  • 71. Data: 2010-07-25 14:11:47
    Temat: Re: [kronika2prl] Kratki i wpadki
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Jedno drugiego nie wyklucza. Jeżeli na podstawie posiadanej wiedzy i
    > racjonalnych przesłanek wyszło mi, że obydwaj kandydaci są
    > równorzędni,
    > to sobie wybiorę na podstawie nieracjonalnych przesłanek, np. wg
    > długości nazwiska, koloru oczu czy impulsu w momencie głosowania.

    Daj Boże żebyśmy kiedyś mieli tak dobrych polityków żeby wybór był
    między jednym ideałem a drugim ideałem. Jednak tym razem mieliśmy
    kandydatów różnych jak ogień i woda i elektorat równie mocno
    podzielony.

    > Nie może jednak oddawać dowolnie głosu, a tylko na przedstawione w
    > wyborach opcje. Klasyczny przykład oklepany jak stara szkapa:
    >
    > Referendum: Czy przestałeś już bić swoją żonę?
    > [ ] TAK
    > [ ] NIE

    Wyborca ma więcej niż dwie opcje bo może oddać głos nieważny
    lub w ogóle nie wziąć udziału w głosowaniu.

  • 72. Data: 2010-07-25 14:15:51
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "mi" <m...@o...pl> napisał

    > Faktem potwierdzonym naukowo jest istnienie elektoratu płynnego,
    > zmiennego, który swój wybór dokonuje na podstawie błahych czynników
    > i czesto w ostatniej chwili. I o tej właśnie "przypadkowy elektorat"
    > trwa walka propagandowa.

    I w tym celu Kwaśniewski się odchudzał, opalał i zakładał niebieskie
    koszule a Kaczyński kłamał o przemianie, końcu wojny polsko-polskiej i
    miłości do komuchów z Gierkiem na czele. Tak, to są numery na które
    faktycznie łapią się tumany ale nie jakieś kratki różniące się o
    grubość kreski.

  • 73. Data: 2010-07-25 14:22:54
    Od: mi <m...@o...pl>

    Alek wrote:
    > Rozumiałbym gdyby ta róznica była o kilkadziesiąt czy choćby
    > kilkanaście procent.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Btw, to było 16% powierzchni kratki więcej dla Bronka. Co napisałem już
    w pierwszym poście, ale wyznawcom jedynie słusznych opcji chyba warto
    powtórzyć jeszcze raz i powoli. Szesnaście procent więcej!

    mi

  • 74. Data: 2010-07-25 14:28:58
    Od: mi <m...@o...pl>

    Alek wrote:
> [...]
    > miłości do komuchów z Gierkiem na czele. Tak, to są numery na które
    > faktycznie łapią się tumany ale nie jakieś kratki różniące się o grubość

    No. I tych tumanów jest kilkanaście do kilkudziesięciu procent spośród
    wyborców.

    Dla mających choć trochę poczucia estetyki Bronek obfotografował się w
    okularach i z książką a dla tych mniej pojętych była większa kratka. Co
    by wyborcy PO mieli łatwiej trafić.

    mi

  • 75. Data: 2010-07-25 14:46:01
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "mi" <m...@o...pl> napisał

    > No. I tych tumanów jest kilkanaście do kilkudziesięciu procent
    > spośród wyborców.

    Około 25%. Taka, mniej więcej, była różnica między poparciem
    dla jarkacza/pisu utrzymującym się przez długi czas a wynikiem
    głosowania.

  • 76. Data: 2010-07-25 14:51:10
    Od: mi <m...@o...pl>

    Alek wrote:
    > Około 25%. Taka, mniej więcej, była różnica między poparciem
    > dla jarkacza/pisu utrzymującym się przez długi czas a wynikiem
    > głosowania.

    Sądzisz, że kratka była za mała i w następnych wyborach by jedynie
    słuszny kandydat odbił swoich tumanów, czyli uzyskał przewagę 25 pkt.
    proc., różnica kratek powinna być większa?

    Myślę, że nie powinniśmy się bawić w jakieś detale i za kratkę jedynie
    słusznego kandydata wyznaczyć całą kartę do głosowania. Żeby głosowało
    się łatwiej.

    mi

  • 77. Data: 2010-07-25 15:16:31
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "mi" <m...@o...pl> napisał

    > Tak samo małpki były nie dla Kaczyńskiego a dla kancelarii i nie pił
    > ich Kaczyński a goście kancelarii.

    Jak wiadomo ludzie z wyższej półki częstują swoich gości wódką
    w małpkach. To zresztą bardzo ekonomiczne bo można zaoszczędzić
    na plastikowych kubkach. Podatnicy powinni być zachwyceni.

  • 78. Data: 2010-07-25 15:24:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Alek pisze:
> [...]
    > w małpkach. To zresztą bardzo ekonomiczne bo można zaoszczędzić
    > na plastikowych kubkach. Podatnicy powinni być zachwyceni.

    To, że Tobie kolega robił drinki używając otwartej wódki z
    poprzedniej imprezy, nie oznacza, że takie same zwyczaje obowiązują "na
    salonach" :)

    --
    Liwiusz

  • 79. Data: 2010-07-25 15:31:19
    Od: mi <m...@o...pl>

    Alek wrote:
    > Jak wiadomo ludzie z wyższej półki częstują swoich gości wódką
    > w małpkach. To zresztą bardzo ekonomiczne bo można zaoszczędzić
    > na plastikowych kubkach. Podatnicy powinni być zachwyceni.

    Nawet gdyby myślenie wyszło ci naprzeciw to byś je zręcznie ominął.

    No dobra, wytłumaczę ci powoli:
    1. KP zamówiła NIE tylko wódkę ale i inne alkohole w małpkach.
    2. Wódka to podstawa wielu drinków i na zachodzie jest uznawana za
    alkohol bardzo elegancki, którego byle kto nie pija. A nie jak u nas
    plebejski, lepszy chyba tylko od sierczystych wyrobów winopodobnych.
    3. Używanie mniejszych butelek, jest droższe, ale bardziej estetyczne i
    higieniczne.

    mi

  • 80. Data: 2010-07-25 15:37:45
    Od: mi <m...@o...pl>

    mi wrote:
    > 2. Wódka to podstawa wielu drinków i na zachodzie jest uznawana za
    > alkohol bardzo elegancki, którego byle kto nie pija. A nie jak u nas
    > plebejski, lepszy chyba tylko od sierczystych wyrobów winopodobnych.

    Aha, żeby być precyzyjnym to często wódka, czywiście nie byle jaka,
    uważana jest za trunek na tyle szlachetny, że nie powinno się go w ogóle
    rozrabiać.

    Ale co ja tam wiem, ja prosty prawie-abstynent jestem. ;)

    mi