  • 11. Data: 2004-04-20 17:30:37
    Temat: Re: kontrola legalnosci oprogramowania
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:
    > Czy poza ,,dzisiaj złożyliśmy'' masz jakieś realne osiągnięcia w tym
    > zakresie? Ponoć wniosłeś pozew już jakiś czas temu. Jak wygląda ta sprawa?

    Dziś poszło do UOiK, wtedy do normalnego sądu :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 12. Data: 2004-04-20 17:47:00
    Od: sebol <l...@s...pl>

    bosz wrote:

    > On tego nie rozumie bo jeszcze mu sie mozg nie zlasowal..
    >
    > informatycy to wlasciwie jedyna grupa zawodowa, ktora
    > wywalczyla sobie bral odpowiedzialnsoc za to, co wyprawia...

    wypowiedz swiadczy o braku podstawowej znajomosci systemow operacyjnych.
    Zastanawiales sie moze kiedys, jakim cudem udowodnic ze okreslona awaria
    wynika tylko z winy systemu operacyjnego? :D

    --
    l...@s...pl

  • 13. Data: 2004-04-20 19:25:13
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:c63mua$c11$1@news.onet.pl...
    > Dziś poszło do UOiK, wtedy do normalnego sądu :)

    do którego sądu ?

  • 14. Data: 2004-04-20 20:17:38
    Od: Artur <a...@j...net>

    Do MSA (Miedzynarodowego SAdu Arbitrażowego) rzecz jasna :D

    A.

  • 15. Data: 2004-04-21 09:32:39
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik bosz napisał:
    > Znasz jeszcze jakas grupe zawodowa ktora nieodpowiada za to co robi ?

    Bardzo wiele - rządzący, sędziowie, prokuratorzy, adwokaci, komornicy,
    lekarze.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 16. Data: 2004-04-21 09:42:45
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    sebol wrote:

    > wypowiedz swiadczy o braku podstawowej znajomosci systemow operacyjnych.
    > Zastanawiales sie moze kiedys, jakim cudem udowodnic ze okreslona awaria
    > wynika tylko z winy systemu operacyjnego? :D

    Daruj sobie insynuacje na temat mojej wiedzy badz niewiedzy..

    Ustosunkuj sie do meritum...

    Znasz jeszcze jakas grupe zawodowa ktora nieodpowiada za to co robi ?

    Boguslaw

  • 17. Data: 2004-04-21 10:04:51
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Arek wrote:

    > Bardzo wiele - rządzący, sędziowie, prokuratorzy, adwokaci, komornicy,
    > lekarze.

    Nie wyrywaj zdania z kontekstu.

    Chodzi o grupe zawodowa ktora "z zalozenia"
    nie odpowiada.

    Cos tak jakby lekarz powiedzial..

    Nie odpowiadam za dzialanie badz niedzialanie, szkody
    wynikle z zastosowania mojej terapii.
    Chory decyduje sie na leczneie na wlasna odpowiedzialnosc...

    Przytoczone przez Ciebie przyklady wskazuja,
    ze ustawodawca trudnosci dowodowe nie uznaje
    za wystarczajaca przeslanke do "ustawowej bezkarnosci"

    Boguslaw

  • 18. Data: 2004-04-21 10:28:31
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik bosz napisał:
    > Chodzi o grupe zawodowa ktora "z zalozenia" nie odpowiada.

    Nie przypominam sobie by kodeks cywilny wyłączał informatyków z
    odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę.
    To tylko kwestia niewydolności naszego sądownictwa i tego, że ludziom
    nie chce się.

    Zobacz na sprawę OEMów i M$ - dlaczego nikt poza nami nie pozwał M$ za
    ewidentne oszustwa? Dlaczego M$ nie tonie w powodzi pozwów, za to ludzie
    dalej dają sobie robić wodę z mózgu i oszukańczo wyciągać pieniądze z
    kieszeni?
    Bo nikomu się nie chce.

    Ale to nie znaczy, że M$, informatycy, programiści itp. itd. są poza
    odpowiedzialnością - po prostu nikomu do tej pory nie chciało się im
    dobrać do dupy.
    To kwestia obyczajowa a nie stanu prawnego. Tak samo jak obyczajową choć
    bardzo bazującach na ustawieniach prawnych - przynajmniej u nas - jest
    to, że wymienione wcześniej przeze mnie grupy zawodowe są *całkowicie*
    bezkarne bez względu na szkody, które wyrządzają. :(

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 19. Data: 2004-04-21 10:53:54
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > to, że wymienione wcześniej przeze mnie grupy zawodowe są *całkowicie*
    > bezkarne bez względu na szkody, które wyrządzają. :(

    Wydaje mi się, że w ogólnym rozrachunku to informatyka zrobiła dla Ciebie
    więcej dobrego niż złego. Nie bądź znowu taki niezadowolony i rozejrzyj się na
    spokojnie wokoło siebie. A że jest cała masa niedociągnięć? To jasne jak
    słońce, że w większości przypadków powstają one nie wskutek "nienależytej
    staranności" w wykonywaniu zawodu, tylko ze względu na niedoskonałość narzędzi
    jakimi się posługują programiści, bo o nich tu głównie mowa. Są błędy w
    narzędziach (kompilatory, runtimy, enginy i inne cholerstwo), i te błędy się
    powielają na produkty. Kiedyś ktoś na pewno wpadnie na pomysł aby przerwać ten
    zaklęty krąg i zrobić to wszystko porządnie od samego początku. Ale na razie
    wskutek ogólnego pośpiechu i tempa życia ta prowizorka się utrzymuje. I wróżę
    temu stanowi rzeczy długi życie.

    Pozr

  • 20. Data: 2004-04-21 13:34:42
    Od: poreba <d...@p...com>

    Arek <a...@e...net> niebacznie popelnil

    > dlaczego nikt poza nami nie pozwał M$ za ewidentne oszustwa?
    Podaj wreszcie sygnaturę akt i właściwy sąd
    gdzie wszczęto jakąkolwiek procedurę w sprawie,
    o której mówisz od pół roku, albo i dłużej!!!
    Pokibicować Ci chciałbym...

    --
    pozdro
    poreba