  • 1. Data: 2004-04-20 11:17:44
    Temat: kontrola legalnosci oprogramowania
    Od: "email" <t...@w...pl>

    Czy nie sadzicie ze jakiś prawnik chcący wyrobić sobie nazwisko wienien się
    tym zająć.
    Chodzi mi o kontrole systemu operacyjnego firmy Micr..... Corp.

    Zarzuty wobec polityki leglaności systemów operacyjnych tej firmy:
    - konieczność zakupu na nowo systemu po zmianie niektórych podzespołów
    komputera np płyty głównej
    - "baza wiedzy" i baza poprawek (critical patch) dostępna jedynie w języku
    angielskim
    - brak pomocy technicznej dla użytkowników indywidualnych, zaś tylko dla
    firm mających statut Partnera Mic..........
    - brak odpowiedzialności producenta systemu za jego awarie i utrate danych
    znajdujących się w systemie

    i pewnie kilka ale to na dzień dobry
    Dodam tylko ze jestem za legalnością oprogramowania lecz w przypadku gdy: 1.
    cena jego jest realna, 2. gdy dany producent odpowiada w całości za swój
    produkt (np wiele firm ze specjalistycznym oprogramowaniem udostepnia pomoc
    techniczną online luv via phone)
    pzdr

  • 2. Data: 2004-04-20 11:34:27
    Temat: Re: kontrola legalnosci oprogramowania
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    email wrote:
    > Zarzuty wobec polityki leglaności systemów operacyjnych tej firmy:
    > - konieczność zakupu na nowo systemu po zmianie niektórych podzespołów
    > komputera np płyty głównej

    Nie musisz kupować OEM-a.

    > - "baza wiedzy" i baza poprawek (critical patch) dostępna jedynie w języku
    > angielskim

    Coraz więcej materiałów jest po Polsku. W porównaniu do innych firm,
    IMHO, nawet bardzo dużo.

    > - brak pomocy technicznej dla użytkowników indywidualnych, zaś tylko dla
    > firm mających statut Partnera Mic..........

    Mi tam pomagali bez żadnego statutu... chyba że coś się zmieniło w ciągu
    ostatniego roku, dwóch lat.

    > - brak odpowiedzialności producenta systemu za jego awarie i utrate danych
    > znajdujących się w systemie

    Dlaczego producent systemu operacyjnego miałby brać odpowiedzialność za
    niedoskonałość Twojego sprzętu komputerowego, czy komponentów
    programowych innych firm?

    Wskaż mi chociaż jedną, dużą firmę informatyczną, która deklaruje w
    takim przypadku wypłacanie odszkodowań wg wartości utraconej informacji
    i realizuje tą deklarację w praktyce...

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 3. Data: 2004-04-20 12:17:33
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    email wrote:

    > Zarzuty wobec polityki leglaności systemów operacyjnych tej firmy:
    > - konieczność zakupu na nowo systemu po zmianie niektórych podzespołów
    > komputera np płyty głównej

    Możesz kupić wersję pełną nie OEM

    > - "baza wiedzy" i baza poprawek (critical patch) dostępna jedynie w
    > języku angielskim

    żadne prawo nie przewiduje, że taka baza musi wogle istnieć więc....

    > - brak pomocy technicznej dla użytkowników indywidualnych, zaś tylko
    > dla firm mających statut Partnera Mic..........

    Nieprawda gdy kupisz wersję pudełową a nie OEM. W wypadku wersji OEM
    umowa między MS i sprzedawcą wymaga aby to właśnie sprzedawca świadczył
    pomoc techniczną dla końcowych nabywców. Jeśli sprzedawca odmawia
    takiej pomocy zgłoś ten wypadek do MS

    > - brak odpowiedzialności producenta systemu za jego awarie i utrate
    > danych znajdujących się w systemie

    Dopóki prawo w tej dziedzinie się nie zmieni, tp żaden prawnik nic nie
    pomoże. Jeśli prawo się zmieni to cena windows nie będzie wynosić
    25-30% ceny komputera a 250-300%

    > i pewnie kilka ale to na dzień dobry
    > Dodam tylko ze jestem za legalnością oprogramowania lecz w przypadku
    > gdy: 1. cena jego jest realna,

    Jeśli uważasz,że cena np Windows jest nierealna to kup np czasopismo z
    dystrybucją Linuxa, Otrzymasz dokładnie to za co zapłaciłeś.

