  • Data: 2003-06-30 10:23:48
    Temat: Re: suplement [Re: kodeks drogowy i rower]
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a mnie sie wydaje, ze na drodze winien byc ustawiony znak zakaz
    > wzjazdu/ruchu rowerzystow

    jeśli jest ścieżka rowerowa, to jest to równoznaczne
    z zakazem jazdy rowewerem po drodze obok.

    "Art. 33. 1. Kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z drogi dla
    rowerów lub z drogi dla rowerów i
    pieszych"

    > jechalem sobie spokojnie droga zachowujac zdrowy dla mnie
    > dystans od "pobocza" czyli jakies metr, poltora od granicy asfaltu co
    > wybitnie nie spodobalo sie kierowcy Forda Combi, wyrazil to trabieniem

    "Art. 16. .
    4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.
    5. Kierujący pojazdem zaprzęgowym, rowerem, motorowerem, wózkiem ręcznym oraz osoba
    prowadząca pojazd napędzany
    silnikiem są obowiązani poruszać się po poboczu, chyba że nie nadaje się ono do jazdy
    lub ruch pojazdu utrudniałby ruch
    pieszych."

    pzdr
    gl