  • 1. Data: 2002-08-23 08:06:18
    Temat: kserokopia - a moze nie??
    Od: ".:*MONDAY*:." <m...@p...fm>

    Witam serdecznie. Moje pytanie jest czysto techniczne...

    Mam dokument ktory kopiuje faksem... Czy mozna to uznac za "kserokopie"
    dokumentu, czy nalezy tutaj uzyc innej nazwy???

    Ku woli ścislosci - nie wysylam go nigdzie tylko po prostu skanuje - nie mam
    w pracy kserokopiarki ani skanera wiec jedyna mozlwoscia jest robienie ksera
    taki sposob...

    dziekuje za odpowiedz
    Łukasz

  • 2. Data: 2002-08-23 09:07:56
    Temat: Re: kserokopia - a moze nie??
    Od: "jelen" <j...@j...prv.pl>

    > Mam dokument ktory kopiuje faksem... Czy mozna to uznac za "kserokopie"
    > dokumentu, czy nalezy tutaj uzyc innej nazwy???

    na pewno jest to 'kopia'
    a czy kserokopia - IMO tak
    mozna sie jedynie przyczepic do etymologii , ze ksero to z ksera...
    ale ja bym sie tego nie czepial

    pozdrawiam,
    jelen

  • 3. Data: 2002-08-23 09:17:57
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl>

    Użytkownik ".:*MONDAY*:." <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie. Moje pytanie jest czysto techniczne...
    >
    > Mam dokument ktory kopiuje faksem... Czy mozna to uznac za "kserokopie"
    > dokumentu, czy nalezy tutaj uzyc innej nazwy???

    "termokopia" :)

    Ale strzeliles z grubej rury.
    Az sobie zerknolem do wiem.onet.pl
    i wyszlo na to ze jak masz faks
    z papierem termicznym to to nie jest kserokopia.

    "technol. metoda suchego wykonywania kopii oryginałów tekstowych lub
    rysunkowych, w której naładowany elektrycznie czarny proszek pod wpływem
    naświetlenia osadza się i trwale przytwierdza do tych części powierzchni
    papieru, które podlegają działaniu zjawiska[...]"

    Pozdrawiam
    Dan

  • 4. Data: 2002-08-23 09:38:42
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    jelen wrote:

    > na pewno jest to 'kopia'
    > a czy kserokopia - IMO tak
    > mozna sie jedynie przyczepic do etymologii , ze ksero to z ksera...
> [...]

    Kserograf, kserokopia to nazwy zastrzezone dla producenta i wynalazcy
    procesu sporzadzania kopii
    w wyniku naswietlania swiatloczulego bebna i nastepnie nakladania na
    niego proszku zwanego tonerem, ktory nastepnie jest przenoszony na
    papier i dodatkowo termicznie utrwalany.
    Czyli sa to nazwy z opisu patentowego technologii jej wlasciciela, czyli
    Xerox Inc.
    A poniewaz Xerox byl pierwszym producentem tych urzadzen, stad
    upowszechnila sie nazwa tych urzadzen, zwanych kserokopiarkami od
    Xerox'a.
    Formalnie jest to zatem fotokopia lub swiatlokopia, gdyz taka jest
    zasada tego procesu.
    Faks sklada sie z 2 urzadzen : skanera + drukarki.
    I moze byc wyposazony w drukarke:
    - terminczna, na papier termiczny, czerniejacy pod wplywem temperatury
    - drukarke laserowa
    - drukarke atramentowa
    - drukarke iglowa
    itd.

    Czyli tradycyjny faks jest obecnie produkowany w wielu wersjach i kopia
    faksowa to wydruk
    z drukarki faksowej, ktora moze byc roznego typu.

    Faks to takze karta faksowa do komputera i tak odebrany faks moze byc
    wydrukowany na dowolnej drukarce
    podlaczonej do komputera.
    Z tego m.in. powodu faks nie jest uznawany jako dokument prawny, gdyz
    jego tresc mozna edytowac, modyfikowac
    uzywajac edytorow tekstu i programow graficznych, a parametry
    identyfikacyjne transmisji moga byc wydrukowane
    tak jak pozostaly tekst.
    Z tego tez powodu Siemens produkowal faksy, ktore identyfikowaly sie
    ukrytym haslem, umozliwiajac identyfikacje nadawcy.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).

  • 5. Data: 2002-08-23 10:13:43
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:13830-

> [...]
    > uzywajac edytorow tekstu i programow graficznych, a parametry
    > identyfikacyjne transmisji moga byc wydrukowane

    I na taka odpowiedz czekalem. To nie sa rozmowy o jezyku polskim.
    Czyli jesli musze zalaczyc kserokopie (czy tez niech beda kopie)
    dokumentow, musza byc one wykonane na urzadzeniu, ktore nie
    umozliwia edycji. Odpada wiec skanowanie i drukowanie na drukarce.

