  • 1. Data: 2004-11-22 09:04:19
    Temat: odpowiedzialnosc za zainnstalowane oprogramowanie
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Dzien dobry,
    Mam zamiar wypozyczacosobom prywatnym komputery. System operacyjny na nich
    zainstalowany to Linux -z roznymi darmowymi programami. Jak mam sporzadzic
    umowe miedzy moja firma a klientem aby zrzec sie odpowiedzialnosci za to, co
    klient sobie tam poinstaluje. Chce dac prawo klientom do robienia z
    komputerem co mu sie zewnie podoba ale zeby to on ponosil odpowiedialnosc za
    zainstalowane programy. Problem polega na tym, ze caly czas ja pozostaje
    wlascicielem komputera. Czy zapis w umowie, mowiacy o tym, ze osoba
    wypozyczajaca sprzet ponosi odpowiedzialnosc za zainstalowane oprogramowanie
    wystarczy?

  • 2. Data: 2004-11-22 09:43:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piwek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    Umieść w załączniku do umowy wykaz zainstalowanego oprogramowania.

  • 3. Data: 2004-11-23 12:02:48
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > Umieść w załączniku do umowy wykaz zainstalowanego oprogramowania.

    Dobry pomysl. Dzieki. Ale czy z punktu widzenia prawa to wystarczy? Z tego
    co wiem, to jesli w firmie sa komputery, to wlasciciel odpowiada za
    pracownikow- za to co tam instaluja. Czy tu nie bedzie podobnie? Nie bedzie
    tak, ze mnie beda ciagac ewetualnie do odpowiedzialnosci a dopiero ja bede
    mogl sparwe cywilna wytoczyc klientowi?

  • 4. Data: 2004-11-23 21:14:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piwek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    Do każdego komputera zrób sobie na przykład GOST-em obraz dysku na płycie. W
    momencie, gdy komputer wraca, to odtwarzasz zawartość dysku z chwili
    wydania. A więc w czasie, gdy komputer będzie u Ciebie wszystko będzie OK. A
    u klienta - no to jego sprawa. W czasie, gdy korzysta ze sprzętu on jest
    jego posiadaczem (art. 336 kc), więc ma ograniczone prawo "władztwa" nad tą
    rzeczą. Z tego tytułu ponosi również odpowiedzialność.

    Przecież wypożyczalnia samochodów nie odpowiada jako pomocnik, jeśli
    wypożyczonym pojazdem ktoś spowoduje wypadek.