  • 1. Data: 2003-09-19 14:15:23
    Temat: [kontrowersyjny]: religia [rastafarianizm] a legalizacja marihuany
    Od: "kozak-straznik-moralnosci" <svitkers@[kozak-straznik-moralnosci].zbluzgaj.net>

    Serdecznie dziekuje za dyskusje w temacie: Palenie a szkola. Tym razem
    kieruje sie do szanownych grupowiczow z troche bardziej kontrowersyjnym
    tematem: legalizacja miekkich narkotykow w aspekcie religi :P, ale do
    rzeczy.

    Polowa lat 70 na winylach 'rzadzi' Bob Marley, dzwony, luz i ...
    maryśka. Nie jest zadna tajemnica [dla tych co jednak jest i co wogole
    zastanawiaja sie czym jest Rastafarianizm:
    http://wiem.onet.pl/wiem/01e37d.html oraz
    http://rastafik.republika.pl/religia.htm], ze jednym z glownych
    sakarmaentow rasta jest palenie... marihuany. Moje pytanie do
    grupowiczow [w formie gdybania, ale pomazyc mozna]:

    Jako obywatel mam prawo do wyznawania dowolnej religii [a Rastafarianizm
    jest nia napewno]. Czy nie byloby pogwalceniem praw człowieka i swobod
    obywatelskich, gdybym nie mogl palic marihuany [zakazanej przez polskie
    prawo], gdyby takowy Kościoł udało sie zarejestrowac w Polsce ?? Czy
    Państwo Polskie nie byłoby zmuszone do jej legalizacji ?? [Bo przeciez
    stosowne akty sa zapisane w konstytucji i innych miedzynarodowych
    traktatach]

    Prosze, zeby ta dyskusja nie przeniosla sie na temat sensownosci oraz
    szkoldiwosci narkotykow, bo naprawde nie o to chodzi. Sprawa ta to taki
    'temat rzeka' i mysle, ze raczej nieodpowiednie miejsce na dyskusje o
    tym.

    Ps. Wiem, ze to wieeelkie 'gdybanie', ale od dawna trapi mnie ta sprawa.

  • 2. Data: 2003-09-19 14:17:13
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    svitkers@[kozak-straznik-moralnosci].zbluzgaj.net

> [...]
    > obywatelskich, gdybym nie mogl palic marihuany [zakazanej przez polskie
    > prawo], gdyby takowy Kościoł udało sie zarejestrowac w Polsce ?? Czy

    IMHo - W PL moze byc zalegalizowana kazda religia/sekta, O ILE nie lamie
    obowiazujacego prawy (rowniez tego zabraniajacego uzywania narkotykow itd)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 3. Data: 2003-09-19 14:21:32
    Od: "kozak-straznik-moralnosci" <svitkers@[kozak-straznik-moralnosci].zbluzgaj.net>

    Kto: Rafal 'Raf256' Maj
    Skąd: s...@r...com

    | IMHo - W PL moze byc zalegalizowana kazda religia/sekta, O ILE nie
    | lamie obowiazujacego prawy (rowniez tego zabraniajacego uzywania
    | narkotykow itd)

    Ale to jest rytuał - elelment religijny. To tak jakby Sanepid zabronił
    katolikom czy prawosławnym w Wielki Piątek - ze wzgledow higienicznych -
    całowania stóp Chrystusa. Nie pomyslales o tym ??

    --
    /\\=//\-"""-. \\ pozdrawiam
    / /6 6\ \ \ \\ svitkers

  • 4. Data: 2003-09-19 14:33:17
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-19 16:21, kozak-straznik-moralnosci napisał(a):

    >Ale to jest rytuał - elelment religijny. To tak jakby Sanepid zabronił
    >katolikom czy prawosławnym w Wielki Piątek - ze wzgledow higienicznych -
    >całowania stóp Chrystusa. Nie pomyslales o tym ??

    Ale nie zabronił, póki co.
    Poza tym całowanie stóp Chrystusa (a raczej rzeźby Go przedstawiającej)
    nie należy do istotnego elementu kanonu Kościoła Katolickiego). Myślę,
    że zakazanie tej praktyki nie wiązałoby się z delegalizacją wyznania
    katolickiego, prawda?
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl 1914-1918

    "Like a madman laughing at the rain"

  • 5. Data: 2003-09-19 14:41:51
    Od: "kozak-straznik-moralnosci" <svitkers@[kozak-straznik-moralnosci].zbluzgaj.net>

    Kto: Wojciech Szweicer
    Skąd: w...@p...onet.pl

> [...]
    | Katolickiego). Myślę, że zakazanie tej praktyki nie wiązałoby się z
    | delegalizacją wyznania katolickiego, prawda?

