gminy tylko warunkiem jest
    nie
    > przekroczenie dochodu ok 500 zeta na osobe w rodzinie..

    612 zł na osobę

    Poczytaj jeszcze http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm#_odn2

    Pozdr.
    Ula (ulast)

  • 6. Data: 2004-11-22 14:38:39
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ulast" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "R6" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > nie
    >
    > 612 zł na osobę

    wyraznie tam pisze, ze :
    ....Granica dochodu uprawniającego do wypłaty zasiłku rodzinnego to od 1
    maja 2004 r. do 31 sierpnia 2005 r. - 504,00 zł na osobę w rodzinie...

    wiec dodatek do zasilku rodzinnego - z okazji urodzenia dziecka dostaje sie
    gdy spelni sie warunki otrzymania zasilku rodzinnego.
    pozdro:)

  • 7. Data: 2004-11-22 15:27:09
    Od: "ulast" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    to od 1
    > maja 2004 r. do 31 sierpnia 2005 r. - 504,00 zł na osobę w

    Tak wyraźnie jest tam napisane, że 504,00, masz rację, też to
    zauważyłam po wysłaniu na grupę.

    > wiec dodatek do zasilku rodzinnego - z okazji urodzenia dziecka
    dostaje sie
    > gdy spelni sie warunki otrzymania zasilku rodzinnego.
    > pozdro:)

    Tę drugą kwotę zapamietałam w związku ze zmianami w ustawie o
    świadczeniach rodzinnych z 1.10.2004 roku.
    http://pomocspoleczna.ngo.pl/labeo/app/cms/x/78178

    Pozdr.
    Ula (ulast)