  • Data: 2003-06-30 11:03:59
    Temat: Re: suplement [Re: kodeks drogowy i rower]
    Od: gazebo <g...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz Lipnicki wrote:

    > jeśli jest ścieżka rowerowa, to jest to równoznaczne
    > z zakazem jazdy rowewerem po drodze obok.
    >
    > "Art. 33. 1. Kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z drogi dla
    rowerów lub z drogi dla rowerów i
    > pieszych"

    ok, ale odnosze to do wspomnianego przypadku, i owszem policjanci
    pouczyli zapewne rowerzyste ale widac nie zawsze jest to jednoznaczne bo
    przypuszczam, ze droga dla rowerow ma odpowiadac przejazdowi z punktu do
    punktu a nie z samego faktu, ze jest w okolicy droga rowerowa

    > "Art. 16. .
    > 4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi
    jezdni.
    > 5. Kierujący pojazdem zaprzęgowym, rowerem, motorowerem, wózkiem ręcznym oraz osoba
    prowadząca pojazd napędzany
    > silnikiem są obowiązani poruszać się po poboczu, chyba że nie nadaje się ono do
    jazdy lub ruch pojazdu utrudniałby ruch
    > pieszych."

    dlatego napisalem w cudzyslowiu

    > pzdr
    > gl
    > PS
    > jeżdżę (czasami) na rowerze.

    wiec wiesz, ze do metra z reguly jest nieprzejezdna lub jazda konczy sie
    zbiciem rowerzysty przez autobus, w przeciagu 2 tygodni przekonalem sie
    o tym dwukrotnie

    --
    careful with this axe Eugene!