    From: Michal Kwiatkowski <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kodeks drogowy i rower
    Date: Wed, 18 Jun 2003 12:03:57 +0200
    Sender: m...@o...pl@mbk.cofund.org.pl

    gazebo wrote:

    > przejrzalem przepisy, pogadalem z ludzmi i.... wyglada na to, ze w
    > swietle przepisow rowerzysta w Polsce albo lamie i
    > naciaga przepisy i jest uzalezniony od wyrozumialosci policjanta albo co
    > chwila prowadzi rower, w sytuacji gdy chcialbym z zona i corka (6 lat)
    > pojechac na wycieczke rowerowa przepisy nie pozwalaja nam wyjechac razem
    > z miasta (w miescie ograniczenie do 60 km/h, chodniki wezsze niz 2
    > metry, i ewentualnie jedna osoba po chodniku razem z corka a druga
    > ulica), bylem kilkakrotnie w Holandii i myslalem w swej naiwnosci, ze
> [...]

    Nie generalizowałbym tak bardzo. Fakt, że w Twoim konkretnym przypadku (tj.
    pilotowanie dziecka) PORD jest ciut niedopracowane - po prostu IMO do tej
    pory nie było to na tyle powszechne zjawisko by wymagało dodatkowych
    regulacji prawnych. Coś z tym trzeba zrobić.

    Zaciekawiło mnie natotomiast JAK Twoim zdaniem miałaby wyglądać nowelizacja
    PORD? Moim zdaniem to co jest wystarczy, natomiast całkowicie brak jest
    jakichkolwiek instrumentów kontroli i represji wobec nie posiadających
    prawa jazdy rowerzystów. Przykład: złapią takiego pijanego na rowerze i....
    Właśnie - mandat i nic - na drugi dzień może znów jechać jeszcze bardziej
    pijany :-(

    Co do taksówkarza - chamy używają i dwóch i czterech kółek; mógłbym "w
    odwecie" zasypać Cię przykładami zachowań cyklistów; ale po co. Sam na co
    dzień jeżdżę i rowerem i samochodem (jak mi fantazja podpowie ;-) i ani
    kierowcy ani rowerzyści nie są święci. Przy czym ci ostatni - bezkarni.

    --
    pozdrawiam;
    Michał Kwiatkowski