  • 1. Data: 2003-01-27 15:17:24
    Temat: prawo do domeny
    Od: "Kudłaty" <A...@i...pl>

    Ostatnio spotkałem się ze stwierdzeniem, że nawet gdy mam zarejestrowaną
    domenę np. www.uuu.pl a na rynku pojawi się firma o nazwie UUU, lub mająca
    towar o takiej nazwie, to zgodnie z prawem może mi odebrać domenę, bo ma
    taką nazwę. W ten sposób mogę także stracić adres e-mail i wiele
    wynikających z tego korzyści. Czy to prawda, czy może jednak gdy
    zarejestruję sobie domenę i będę ją regularnie opłacać, to jest ona moja do
    momentu gdy dobrowolnie zrezygnuję?

    --
    Mateusz (Kudłaty) Mirski [WRO]
    GG# 551221

  • 2. Data: 2003-01-27 15:18:08
    Temat: Re: prawo do domeny
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > wynikających z tego korzyści. Czy to prawda, czy może jednak gdy
    > zarejestruję sobie domenę i będę ją regularnie opłacać, to jest ona moja do

    Tak naprawde to decyduje administrator domeny, czyli w tym przypadku NASK.
    Juz niejednokrotnie odcinali klienta bez slowa wyjasnienia.

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 3. Data: 2003-01-27 16:48:42
    Od: Romek <r...@p...wp.pl>

    Dnia Mon, 27 Jan 2003 16:17:24 +0100, "Kudłaty"
    <A...@i...pl> napisał(a):

    >. Czy to prawda, czy może jednak gdy
    >zarejestruję sobie domenę i będę ją regularnie opłacać, to jest ona moja do
    >momentu gdy dobrowolnie zrezygnuję?

    Nie do konca prawda ae cos w tym jest. Po prstu jezeli twoja domena
    narusza prawa osb trzecich to taka osba moze wystpic do sadu z
    odpowiednim powodztwem ( o naruszenei prawa z rejstra cji
    znaku tow. o ochronye nazwy przedsibiorstaw, z tytulu czyniu
    nieuczicwejk konkurencji ) i wtedy nask zablokuje domen do czasu
    wyjasninia sprawy. Z tego co wiem to NASk blokuj doment na podstawe
    zarzadzenia tymczoswoego.
    Z tego co wiem to powstał sad arbitrazowy do spraw domen. Prawde mówic
    nei sledze tego zbyt dokladnie ale poszukaj w sieci. Wyobrazam
    sobie,ze po prstu zawierjac umowe z NASK o utrzymane odmenty bedzie
    zapis o wlasciwosci sadu polubownego.

    Pozdrawiam
    Romek

  • 4. Data: 2003-01-27 19:16:01
    Od: "Mongooes" <w...@b...com>

> [...]
    > nei sledze tego zbyt dokladnie ale poszukaj w sieci. Wyobrazam
    > sobie,ze po prstu zawierjac umowe z NASK o utrzymane odmenty bedzie

    no w sumie mogli by go zaskarzyc ale z drugiej strony to raczej ty moglbys
    ich zaskarzyc ze swoj produkt nazwali po twojej domenie. bo przeciez byles
    pierwszy. i taka polityka jest chyba w nasku (przynajmniej tak bylo) "kto
    pierwszy ten lepszy" albo "kto pierwszy to jego"

    Mongooes