  • 1. Data: 2010-07-22 18:10:21
    Temat: umowa kupna-sprzedaży - jaka data
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Jest tak:
    Twórca (osoba nie prowadząca DG) wykonał w 2007 r. identyczne przedmioty,
    które sprzedawał w roku 2007 i 2008 i 2009. Nabywcą za każdym razem był inny
    podmiot gospodarczy (choć w 2008 i 2009 była to ta sama osoba). W 2007
    dokonał zapłaty, za rok 2008 i 2009 dopiero teraz udało się nabywcę
    "przycisnąć". Nabywca nie chce podpisać umów o dzieło (tłumaczy się, że nie
    może), więc pojawiła się propozycja sprzedaży tych dzieł jako rzeczy. Dodam,
    że dzieła były wydane w 2009 i 2010.
    Jaka powinna być data na umowach/umowie? Bieżący rok (2010), kiedy dokonana
    została zapłata (oby), czy raczej powinny być to umowy antydatowane za 2008
    i 2009 (zapłata PCC z odsetkami).
    A może macie inne pomysły?
    Nie wiem, jaką formę opodatkowania ma/miał nabywca.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-07-22 20:30:00
    Temat: Re: umowa kupna-sprzedaży - jaka data
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jul 2010, Marcin [3M] wrote:

> [...]
    > została zapłata (oby), czy raczej powinny być to umowy antydatowane za 2008

    Mam pytania.

    > Nie wiem, jaką formę opodatkowania ma/miał nabywca.

    No. To na niektóre nie da się odpowiedzieć :|

    Ale wracając do meritum: z opisu wynika, że to NIE BYŁA umowa o dzieło.
    Gość zrobił "sam z siebie", a nie na czyjeś zamówienie.
    Co do dochodowego - podatek (zaliczka) należy się z datą zapłaty,
    więc problemu nie ma.
    Co do PCC - problem jest po stronie *kupującego*, a pytanie które się
    nasuwa jest mocno "nieprawne" :P - jakie są dowody, że wydanie rzeczy
    miało miejsce w przeszłych latach?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-07-22 22:40:02
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > Mam pytania.

    > No. To na niektóre nie da się odpowiedzieć :
    Niwstety. Poza tym rozliczenie nie odbywa się w warunkach "normalnych", ale
    w warunkach nakłaniania do zapłaty (spokojnie, legalnie i wogóle, ale
    zawsze).

    > Ale wracając do meritum: z opisu wynika, że to NIE BYŁA umowa o dzieło.
    > Gość zrobił "sam z siebie", a nie na czyjeś zamówienie.
    Za pierwszym razem było na zamówienie. A zrobił więcej(z własnej woli), więc
    miał na dwa następne lata...

> [...]
    > Co do PCC - problem jest po stronie *kupującego*, a pytanie które się
    > nasuwa jest mocno "nieprawne" :P - jakie są dowody, że wydanie rzeczy
    Bo dzieło było związane z cykliczną imprezą...

    > pzdr, Gotfryd

    pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2010-07-23 00:49:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin [3M] wrote:
> [...]
    > dzieł jako rzeczy. Dodam, że dzieła były wydane w 2009 i 2010.
    > Jaka powinna być data na umowach/umowie?

    A, że tak zapytam, a po co ci te papiery?
    Umowa była, ale nie na papierze.
    Z tego co doczytałem. Jedna umowa o dzieło i dwie sprzedaży. No i cześć.
    Było minęło. Po co do tego wracać.

    > Bieżący rok (2010), kiedy
    > dokonana została zapłata (oby), czy raczej powinny być to umowy
    > antydatowane za 2008 i 2009 (zapłata PCC z odsetkami).

    Ani jedno ani drugie.
    Bo umowa ustna już była, wiec nie da sie teraz zawrzec jej drugi raz, a
    za antydatowanie można dostać po d....

    > A może macie inne pomysły?

    To zależy do czego ci te papiery.

    jeden pomysł najlepszy, to nie ruszać gówna bo zacznie śmierdzieć.
    drugi pomysł oświadczenie stron, że taka to a taka umowa w ubiegłych
    latach została zawarta a jej treścią było ....

    > Nie wiem, jaką formę opodatkowania ma/miał nabywca.

    Ja też niestety nie :)

  • 5. Data: 2010-07-23 07:24:25
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > A, że tak zapytam, a po co ci te papiery?
    > Umowa była, ale nie na papierze.
    > Z tego co doczytałem. Jedna umowa o dzieło i dwie sprzedaży. No i cześć.
    > Było minęło. Po co do tego wracać.

    Bo trzeba się rozliczyć. Klient za 2008 i 2009 nie zapłacił.

    > Ani jedno ani drugie.
    > Bo umowa ustna już była, wiec nie da sie teraz zawrzec jej drugi raz, a za
    > antydatowanie można dostać po d....
    Czyli bez antydatowania.
    Jakoś sprawę przed fiskusem trzeba załatwić...

    > To zależy do czego ci te papiery.
    >
    > jeden pomysł najlepszy, to nie ruszać gówna bo zacznie śmierdzieć.
    > drugi pomysł oświadczenie stron, że taka to a taka umowa w ubiegłych
    > latach została zawarta a jej treścią było ....
    To jest pomysł...

    > Ja też niestety nie :)
    Niestety, w branży plastycznej nader często trafia się na kontrahentów,
    którzy nie mają ochoty płacić...

  • 6. Data: 2010-07-23 09:25:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin [3M] wrote:

    > Bo trzeba się rozliczyć. Klient za 2008 i 2009 nie zapłacił.

    A ty kto, osoba fizyczna, DG, spółka czy jeszcze inny rodzaj?