  • 1. Data: 2002-08-22 23:05:24
    Temat: Reklamacja - potrzebna rada
    Od: p...@p...onet.pl

    Co w sytuacji kiedy złożyłem wniosek reklamacyjny odczekałem 14 dni i 14 dnia
    stawiłem się w sklepie celem powzięcia informacji odnośnie mojej sprawy -
    sprzedawca uznał, iż naprawił moje obuwie - do czego nie ma podstaw prawnych
    albowiem towaru oznaczonego co do gatunku nie naprawia się - żądałem wymiany na
    nową parę obuwia.

    Co mam orbić czy odebrać tę parę ?
    Czy złozyć nowy wniosek reklamacyjny ?
    Czy też traktować iż sprzedawca nie wywiązał się z obowiązku rozpatrzenia
    reklamacji w ciągu 14 dni ?

    Proszę o pomoc w tej sprawie.

    Co w sytuacji kiedy nie uzna mi drugiej reklamacji także ?
    i...@h...pl

  • 2. Data: 2002-08-23 07:29:14
    Temat: Re: Reklamacja - potrzebna rada
    Od: "marlid" <m...@p...com>

    >Co w sytuacji kiedy złożyłem wniosek reklamacyjny odczekałem 14 dni i 14 dnia
    >
    >stawiłem się w sklepie celem powzięcia informacji odnośnie mojej sprawy
    Błąd od 1 lipca br. maksymalny czas rozpatrzenuia reklamacji wynosi 21 dni -
    par. 19 ust. 4 (Dz.U.02.96.851)ROZPORZĄDZENIA RADY MINISTRÓW z dnia 25 czerwca
    2002 r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów
    sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami.-
    4. Jeżeli załatwienie reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy lub
    badania w miejscu używania towaru, lub podjęcia innych koniecznych działań,
    sprzedawca powinien reklamację załatwić w terminie niezbędnym do wydania
    opinii, przeprowadzenia badania lub podjęcia innych czynności; jeżeli strony
    nie postanowiły inaczej, termin ten nie może być dłuższy niż 21 dni
    kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru.

    >sprzedawca uznał, iż naprawił moje obuwie - do czego nie ma podstaw prawnych
    >albowiem towaru oznaczonego co do gatunku nie naprawia się

    To zależy, bowiem pogląd o nienaprawialnośći rzeczy oznaczonych co do
    tożsamości jest podlądem mniejszościowym, lansowanym przez prof. E. Łętowską i
    niektórych rzeczników konsumentów, natomiast podląd orzecznictwa i
    piśmiennictwa dopuszcza naprawę takich rzeczy.

    - żądałem wymiany
    >na
    >nową parę obuwia.
    >
    >Co mam orbić czy odebrać tę parę ?
    Odebrac

    >Czy złozyć nowy wniosek reklamacyjny ?

    jeśli wystąpiła nowa wada, to owszem,

    >Czy też traktować iż sprzedawca nie wywiązał się z obowiązku rozpatrzenia
    >reklamacji w ciągu 14 dni ?

    Nie i to z 2 powodów 1/ piszesz, że stawiłes się 14 dnia, a powinieneś, jeżeli
    już to 15 dnia, 2/ sprzedawca zawsze może powołac się na ww. ust 4 par. 19 i
    twierdzić, że wymagana była opinia biegłego, wtedy powinieneś stawić się 22
    dnia

    >Proszę o pomoc w tej sprawie.

    do usług :-)

    >Co w sytuacji kiedy nie uzna mi drugiej reklamacji także ?
    Sąd niestety, ale naprzód udaj się po pomoc do rzecznika konsumentów, albo do
    Federacji Konsumenów lub Stowarzyszenia Konsumenów Polskich, względnie do
    Inspekcji Handlowej

    pzdr

    marek
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2002-08-23 10:33:21
    Od: p...@p...onet.pl

    Czyli jak dobrze Cię rozumiem - naprawa rzeczy oznaczonej gatunkowo w terminie
    14 dni od zgłoszenia eklamacji stanowi negatywne wypowiedzenie sięco do samej
    zasadności reklmacji a jest jedynie wyrazem dobrej woli sprzedającego ?

    Mam też drugą sprawę z butami - jeden rzeczoznawca zaprzysiężony odrzucił
    uznając iź ścieranie się powłoki lakierniczej to normalna sprawa, wskazywał na
    fakt iż obuwie było prane.

    Odebrałem reklamacje i byłem dziś u rzeczoznawcy stwierdził że może napisac
    opinie ale jego zdaniem obuwie bylo prane - było myte szatka i szczotka i woda
    z proszkiem - a poza tym ta wada nie ma charakteru ISTOTNEGO nie wplyywa na
    wartość i użyteczność rzeczy albowiem "buty zostały sprzedane do chodzenia i
    można w nich chodzić" cytat to był.

    Co robić ?

    Domink 0-505 867 673 czekam na tel oddzwonię (i...@h...pl)

    Omyłkowo użyłeś słowa rzeczy oznaczone co do tożasamości nie mogą być
    naprawiane - miało chyba być co do gatunku ?

  • 4. Data: 2002-08-23 13:56:30
    Od: "marlid" <m...@w...pl>

  • 5. Data: 2002-08-25 20:27:59
    Od: p...@p...onet.pl