  • 1. Data: 2006-07-24 16:32:44
    Temat: Re: ZUS wypłacił nienależne świadczenie przedemerytalny
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Niedawno pisałam na grupie, że znajomej ZUS wypłacił nienależne świadczenie
    przedemerytalne. Okazało się po zgłoszeniu tego przez nią do ZUS, że wypłata
    była zawyżona.i ZUS w swej decyzji napisał: "Kwotę wym. w części III
    dec.należy zwrócić w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania niniejszej
    decyzji na konto oddziału zus
    W przypadku niedokonania zwrotu tej kwoty, zakład będzie potrącał
    nienależnie pobrane świad. z wypłacanych świadczeń w/g zasad przedstawionych
    w części III, pkt.2 informacji, aż do spłaty całej kwoty..".
    Oczywiście nie wpłaciła całej kwoty, bo numer rachunku był nieczytelny, a
    nie miała czasu by iść do ZUS o podanie tego numeru. Pomyślała, to niech
    narazie ZUS potrąca, a jak dowie się numer konta to pozostałą kwotę wpłaci.
    Zależało jej na zwrocie tej kwoty w tym roku, by nie mieć przez to
    zawyżonych dochoów, do obliczenia zas. rodzinnego i stypedium dla dzieci w
    przyszłym roku.
    Ale ZUS przysłał teraz upomnienie z jego kosztami i grożbą skierowania do
    komornika.
    Tylko, że Zus upomina się o kwotę 5000 zł, a ona dostała 4000, bo resztę ZUS
    przekazał na podatek dochodowy i skł. zdrowotną. Podatek po roku odzyskała
    by, ale składki nie, bo do ZUS nie może złożyć zeznania rocznego z
    otrzymanych dochodów i zapłaconych składek zdrowotnych.
    Byłam dziś z nią w ZUS i co powiedziano, że to jej sprawa, dopiero jak
    powiedziałam, że pójdę z tym do gazety znaleziono rozwiązanie, by to
    odzyskała.
    Piszę o tym, bo wiele osób nie wie, że zwraca się do ZUS kwotę brutto, choć
    ZUS wypłacił kwotę netto.
    Zaznaczam, że to był ewidentny błąd ZUS, a nie wyłudzenie pieniędzy przez tą
    osobę.
    Majka

  • 2. Data: 2006-07-24 17:24:02
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Majkaa" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ZUS wypłacił kwotę netto.
    > Zaznaczam, że to był ewidentny błąd ZUS, a nie wyłudzenie pieniędzy przez

    Pomyliłam się i nie do tej gbrupy napisałam. Winno być na
    pl.soc.prawo.podatki
    Przepraszam

  • 3. Data: 2006-07-24 18:33:36
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Oczywiście nie wpłaciła całej kwoty, bo numer rachunku był nieczytelny,

    BUHAHAHA.... czyli te czesc co wplacila, wplacila dobrze?
    Gratuluje tlumaczenia, rozpierdolilo mnie :D :D :D :D

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com