    > 2. gdy dany producent odpowiada w
    > całości za swój produkt (np wiele firm ze specjalistycznym
    > oprogramowaniem udostepnia pomoc techniczną online luv via phone)

    Jak napisałem wyżej MS też dla wersji pudełkowej - nie ma żadnych
    ograniczeń w jej zakupie

    Nie jestem zwolennikiem Billa , jego firmy i jej produktów, ale to jest
    grupa pl.soc.prawo.

  • 4. Data: 2004-04-20 12:33:19
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl>

    zainstaluj sobie linuxa :)

  • 5. Data: 2004-04-20 12:42:30
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik email napisał:
    > Zarzuty wobec polityki leglaności systemów operacyjnych tej firmy:
    > - konieczność zakupu na nowo systemu po zmianie niektórych podzespołów
    > komputera np płyty głównej

    To jest oszustwo. Dziś nasze stowarzyszenie dokonało zgłoszenia do UOKiK
    na te nieczciwe praktyki M$ :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 6. Data: 2004-04-20 13:03:18
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    email wrote:
> [...]
    > całości za swój produkt (np wiele firm ze specjalistycznym
    > oprogramowaniem udostepnia pomoc techniczną online luv via phone)

    Co jest? Nowe wcielenie Arnolda?

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 7. Data: 2004-04-20 14:33:15
    Od: sebol <l...@s...pl>

    email wrote:

> [...]
    >
    > Zarzuty wobec polityki leglaności systemów operacyjnych tej firmy:
    > - konieczność zakupu na nowo systemu po zmianie niektórych podzespołów

    akurat nie trafiles. Zreszta na jakis par. KC chcesz to podciagnac? :D

    > - "baza wiedzy" i baza poprawek (critical patch) dostępna jedynie w języku
    > angielskim

    podstawowe informacje sa po polsku. MS nie ma obowiazku tworzenia
    patchow w ogole wiec ciesz sie za powstaja.

    > - brak pomocy technicznej dla użytkowników indywidualnych, zaś tylko dla
    > firm mających statut Partnera Mic..........

    jest tel. - choc mozna sie czepiac.

    > - brak odpowiedzialności producenta systemu za jego awarie i utrate danych
    > znajdujących się w systemie

    nie ma takiej mozliwosci - dlaczego tego nie zrozumiesz? bo nie masz
    fakultetu z informatyki.

    --
    l...@s...pl

  • 8. Data: 2004-04-20 14:41:48
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    jureq wrote:

    [...]
    > Jak napisałem wyżej MS też dla wersji pudełkowej - nie ma żadnych
    > ograniczeń w jej zakupie
    >
    > Nie jestem zwolennikiem Billa , jego firmy i jej produktów, ale to jest
    > grupa pl.soc.prawo.

    Ale tu nie chodzi o nieprzestrzeganie prawa, lecz o jego zgodnosc z
    prawem...... nadrzednym...

    Tak dzis sobie na linux.org.pl poczytalem o licencji gnu....

    Wiedzialem ze mozna takie fanaberie wymyslic ale nie przyszlo mi do glowy
    be to mog ktos ze zdrowa glowa wprowadzic...

    Ponoc IE w wersji bodaj 5.5 mial ZAKAZ instalowania go na innych platformach
    niz WIN...

    Tylko patrzyc jak Pan B zakaze uzywania innego opraogamowania miz MS...
    No chyba ze ktos dokupi dodatowa licencje "rozszerzona"...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-04-20 14:58:52
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    sebol wrote:

    [...]
    > nie ma takiej mozliwosci - dlaczego tego nie zrozumiesz? bo nie masz
    > fakultetu z informatyki.

    Nie.

    On tego nie rozumie bo jeszcze mu sie mozg nie zlasowal..

    informatycy to wlasciwie jedyna grupa zawodowa, ktora
    wywalczyla sobie bral odpowiedzialnsoc za to, co wyprawia...

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-04-20 17:18:02
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 20. kwietnia 2004 14:42 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Arek:

    > To jest oszustwo. Dziś nasze stowarzyszenie dokonało zgłoszenia do UOKiK
    > na te nieczciwe praktyki M$ :)

    Czy poza ,,dzisiaj złożyliśmy'' masz jakieś realne osiągnięcia w tym
    zakresie? Ponoć wniosłeś pozew już jakiś czas temu. Jak wygląda ta sprawa?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)