    A 'rozdawanie opłata' przez ksiedza [sorry za rzeczowe ujecie sprawy,
    ale tak na predko nie znalazlem lepszego okreslenia] A to jest chyba
    dogmat kosciola. Chodzi bardziej o uniemozliwianie praktyki religijnej.
    Mi bynajmniej...

    --
    /\\=//\-"""-. \\ pozdrawiam
    / /6 6\ \ \ \\ svitkers

  • 6. Data: 2003-09-19 15:08:57
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "kozak-straznik-moralnosci"
    <svitkers@[kozak-straznik-moralnosci].zbluzgaj.net> napisał w wiadomości

    > A 'rozdawanie opłata' przez ksiedza [sorry za rzeczowe ujecie sprawy,
    > ale tak na predko nie znalazlem lepszego okreslenia] A to jest chyba
    > dogmat kosciola. Chodzi bardziej o uniemozliwianie praktyki religijnej.

    Czepiasz się. Co innego legalizacja nowej, wydumanej religii, a celowe
    zmienianie przepisów w celu szykanowania istniejącej od dawna.

    > Mi bynajmniej...

    Sux2BU

  • 7. Data: 2003-09-19 15:10:51
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...nospam.pl>

    Witam

> [...]

    > ale tak na predko nie znalazlem lepszego okreslenia] A to jest chyba
    > dogmat kosciola. Chodzi bardziej o uniemozliwianie praktyki religijnej.

    Mysle, ze powinienes leciec do Sanepidu i doniesc na proboszcz
    pobliskiej parafii, ze rozdaje oplatek. Tylko gdzie tu wykroczenie
    lub przestepstwo? A co dotyczy Twojego pytania, to poki co palenie
    marihuany nie jest zabronione. Mozesz sobie wiec ja palic... byle
    nie posiadac.

    (mrk)

  • 8. Data: 2003-09-19 15:13:46
    Od: "kozak-straznik-moralnosci" <svitkers@[kozak-straznik-moralnosci].zbluzgaj.net>

    Kto: Marcin R. Kiepas
    Skąd: m...@i...nospam.pl

    | Mysle, ze powinienes leciec do Sanepidu i doniesc na proboszcz
    | pobliskiej parafii, ze rozdaje oplatek. Tylko gdzie tu wykroczenie
    | lub przestepstwo?
    ze nie higienicznie, bo robi to rekoma,
    ale nie o to chodzi i prosze nie skupiaj sie na tym. chodzi o swobody
    obywatelski i prosze na tym sie skup w tej dyskusji

    | A co dotyczy Twojego pytania, to poki co palenie
    | marihuany nie jest zabronione. Mozesz sobie wiec ja palic... byle
    | nie posiadac.
    słusznie.. moje przejezyczenie

    --
    /\\=//\-"""-. \\ pozdrawiam
    / /6 6\ \ \ \\ svitkers

  • 9. Data: 2003-09-19 15:18:39
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-19 17:13, kozak-straznik-moralnosci napisał(a):

    >ze nie higienicznie, bo robi to rekoma,
    >ale nie o to chodzi i prosze nie skupiaj sie na tym. chodzi o swobody
    >obywatelski i prosze na tym sie skup w tej dyskusji

    Ja tam osobiście jestem za dozwoleniem narkotyków, tak samo jak alkoholu
    czy papierosów i się z Tobą zgadzam, ale sam pisałeś, żeby o tym nie
    dyskutować.
    Natomiast, czy jest to niehigieniczne? Zapewniam Cię, że ksiądz myje
    ręce przed podaniem Komunji. Równie dobrze możesz mieć pretensje do
    matki w parku, że daje swojemu dziecku ciastko z ręki, czy zgłaszać do
    sanepidu całującą się parę (to jest dopiero niehigieniczne!).
    - Szwejk

  • 10. Data: 2003-09-19 15:38:08
    Od: "kozak-straznik-moralnosci" <svitkers@[kozak-straznik-moralnosci].zbluzgaj.net>

    Kto: Wojciech Szweicer
    Skąd: w...@p...onet.pl

    | czy zgłaszać do
    | sanepidu całującą się parę (to jest dopiero niehigieniczne!).

    o fuu to jest dopiero wstretne :P:P

    --
    /\\=//\-"""-. \\ pozdrawiam
    / /6 6\ \ \ \\ svitkers