  • 1. Data: 2003-10-03 11:40:15
    Temat: Pozew
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Witam

    Otrzymałem pozew od mego ex-pracodawcy, przeciwko któremu procesowałem się o
    wynagrodzenie, świadectwo pracy ipt.
    Pozew wygląda tak
    http://adramel.neostrada.pl/pozew.html
    A uzasadnienie tak:
    http://adramel.neostrada.pl/uzasadnienie.html

    Muszę się teraz w cięgu 7dni(teraz już 4)ustosunkować do niego... Jak mam to
    zrobić? Mniej więcej jak powinna wyglądać treść tego ustosunkowania?

    ex-pracodawca zarzuca mi że celowo w pozwie we wrześniu 2000 podałem jej
    adres zameldowania jako jej adres zameldowania. Adres który używa do dziś...
    W sprawie jej niemożności odebrania wezwania i wyroku odbyła się
    rozprawa(Skarga na działalność komprnika)w trakcie której sąd udowodnij jej
    że nie odebrała pism przez jej własne lenistwo(niestety nie ma już
    uzasadnienia wyroku,nie sądziłem że będzie mi potrzebny;((()
    Co do drugiego zarzutu, czyli że jakoby odebrałem należne mi pieniądze to w
    marcu tego roku zgłosiłem do policji zawiadomienie o
    przestępstwie(fałszerstwie mojego podpisu na liście płąc)... No i sprawa
    ciągle trwa... Prokuratura na razie nie znalazła jeszcze biegłego.
    Jak mniejwięcej powinnna wyglądać odpowiedź na ten pozew?

    Piotr Sobolewski GG:1976488 a...@a...neostrada.pl
    http://adramel.neostrada.pl - artykuł o zgrywaniu przez karty TV.

  • 2. Data: 2003-10-03 16:33:16
    Temat: Re: Pozew
    Od: "FunnyGuy" <f...@t...pl>

    > Muszę się teraz w cięgu 7dni(teraz już 4)ustosunkować do niego... Jak mam
    > zrobić? Mniej więcej jak powinna wyglądać treść tego ustosunkowania?

    Odpowiedź na pozew powinno spełniać wymogi pisma procesowego wg. KPC:

    Art. 126.

    § 1. Każde pismo procesowe powinno zawierać:

    1) oznaczenie sądu, do którego jest skierowane, imię i nazwisko lub nazwę
    stron, ich przedstawicieli ustawowych i pełnomocników;

    2) oznaczenie rodzaju pisma;

    3) osnowę wniosku lub oświadczenia oraz dowody na poparcie przytoczonych
    okoliczności;

    4) podpis strony albo jej przedstawiciela ustawowego lub pełnomocnika;

    5) wymienienie załączników.

    § 2. Gdy pismo procesowe jest pierwszym pismem w sprawie, powinno ponadto
    zawierać oznaczenie zawodu i miejsca zamieszkania lub siedziby stron, ich
    przedstawicieli ustawowych i pełnomocników oraz przedmiotu sporu, pisma zaś
    dalsze - sygnaturę akt.

    § 3. Do pisma należy dołączyć pełnomocnictwo, jeżeli pismo wnosi
    pełnomocnik, który przedtem nie złożył pełnomocnictwa.

    § 4. Za stronę, która nie może się podpisać, podpisuje pismo osoba przez nią
    upoważniona, z wymienieniem przyczyny, dla której strona sama się nie
    podpisała.

    Art. 127.

    W pismach procesowych mających na celu przygotowanie rozprawy (pisma
    przygotowawcze) należy podać zwięźle stan sprawy, wypowiedzieć się co do
    twierdzeń strony przeciwnej i dowodów przez nią powołanych, wreszcie wskazać
    dowody, które mają być przedstawione na rozprawie, lub je załączyć.

    Art. 128.

    Do pisma procesowego należy dołączyć jego odpisy i odpisy załączników dla
    doręczenia ich uczestniczącym w sprawie osobom, a ponadto, jeżeli w sądzie
    nie złożono załączników w oryginale, po jednym odpisie każdego załącznika do
    akt sądowych.

    Art. 129.

    Strona powołująca się w piśmie na dokument obowiązana jest na żądanie
    przeciwnika złożyć oryginał dokumentu w sądzie jeszcze przed rozprawą.

    Art. 130.

    § 1. Jeżeli pismo procesowe nie może otrzymać prawidłowego biegu wskutek
    niezachowania warunków formalnych, przewodniczący wzywa stronę, pod rygorem
    zwrócenia pisma, do poprawienia lub uzupełnienia go w terminie tygodniowym.
    Mylne oznaczenie pisma procesowego lub inne oczywiste niedokładności nie
    stanowią przeszkody do nadania pismu biegu i rozpoznania go w trybie
    właściwym.

    § 2. Po bezskutecznym upływie terminu przewodniczący zwraca pismo stronie.
    Pismo zwrócone nie wywołuje żadnych skutków, jakie ustawa wiąże z
    wniesieniem pisma procesowego do sądu.

    § 3. Pismo poprawione lub uzupełnione w terminie wywołuje skutki od chwili
    jego wniesienia.

    § 4. Zarządzenie przewodniczącego o zwrocie pozwu doręcza się tylko
    powodowi.

    Wzory pism procesowych i ich strukturę (pozwów dla konkretnych spraw) możesz
    poogladać tu: http://prawo.hoga.pl/pisma_procesowe/start.asp
    Nie tytułuj pisma jako pozew, bo nie jest to pozew tylko twoja odpowedź na
    pozew.

  • 3. Data: 2003-10-04 09:42:05
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "FunnyGuy" <f...@t...pl> Odpowiedz na

> [...]
    > możesz poogladać tu: http://prawo.hoga.pl/pisma_procesowe/start.asp
    > Nie tytułuj pisma jako pozew, bo nie jest to pozew tylko twoja odpowedź

    Dzięki! Tego właśnie potrzebowałem.