  • 31. Data: 2008-05-22 12:52:49
    Temat: Re: kradzież karty kredytowej - Raiffeisen Bank (POMOCY !!)
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > Ale ja nie mówię, żeby przechodzić do porządku dziennego, wręcz podziwiałem
    > babkę, że zarabia kilkanaście tysięcy miesięcznie, bo ja niestety tylko
    > koło 2400.

    Niekoniecznie, ja mam jedną kartę z limitem circa 3 x pensja netto.

    Nie mam w zwyczaju kupowania plazmy za 20 k, ale w np. w okresie urządzania
    mieszkania karta była używana dość intensywnie.

    Natomiast zostawienie portfela w szatni to nieomal jak... przyklejenie karty
    do bankomatu z wypisanym PIN-em. Wcale bym się nie zdziwiła, gdyby bank
    powołał się na niedopełnienie obowiązku dochowania należytej staranności.

    --
    JoP

  • 32. Data: 2008-05-22 13:23:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 22 maj 2008 13:55
    (autor Andrzej Kubiak
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@4...net>):

    > Nie dostrzegam problemu, co najwyżej dla kogoś występującego np. o kredyt
    > hipoteczny problemem byłoby zmniejszenie zdolności kredytowej. Oba banki
    > przysyłają papiórki informujące o podwyższeniu limitu i można się na to
    > nie zgodzić, jeśli z jakiejś przyczyny komuś to nie odpowiada.

    No widzisz, a mnie Real nie spytał. Więc /dev/spaduwa.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 33. Data: 2008-05-22 23:16:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PawelK" <h...@m...com> napisał w wiadomości

    > Dlaczego przeciw bankowi?

    Bo to bank pobrał bez dyspozycji właściciela środki z jego konta.

    > Czy przypadkiem to nie sklep zawinił? Przypuszczam, że powinien jakoś
    > zweryfikować posiadacza karty. Wiem, że nikt tego nigdy nie robi. Ale
    > przyjmowanie płatności kartą kredytową nakłada na sklep jakieś obowiązki.

    Bank będzie oczywiście dochodził strat na sklepie, ale to już nie sprawa
    klienta.