  • 1. Data: 2004-04-20 13:12:02
    Temat: Kodeks pracy - planowanie urlopów
    Od: "Marcin" <w...@p...onet.pl>

    Hej,
    jak co roku zaplanowaliśmy urlopy. Nigdy nie było problemu ze zmianą termiu
    jeśli przełożony podpisał wniosek. W tym roku kazano nam zaplanować urlopy ale
    też wypisać wnioski (na cały rok) i dać do podpisu kierownikom. Okazuje się
    jednak, że jeśli wypiszę wniosek to nie mogę go już odwołać! Jeśli więc
    rozchoruje się komuś współmałżonek lub dziecko i wyjazd np. na wakacje nie
    będzie możliwy, to pracownik i tak MUSI iść na zaplanowany np. pół roku
    wcześniej urlop. Urolp może zostać odwołany jedynie w przypadku, gdy przełożony
    na piśmie uzasadni, że pracownik był potrzebny w firmie. Argumenty pracownika
    (bo pogoda się popsuła, znajomym coś wypadło) nie będą brane pod uwagę! Wniosek
    wypisany? Trudno! Siedź w domu. Trochę się rozpisałem, ale moje pytanie jest
    krótkie:
    - czy jeśli mam wypisany i podpisany przez kierownika wniosek urlopowy to
    jestem zmuszony w tym terminie iść na urlop, czy mogę go odwołać? Zawsze mogę
    iść na L4, ale przecież nie o to chodzi. Co na to kodeks pracy? Dodam jeszcze,
    że kierownicy też nie są chętni do podpisywania urlopów na listopad.

    Pozdrawiam, Marcin - pełen obaw, ze stertą wniosków

  • 2. Data: 2004-04-20 14:50:21
    Temat: Re: Kodeks pracy - planowanie urlopów
    Od: sebol <l...@s...pl>

    Marcin wrote:

    > - czy jeśli mam wypisany i podpisany przez kierownika wniosek urlopowy to
    > jestem zmuszony w tym terminie iść na urlop, czy mogę go odwołać?

    Mozesz ale pracowdaca nie musi tego uznac. Zalezy od jego woli. Musi gdy
    jest choroba, urlop macierzynski, odosobnienie, wojsko.

    > Zawsze mogę
    > iść na L4, ale przecież nie o to chodzi. Co na to kodeks pracy? Dodam jeszcze,
    > że kierownicy też nie są chętni do podpisywania urlopów na listopad.

    niefart.

    --
    l...@s...pl