  • 1. Data: 2010-07-22 16:44:37
    Temat: Interpretacja zapisu ustway o świadczeniach opieki zdrowotnej
    Od: mirek <v...@o...pl>

    Witam,
    Na wszystkie stanowiska pracy w Narodowym Funduszu Zdrowia przeprowadzane
    są konkursy. Na wszystkie oprócz (czasami) na dyrektorów oddziałów
    wojewódzkich. Na moje pytanie dlaczego w niektórych (b. nielicznych)
    przypadkach na stanowisko dyrektora delegatury nie ma ogłaszanych
    konkursów uzyskałem z centrali NFZ odpowiedź, że prezes może
    zgodnie z uprawnieniem nadanym w art. 102 ust. 5 pkt 16 oraz art. 107
    ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki
    zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2008 r. Nr 164,
    poz 1027 z późn. zm.) powoływać dyrektora bez drogi konkursowej.

    I faktycznie art. 102 ust.5 pkt 16 mówi:
    16) powoływanie i odwoływanie dyrektora oddziału wojewódzkiego, po
    zasięgnięciu opinii rady oddziału wojewódzkiego Funduszu;

    oraz art. 107 ust.2 mówi
    2. Dyrektora oddziału wojewódzkiego Funduszu powołuje i odwołuje Prezes
    Funduszu, po zasięgnięciu opinii rady oddziału wojewódzkiego Funduszu.
    Niewydanie opinii przez radę oddziału wojewódzkiego Funduszu w terminie
    14 dni jest równoznaczne z akceptacją kandydata na dyrektora oddziału
    wojewódzkiego albo zgodą na jego odwołanie.

    Jednak czy to nie stoi w sprzeczności z art. 107a który mówi bez wnikania
    w wyjątki:

    Art. 107a.
    1. Nabór kandydatów do zatrudnienia na wolne stanowiska pracy w Funduszu
    jest otwarty i konkurencyjny.

    Będę wdzięczny za rozwianie moich wątpliwości. Czy faktycznie nabór na
    dyrektora bez konkursu jest zgodny z ta ustawą? W sumie to dziwne, że
    robi się takie wyjątki.

  • 2. Data: 2010-07-22 16:51:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i29shl$t7c$1@news.dialog.net.pl mirek <v...@o...pl>
    pisze:

> [...]
    > jest otwarty i konkurencyjny.
    > Będę wdzięczny za rozwianie moich wątpliwości.
    Prosze bardzo: nie, nie stoi w sprzeczności.

    > Czy faktycznie nabór na
    > dyrektora bez konkursu jest zgodny z ta ustawą?
    Tak, jest zgodny.

    > W sumie to dziwne, że robi się takie wyjątki.
    Nie, to nie jest dziwne.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2010-07-22 17:20:37
    Od: mirek <v...@o...pl>

    > Nie, to nie jest dziwne.

    Nie dziwi cię, że robi się konkurs dla zwykłego referenta w celu
    wyłonienia najlepszego kandydata na to stanowisko, a na dyrektora całej
    firmy wybiera się człowieka wg czyjegoś widzimisię?

  • 4. Data: 2010-07-22 17:41:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i29ul5$ugf$1@news.dialog.net.pl mirek <v...@o...pl>
    pisze:

    > Nie dziwi cię, że robi się konkurs dla zwykłego referenta w celu
    > wyłonienia najlepszego kandydata na to stanowisko, a na dyrektora całej
    > firmy wybiera się człowieka wg czyjegoś widzimisię?
    Nie, nie dziwi. Takie furtki zostawia sobie każda władza, aby móc obsadzać
    kluczowe/strategiczne stanowiska swoimi.
    Dla picu ustala się, że tylko _można_ bez konkursu.
    Ty od dawna w Polsce? :)

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2010-07-22 21:49:46
    Od: "TomekK" <s...@g...com>

    interpretuje sie nie zapisy tylko przepisy ustawy.

  • 6. Data: 2010-07-23 21:54:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i2aedv$450$1@news.net.icm.edu.pl TomekK
    <s...@g...com> pisze:

    > interpretuje sie nie zapisy tylko przepisy ustawy.
    Nie umiesz używać newsów prawidłowo?
    Zostawiać cytaty,do których nawiązujesz (albo wydaje ci się, że
    nawiązujesz), wrotki...

    --
    Jotte