    GreG

  • 6. Data: 2002-08-23 11:41:49
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    GreG wrote:

> [...]
    > dokumentow, musza byc one wykonane na urzadzeniu, ktore nie
    > umozliwia edycji. Odpada wiec skanowanie i drukowanie na drukarce.

    Czesciowo tak.
    Standardowy faks tez mozesz podlaczyc do komputera za posrednictwem
    karty faksowej i wysylac faksy edytowane w komputerze, bezposrednio na
    faks stojacy na biurku.
    W koncu faks to edytowany tekst, wydrukowany i nastepnie skopiowany
    przez faks + parametry transmisji faksowej.
    A gdy te parametry transmisji doda komputer, to mozesz
    sobie edytowac faksy w komputerze i wysylac z komputera na stacjonarny
    faks, stojacy obok komputera na biurku.

    Stad opisalem technike zabezpieczen, ktora wprowadzil kiedys Siemens,
    aby mozna bylo jednoznacznie zidentyfikowac faks wysylajacy pismo,
    podobnie jak teleks.

    Podsumowujac.
    Nie mozna jednoznacznie stwierdzic, czy faks jest kopia faksowa
    istniejacego pisma, czy tez wirtualnego, wyedytowanego na komputerze
    i wydrukowanego na faksie off-line.
    Chyba ze jest to faks z identyfikacja numeru aparatu dzwoniacego, jak w
    telefonach komorkowych,
    ale wydruk nadal bedzie jedynie wydrukiem, wykonanym pod edytorem
    tekstow/graficznym i wydrukowanym na faksie.
    Za 10 zl mozna kupic przystawke, ktory z faksu czyni drukarke do
    komputera wyposazonego w karte faksowa.
    I np. mozna drukowac pisma z notebooka na dowolnym faksie.
    Po wiecej szczegolow napisz na privat.

    Jacek

  • 7. Data: 2002-08-23 12:16:18
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli jesli musze zalaczyc kserokopie (czy tez niech beda kopie)
    > dokumentow, musza byc one wykonane na urzadzeniu, ktore nie
    > umozliwia edycji. Odpada wiec skanowanie i drukowanie na drukarce.

    Wydaje mi się, że nieistotna jest technika wykonanie kopii. Na ksero też
    można wykręcać różne numery mimo, że nie pozwala na edycję.
    Powinna zostać po prostu potwierdzona zgodność kopii z oryginałem przez
    osobę upoważnioną lub odbiorcę kopii.

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 8. Data: 2002-08-23 12:22:37
    Od: poreba <d...@p...com>

    Jacek <g...@p...onet.pl> popełnił 23 sie 2002 na pl.soc.prawo
    utwór news:13830-1030095458@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl:

    [...]
> [...]
    > A poniewaz Xerox byl pierwszym producentem tych urzadzen, stad
    > upowszechnila sie nazwa tych urzadzen, zwanych kserokopiarkami od
    IMO "kserokop~" nie pochodzi od nazwy producenta tylko od
    naswy technologii - suchy druk, sprawdź!
    BTW poszukuję eksperta od kserokopiarek znasz się natym może?

    --
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2002-08-23 12:27:42
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Pearl" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > można wykręcać różne numery mimo, że nie pozwala na edycję.
    > Powinna zostać po prostu potwierdzona zgodność kopii z oryginałem przez

    Faktycznie, przeciez urzednik nie ma przy sobie eksperta, ktory uzbrojony
    w lupe sprawdza technike wykonania kopii.
    Mnie interesuje konkretny przypadek: zakladajac konto w banku internetowym
    nalezy przeslac "kserokopie dokumentu tozsamosci". Czy moge wiec zeskanowac
    swoj dowod osobisty, po czym wydrukowac go na zwyklej drukarce atramentowej?
    Czy jest przepis, ktory precyzuje te sprawy?

    GreG

  • 10. Data: 2002-08-23 13:44:51
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    zeskanowac
    > swoj dowod osobisty, po czym wydrukowac go na zwyklej drukarce

    Myślę, że tak.

    > Czy jest przepis, ktory precyzuje te sprawy?

    Tego to nie wiem.

    Niejednokrotnie dostarczałem kopie wymaganych stron dowodu osobistego
    zrobione na HP DeskJet do różnych urzędów i nikt nie miał pretensji.
    Miałem raz przypadek, zrobiłem kumplowi kopie jego dowodu, zawiózł osobiście
    do urzędu, ale urzędniczka nie chciała przyjąć, tylko powiedziała, że sobie
    sama zrobi, bo nie ma czasu na porównywanie. Zrobiła na swojej kopiarce i na
    tym się skończyło.
    Przypuszczam, iż kopie są o tyle wygodne dla urzędników, że wykluczają
    popełnienie błędów przy spisywaniu danych.

    --
    Pozdrawiam.
    Perła