  • 1. Data: 2003-01-27 17:01:18
    Temat: klauzula wykonalnosci
    Od: poreba <d...@p...com>

    W sadzie pracy zapadl pomyslny dla mnie wyrok - zaoczny -
    w ktorym sad zasadza mi wyplate wynagrodzenia z
    odsetkami i wydanie mi swiadectwa pracy.
    Wyrok stal sie prawomocny juz w grudniu 2002r.
    Zwrocilam sie do sadu o doreczenie mi kopii wyroku z
    klauzula wykonalnosci. Mimo to ze wyrok jest prawomocny sad zwloczy
    juz od miesiaca z wydaniem mi tej klauzuli, przez co nie moge wszczac
    postepowania komorniczego. W sadzie mowia mi ze trzeba czekac, co
    teraz zrobi strona pozwana (ktora nb nie odwolala sie w terminie,
    bo w ogole nie odebrala wyroku, w koncu sad wyslal chyba im ten wyrok
    jakos specjalnie, bo odebrali; no i jak odebrali to zlozyli wniosek o
    kasacje wyroku, ktory sad odrzucil jako niedopuszczalny.
    Pani w sadzie powiedziala mi dzis, ze teraz trzeba czekac, zeby
    zobaczyc, czy nie zloza przyslugujacego im zazalenia...
    Czy to normalna procedura?
    Wydaje mi sie, ze skoro wyroki jest prawomocny, to chyba moge
    wystepowac do komornika, bez ogladania sie na to co zrobi nieuczciwy
    pracodawca. Prosze o rade, informacje, jednym slowem - o pomoc
    Magda

  • 2. Data: 2003-01-27 17:38:26
    Temat: Odp: klauzula wykonalnosci
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik poreba <d...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@2...7.19.11...

    skoro prawomocny hm to nie widze przeszkód...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-27 18:07:13
    Temat: Re: klauzula wykonalnosci
    Od: "patra" <p...@w...pl>

> [...]
    > wystepowac do komornika, bez ogladania sie na to co zrobi nieuczciwy
    > pracodawca. Prosze o rade, informacje, jednym slowem - o pomoc

    Wyrok zaoczny jest natychmiast wykonalny. Nie trzeba nawet czekać, aż będzie
    prawomocny. Sąd ma trzy dni na nadanie mu klauzuli wykonalności.
    Chyba, że strona przeciwna wniosła o wstrzymanie wykonalności wyroku i sąd
    to uczynił.
    Ale z tego co piszesz wynika, że nie.
    Skoro twój wyrok jest natychmiast wykonalny i dodatkowo prawomocny to
    ponaglij pisemnie Sąd, pisząc też i o tym że ma trzy dni na nadanie mu
    klauzuli wykonalności.
    Patra

  • 4. Data: 2003-01-27 18:11:51
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Sandra" <d...@w...pl> niebacznie popelnil

    > Użytkownik poreba <d...@p...com> w wiadomosci do grup
    > dyskusyjnych
    > napisał:X...@2...7.19.11...
    >

    > skoro prawomocny hm to nie widze przeszkód...

    Bardzo dziekuje za szybka odpowiedz.
    Od sadu dzieli mnie 300km.
    Kiedy dzwonie do tegoz sadu Pani sekreterka w sadzie pracy informuje mnie,
    ze to Pani Sedzia "jej nie kazala" wysylac mi tej klauzuli.
    Wyrok ma rygor natychmiastowej wymagalnosci.
    Czemu zatem sad sam blokuje egzekucje wlasnych wyrokow?
    Nic z tego nie rozumiem. Mozesz mi to wyjasnic?
    Czy naprawde musze czekac az pozwani wyczerpia wszystkie mozliwosci?
    To po co ten rygor wymagalnosci?

    magda

  • 5. Data: 2003-01-27 18:22:02
    Od: poreba <d...@p...com>

    "patra" <p...@w...pl> niebacznie popelnil

> [...]
    > prawomocny to ponaglij pisemnie Sąd, pisząc też i o tym że ma
    > trzy dni na nadanie mu klauzuli wykonalności.

    Blagam o podanie podstawy prawnej!!!!! Chcialabym ja podac w pisemnym
    ponagleniu!!! A, i bardzo dziekuje za odpowiedz!!! M

  • 6. Data: 2003-01-27 18:58:00
    Od: "patra" <p...@w...pl>

    .
    > "patra" <p...@w...pl> niebacznie popelnil

    > Blagam o podanie podstawy prawnej!!!!! Chcialabym ja podac w pisemnym
    > ponagleniu!!! A, i bardzo dziekuje za odpowiedz!!! M

    Art. 336 k.p.c. w związku z przepisem art. 781 (1) k.p.c.
    Nie ma sprawy. Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2003-01-28 10:46:18
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Taa, z tymże jest to termin czysto instrukcyjny i za jego niedotrzymanie nie
    ma żadnych sankcji. W Szczecinie np. w wydziale gospodarczym na klauzule się
    czeka po 4 miesiące...

    .

  • 8. Data: 2003-01-28 17:31:03
    Od: "patra" <p...@w...pl>

    Użytkownik Milamber <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b15n2s$a13$...@n...tpi.pl...

    .

    Gwarantuje, że ostre pilnowanie terminów i przypominanie się Sądowi pisemnie
    skutkuje.
    Patra