  • 1. Data: 2004-04-20 10:36:44
    Temat: TPSA , przniesienie tel i rachunki
    Od: "egd" <e...@e...com>

    Witam!

    Mam problem z Telekomunikacją Polską i mam nadzieję, ze ktoś z grupowiczów
    mi pomoże.
    Otóż 29 pażdziernika 2003 złożyliśmy prośbę (przez "błękitną linię") o
    przeniesienie numeru telefonu (firmowego) na nowy adres. Osoba, u której
    złożyliśmy zamówienie przeniesienia poinformowała nas cyt: : "przekazuję do
    realizacji" oraz że czas realizacji max. do 3 tygodni. Na czas przeniesienia
    poprosiliśmy o zawieszenie (aby nie płacić całego abonamentu). W między
    czasie przyszedł rachunek -253,41 zł.
    Minęły 3 tygodnie - złożyliśmy reklamację i znowu usłyszeliśmy "przekazuję
    do realizacji" . Tych reklamacji złożyliśmy n.
    listopadzie włączyli nam telefon na stary adres i zaczęli przysyłać
    rachunki zawierające opłatę abonamentową (pełną). Postanowiliśmy nie
    zapłacić rachunku do momentu kiedy przeniosą nam telefonu.
    Telekomunikacja zerwała z nami umowę i zagroziła skierowaniem sprawy do sądu
    jesli w terminie nie uregulujemy płatności.
    23marca 2004 dostalismy pismo z firmy windykacyjnej.

    Nie zamierzamy płacić rachunków za coś z czego nie korzystaliśmy, za bałagan
    i nieudolność TP SA.

    Co mamy robić dalej?

    Pozdrawiamy
    EGD

  • 2. Data: 2004-04-20 11:51:34
    Temat: Re: TPSA , przniesienie tel i rachunki
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "egd" <e...@e...com> napisał w wiadomości

    > Nie zamierzamy płacić rachunków za coś z czego nie korzystaliśmy, za
    bałagan
    > i nieudolność TP SA.
    >
    > Co mamy robić dalej?

    1. nauczyć się na przyszłość ze w naszym kraju pewne rzeczy dobrze załatwiać
    _P_I_S_E_M_N_I_E
    2. " między czasie przyszedł rachunek -253,41 zł." rachunek zawiera
    abonament płatny z góry ale rozliczenie rozmów już wykonanych więc nalezało
    przynajmniej zapłacić naleznosc minus abonament
    3. zawieszenie nie jest natychmiastowe, prawdopodobnie liczy się od
    następnego okresu obrachunkowego - jezeli czas wykonania uslugi zostal
    okreslony na 3 tyg to moglo się tak zdazyc ze owe 3 tyg wypadly juz w
    nastepnym okresie obrachunkowym a co za tym idzie zawieszenie powinno
    nastąpic dopiero od następnego. Wypadało zadzwonic jeszcze raz i się
    upewnic. Ja w grudniu zlozylam zamówienie na zmiane planu taryfowego na ten
    "darmowe wieczory i weekendy" i dowiedzialam sie ze będzie obowiązywał od 1
    stycznia. Drugiego stycznia zanim zawislam na telefonie zadzwonilam do
    bluline i dowiedzialam się ze....mam stary plan taryfowy:-) Nowy wprowadzili
    mi dopiero 1 lutego [tez zadzwoniłam żeby się upewnić:-)) ]
    4. Za uslugę zawieszenia TPSA liczy równiez sobie pewną kwotę - ustaloną w
    regulaminie. Nie orientuję się jak to się ma w obecnych planach taryfowych i
    nie chce mi się zgadywać jaki masz - o ile pamiętam ja za zawieszenie SDI
    płaciłam z góry za caly okres zawieszenia. Byc może w telefonach jest
    inaczej ale nie mam czasu na wertowanie regulaminow TPSY
    5. napisać PISMO do TPSY, nie zas bawic się w telefoniczne reklamacje,
    opisując problem i liczyć na...cud:-)

    Zyczę powodzenia w walce:-)

    HaNkA

  • 3. Data: 2004-04-20 22:10:01
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>
    napisał w wiadomości news:c632ut$52$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > opisując problem i liczyć na...cud:-)

    Ja się doczekałem cudu ;-) (no, prawie :D)
    Dostałem jedynie 8 listów z tpsy, każdy z jedną fakturą korygującą
    (rozliczenie 4 miesięcy za które połączenia z netem policzyli
    normalnie, zamiast za pakiet). Żeby było zabawniej to się pomylili o
    jeden miesiąc. (oczywiście 50zł na moją niekorzyść :P)
    Sprawa dotyczy listopada, grudnia, stycznia i lutego. Mamy kwiecień.
    Czy jak się wreszcie uporają z problemem, to czy mogę od nich żądać
    odsetek?

    pozdrawiam
    Alek

  • 4. Data: 2004-04-20 23:09:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c6485d$oln$1@news.onet.pl>, Alek wrote:
    > Ja się doczekałem cudu ;-) (no, prawie :D)
    > Dostałem jedynie 8 listów z tpsy, każdy z jedną fakturą korygującą
    > (rozliczenie 4 miesięcy za które połączenia z netem policzyli

    No ja jakis czas temu tez doczekalem: Po 8miu miesiacach od formalego
    rozwiazania umowy (na uslugi zwykle, telefoniczne), przyslaniu mi w
    miedzyczasie 8 rachunkow za abonament, dostalem 7 osobnych faktur
    korygujacych i jedna razem z rachunkiem na jakies 700zl za polaczenia za
    okres tej ostatniej faktury korygujacej. Ktos sie pewnie naiwnie cieszy ze
    nie musi placic.

    Nie przestaje mnie zadziwiac ze ten burdel jeszcze jakos technicznie
    funkcjonuje...

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-04-21 09:01:09
    Od: "egd" <e...@e...com>

    Słuchajcie!

    Dzis byli rano monterzy - chcieli nam założyc telefon. nie było mnie w domu
    ale zostawili kartkę, że w sprawie przeniesienia telefonu mam się z nimi
    kontaktować!!

    Przestaje kapować o co chodzi.
    Przecież dostaliśmy pismo o ustaniu usług czy tam zerwaniu umowy.
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-04-21 19:13:25
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "Alek" <a...@A...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ja się doczekałem cudu ;-) (no, prawie :D)

    I wykrakałem, cudu nie ma :((((((

    Przyszła faktura za bieżący miesiąc w której tpsa:
    - dolicza 256 zł (czyli 4*64 zł za 4 miesiące pakietów)
    - a odlicza -175,89 zł (a z faktur korygujących
    wynika: -132, -116, -137, -96 (tu pomylili miesiące i powinno
    być -138) czyli w sumie > -400 zł )

    I co ja mam z nimi zrobić? Bo już naprawdę nie wiem co, a płacić
    kolejnej faktury już mi się nie chce.

    Na razie wymyśliłem coby napisać pismo w którym policzę wszystko za
    nich i zażyczę sobie odsetek. Czy jest coś co mogę na nich wymusić?

    pozdrawiam (szczerze wkurzony, bo już myślałem, że załatwili sprawę
    przyzwoicie...)
    Alek