  • 1. Data: 2003-10-03 12:31:12
    Temat: komornik - "bezlitosna" egzekucja
    Od: "Siemion" <k...@W...pl>

    witam,

    czy jest jakaś możliwość obniżenia potrącanych kwot w egzekucji komorniczej z
    wynagrodzenia (mniej niż ustawowe 1/2 wynagrodzenia)?

    np. w przypadku świadczenia pracy poza miejscem zamieszkania dochodzą koszty
    wynajmu mieszkania i obsługi innych stałych zobowiązań - może okazać się że
    wynagrodzenie otrzymywane po potrąceniach nie wystarcza na "egzystencję" i
    dalsze świadczenie pracy...

    komornikowi powinno chyba zależeć na skutecznej egzekucji, a nie dalsze
    pogrążanie dłużnika?

    pozdrawiam Grupowiczów

  • 2. Data: 2003-10-04 14:36:39
    Temat: Re: komornik - "bezlitosna" egzekucja
    Od: "Wojciech Ujwary" <u...@p...onet.pl>

    Nie ma takiej mozliwosci.

  • 3. Data: 2003-10-05 07:09:45
    Od: "Siemion" <k...@W...pl>

    > Nie ma takiej mozliwosci.

    to może trzeba układać się z wierzycielem, a on niech wycofa egzekucję?

  • 4. Data: 2003-10-05 08:43:39
    Od: "Bob" <m...@o...pl>

    > to może trzeba układać się z wierzycielem, a on niech wycofa egzekucję?

    Myślę, że jak czekał na wyrok i na egzekucję to teraz się nie dogada.
    Nawet zrobi na złość.

  • 5. Data: 2003-10-05 09:00:42
    Od: "Wojciech Ujwary" <u...@p...onet.pl>

    Zgadzam się z przedmówcami. Jedyna mozliwość ograniczenia kosztów
    egzekucyjnych polegan na bezpośredniej spłacie wierzyciela. Dzięki temu
    komornik nie pobierze dalszych kosztów czyli kwot od każdej przelewanej z
    zajęcia wynagrodzenia sumy. Ile to będzie procentowo to nie przypominam
    sobie.

  • 6. Data: 2003-10-05 14:57:49
    Od: Jola <""info(no spam)\"@e-windykacja.com.pl usuD (no spam)>

    Witam
    można zwrócic się do wierzyciela (równiez składając pismo u komornika) o
    obniżenie kwoty potrącanej z wynagrodzenia
    pozdrawiam

    * *
    * http://www.e-windykacja.com.pl *
    * Prawniczy serwis informacyjny *
    * *
    ***********************************

  • 7. Data: 2003-10-06 04:17:36
    Od: "Siemion" <k...@W...pl>

    > Witam
    > można zwrócic się do wierzyciela (równiez składając pismo u komornika) o
    > obniżenie kwoty potrącanej z wynagrodzenia
    > pozdrawiam

    witam ponownie,

    czemu do wierzyciela? przecież to komornik prowadzi egzekucję?
    btw: a komornika to może nie obchodzić - przecież zrobił swoje....

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-10-06 04:32:58
    Od: "Siemion" <k...@W...pl>

    > Nie ma takiej mozliwosci.

    kolejna "sprawa bez wyjścia"? ...

  • 9. Data: 2003-10-06 17:58:42
    Od: Info <""info(no spam)\"@e-windykacja.com.pl usun (no spam)>

    Siemion wrote:

    > witam ponownie,
    >
    > czemu do wierzyciela? przecież to komornik prowadzi egzekucję?
    > btw: a komornika to może nie obchodzić - przecież zrobił swoje....
    >
    > pozdrawiam

    Witam

    komornik, wbrew przyjetej opinii, nie jest najważniejszy w postępowaniu
    egzekucyjnym, jesli wierzyciel wyrazi zgode na dobrowolna splate w
    nizszej wysokosci niz potracenia komornicze to moim zdaniem, komornik
    nie powinien sie upierac, zasada jest, ze przy spelnianiu
    swidczenia(nawet w drodze przymusowej) wspoldziajala obie strony - i
    wierzyciel i dluznik, zdarza sie, ze wierzyciel uwzglednia sytuacje
    finansowa dluznika
    pozdrawiam

    http://www.e-windykacja.com.pl
    Serwis informacyjny

  • 10. Data: 2003-10-10 17:58:23
    Od: "michaelo" <m...@p...fm>

    > Zgadzam się z przedmówcami. Jedyna mozliwość ograniczenia kosztów
    > egzekucyjnych polegan na bezpośredniej spłacie wierzyciela. Dzięki temu
    > komornik nie pobierze dalszych kosztów

    bzdura
    orzeczenie SN mówi że koszty należą się także w takim przypadku