    From: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola legalnosci oprogramowania
    Date: Tue, 20 Apr 2004 14:17:33 +0200
    Sender: j...@o...pl@lin.kompas.net.pl

    email wrote:

    > Zarzuty wobec polityki leglaności systemów operacyjnych tej firmy:
    > - konieczność zakupu na nowo systemu po zmianie niektórych podzespołów
    > komputera np płyty głównej

    Możesz kupić wersję pełną nie OEM

    > - "baza wiedzy" i baza poprawek (critical patch) dostępna jedynie w
    > języku angielskim

    żadne prawo nie przewiduje, że taka baza musi wogle istnieć więc....

    > - brak pomocy technicznej dla użytkowników indywidualnych, zaś tylko
    > dla firm mających statut Partnera Mic..........

    Nieprawda gdy kupisz wersję pudełową a nie OEM. W wypadku wersji OEM
    umowa między MS i sprzedawcą wymaga aby to właśnie sprzedawca świadczył
    pomoc techniczną dla końcowych nabywców. Jeśli sprzedawca odmawia
    takiej pomocy zgłoś ten wypadek do MS

    > - brak odpowiedzialności producenta systemu za jego awarie i utrate
    > danych znajdujących się w systemie

    Dopóki prawo w tej dziedzinie się nie zmieni, tp żaden prawnik nic nie
    pomoże. Jeśli prawo się zmieni to cena windows nie będzie wynosić
    25-30% ceny komputera a 250-300%

    > i pewnie kilka ale to na dzień dobry
    > Dodam tylko ze jestem za legalnością oprogramowania lecz w przypadku
    > gdy: 1. cena jego jest realna,

    Jeśli uważasz,że cena np Windows jest nierealna to kup np czasopismo z
    dystrybucją Linuxa, Otrzymasz dokładnie to za co zapłaciłeś.

    > 2. gdy dany producent odpowiada w
    > całości za swój produkt (np wiele firm ze specjalistycznym
    > oprogramowaniem udostepnia pomoc techniczną online luv via phone)

    Jak napisałem wyżej MS też dla wersji pudełkowej - nie ma żadnych
    ograniczeń w jej zakupie

    Nie jestem zwolennikiem Billa , jego firmy i jej produktów, ale to jest
    grupa pl.soc.prawo.