    From: "patra" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: klauzula wykonalnosci
    Date: Mon, 27 Jan 2003 19:07:13 +0100

    Użytkownik poreba <d...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@2...7.19.11...

    > W sadzie pracy zapadl pomyslny dla mnie wyrok - zaoczny -
    > w ktorym sad zasadza mi wyplate wynagrodzenia z
    > odsetkami i wydanie mi swiadectwa pracy.
    > Wyrok stal sie prawomocny juz w grudniu 2002r.
    > Zwrocilam sie do sadu o doreczenie mi kopii wyroku z
    > klauzula wykonalnosci. Mimo to ze wyrok jest prawomocny sad zwloczy
    > juz od miesiaca z wydaniem mi tej klauzuli, przez co nie moge wszczac
    > postepowania komorniczego. W sadzie mowia mi ze trzeba czekac, co
    > teraz zrobi strona pozwana (ktora nb nie odwolala sie w terminie,
> [...]

    Wyrok zaoczny jest natychmiast wykonalny. Nie trzeba nawet czekać, aż będzie
    prawomocny. Sąd ma trzy dni na nadanie mu klauzuli wykonalności.
    Chyba, że strona przeciwna wniosła o wstrzymanie wykonalności wyroku i sąd
    to uczynił.
    Ale z tego co piszesz wynika, że nie.
    Skoro twój wyrok jest natychmiast wykonalny i dodatkowo prawomocny to
    ponaglij pisemnie Sąd, pisząc też i o tym że ma trzy dni na nadanie mu
    klauzuli wykonalności.
    Patra