  • 1. Data: 2003-02-21 13:25:00
    Temat: Re: kiedy musze zaczac sie rozliczac z ZUSem i US?
    Od: "Krzysio" <K...@s...net.pl>

    "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał:

    >brawo, dokladnie.
    Znów przeczysz sam sobie. Skoro w UG podałeś datę rozpoczęcia np. 1 lipca, a
    potem prze kilka miesięcy nie robisz nic (niczego nie zgłaszasz), to jaką
    datę przyjmie ZUS (otrzymali kopię zgłoszenia) ?
    Dlaczego i na podstawie czego twierdzisz, że użyta w ustawie o ubezp. społ.
    "data rozpoczęcia" jest różna od daty podanej w UG. Czy tam napisano "data
    wskazana przez przedsiębiorcę" lub "data pierwszej czynności".
    Tylko nie pisz, że tak ci się wydaje-zacytuj konkretny przepis prawa.
    --
    Krzysio

  • 2. Data: 2003-02-21 15:30:44
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysio" <K...@s...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wskazana przez przedsiębiorcę" lub "data pierwszej czynności".
    > Tylko nie pisz, że tak ci się wydaje-zacytuj konkretny przepis prawa.

    dobrze wiesz (tak mi sie wydaje), ze taki przepis nie istnieje.
    na dobra sprawe prawo mowi, ze osoba zakladajaca dzialalnosc
    MOZE ja rozpoczac po wpisie. Jednak nie mowi nawet ze MUSI.

  • 3. Data: 2003-02-22 09:10:35
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na dobra sprawe prawo mowi, ze osoba zakladajaca dzialalnosc
    > MOZE ja rozpoczac po wpisie. Jednak nie mowi nawet ze MUSI.

    krotko podsumowujac moje posty.

    prawo dzialalnosci gospodarczej mowi, ze osoba zakladajaca dzialanosc
    gospodacza moze rozpoczac ja na podstawie wpisu do ewidencji.

    zus -> publikuje informacje iz obowiazek opłacania składki na
    ubezpieczenie rodzi sie w chwili, cytuje:
    "wpisu do ewidencji działalności gospodarczej i rozpoczęcie
    działalności na podstawie tego wpisu"

    wiec uwazam, iz jasno i wyraznie wynika z tego, ze
    sama data deklarowana we wpisie nie jest podstawa prawna
    do wyciagniecia jakichkolwiek konsekwencji z tytuly nie
    rozpoczecia dzialalnosci na podstawie wpisu we wskazanym terminie.