  • 1. Data: 2006-07-24 18:28:44
    Temat: komornik - niepotrzebna egzekucja
    Od: Greg <g...@g...pl>

    Witam,
    Jest tak: wierzyciel składa do komornika wniosek o wszczęcie egzekucji,
    dłużnik, już po złożeniu wniosku lecz nic o nim nie wiedząc, płaci do
    rąk wierzyciela całą należną kwotę (oczywiście bez kosztów egzekucji i
    nadania klauzuli wykonalności). Wierzyciel otrzymuje pieniądze lecz po
    ok. 10 dniach rachunek bankowy zostaje zajęty i bank przesyła
    komornikowi dług plus koszty egzekucyjne.
    Pytanie:
    1. czy wierzyciel popełnia przestępstwo nie składając wniosku o
    umorzenie egzekucji niezwłocznie po otrzymaniu długu? (jakie?)
    2. kto poniesienie koszty egzekucji, która przecież de facto była
    niepotrzebna?
    3. czy dłużnikowi przysługują jakieś roszczenia o odszkodowanie? (choćby
    z tytułu utraconej wiarygodności kredytowej wobec banku)
    Ciekawe jaka jest Wasza opinia?
    Greg

  • 2. Data: 2006-07-24 19:07:34
    Temat: Re: komornik - niepotrzebna egzekucja
    Od: "p...@n...pl" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Greg" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | 3. czy dłużnikowi przysługują jakieś roszczenia o odszkodowanie? (choćby
    | z tytułu utraconej wiarygodności kredytowej wobec banku)

    odp 1/ wierzyciel powinien od razu po zapłacie skierować wniosek do
    komornika o ograniczenie egzekucji jeśli część długu została zapłacona lub
    wniosek o cofnięcie egzekucji jeśli cały dług został zapłacony.
    odp 2/ Dłużnik zareagował za późno. Komornik otrzymał wniosek egzekucyjny
    zaopatrzony w tytuł wykonawczy i w tym momencie mógł czynić swoją powinność.
    odp 3/Komornik działał prawidłowo. O ewentualną nadpłatę należy zwrocić się
    z wnioskiem do komornika przedkładając jednocześnie komornikowi wcześniejszą
    wpłatę do wierzyciela.
    pozdrawaim
    pka

  • 3. Data: 2006-07-27 10:06:29
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    Użytkownik "p...@n...pl" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się
    > z wnioskiem do komornika przedkładając jednocześnie komornikowi

    Jezeli kasa poszla juz do wierzyciela to do niego nalezy zwrocic sie o zwrot
    kasy. A jezeli komornik zakonczy egzekucje i ustali koszty to postaowienie
    to nalezy zaskarzyc do sadu podajac co napisal autor na stepie.

  • 4. Data: 2006-07-27 10:14:21
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "D.H. Oskar" <d...@o...pl> naskrobał/a w

> [...]
    > o zwrot kasy. A jezeli komornik zakonczy egzekucje i ustali koszty
    > to postaowienie to nalezy zaskarzyc do sadu podajac co napisal autor
    ^^^^^^^^^

    Sonety Krymskie? Osobiście wątpię w skuteczność tej metody. :->

  • 5. Data: 2006-07-27 17:08:28
    Od: Greg <g...@g...pl>

    > Jezeli kasa poszla juz do wierzyciela to do niego nalezy zwrocic sie o zwrot
    > kasy. A jezeli komornik zakonczy egzekucje i ustali koszty to postaowienie
    > to nalezy zaskarzyc do sadu podajac co napisal autor na stepie.

    Dziękuję za odpowiedzi. W dalszym ciągu jednak brakuje rozstrzygnięcia
    co do pytania 1 i 3. Może ktoś jeszcze się wypowie? Koszty egzekucyjne
    to przecież nie wyszstko, ważniejsza czasami jest wiarygodność. O ile
    wiem, to przy każdym wniosku o kredyt banki pytają, czy była prowadzona
    egzekucja w ostanich latach.
    Greg