  • 1. Data: 2003-02-21 11:53:33
    Temat: Policjant i jego uprawnienia
    Od: "sall" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Widać że nie musi mieć policjant żadnych uprawnień, prócz munduru :-(
    Jechałem samochodem, a obok mnie znaczniej szybciej inny samochód. Zostałem
    zatrzymany (suszarka) i mandat za przekroczenie prędkości.
    Ponieważ nie mam żadnych dowodów że nie jechałem taką prędkością zażądałem
    od policjanta świadectwa legalizacji ich urządzenia pomiarowego, którego
    mnie nie przedstawili.
    Odmawiając zapłacenia mandatu byłem wzywany 8!!! razy do sądu i
    "przegrywając" również odwołanie (został tylko Rzecznik P. O.).
    Czy to znaczy że legitymacji służbowej też nie musi policjant posiadać?
    Będę wdzięczny za każdą pomoc, lub podpowiedź również na priva.
    Adam

  • 2. Data: 2003-02-21 12:03:38
    Temat: Re: Policjant i jego uprawnienia
    Od: Dawid Szymański <d...@a...net>

    In article <b353t5$63i$1@nemesis.news.tpi.pl>, sall wrote:
> [...]
    > Czy to znaczy że legitymacji służbowej też nie musi policjant posiadać?
    > Będę wdzięczny za każdą pomoc, lub podpowiedź również na priva.

    A teraz ładnie poprosimy jeszcze raz tym razem po polsku ;)

    Bo ja nic nie zrozumiałem, w sensie nie wiem co jest nie tak ;)

    Zatrzymała Cię policja bo złapali Cię na radar tak? świetnie, dostałeś
    mandat, zakwestionowałeś homolagację ich 'suszarki'.

    I w czym problem? W tym, że nie przedstawili Ci homolagacji na radar?

    --
    Dawid Szymański aka SQ6EMM
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity,

  • 3. Data: 2003-02-21 12:10:03
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <s...@f...arhea.net> Dawid Szymański napisał(a):
    > I w czym problem? W tym, że nie przedstawili Ci homolagacji na radar?

    Tak, bo AFAIR mają obowiązek.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2003-02-21 12:19:35
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Tak, bo AFAIR mają obowiązek.

    Ale sad wcale nie ma obowiazku uznawac takiego pomiaru za niewazny ...

  • 5. Data: 2003-02-21 12:51:51
    Od: "sall" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

    > Tak, bo AFAIR mają obowiązek.
    > --
    Tak, wiem tylko co z tego jeśli sąd tego nie uznał :-(
    Adam

  • 6. Data: 2003-02-21 12:53:53
    Od: "sall" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w
    > Ale sad wcale nie ma obowiazku uznawac takiego pomiaru za niewazny ...

    Obowiązku nie mam, ale mam prawo więc...po co ta gra słów?
    Adam

  • 7. Data: 2003-02-21 12:57:23
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "sall" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Odmawiając zapłacenia mandatu byłem wzywany 8!!! razy do sądu i
    > "przegrywając" również odwołanie (został tylko Rzecznik P. O.).

    Czy dlatego że policjant nie pokazał Ci świadectwa legalizacji radaru
    spodziewałeś się uniewinnienia???
    Najprawdopodobnie " w międzyczasie" policja dostarczyła sądowi ową
    legalizację.
    Dla sądu istotne było wykroczenie które popełniłeś i za które zostałeś
    ukarany.Gdyby zatrzymujący policjant nie miał legitymacji albo pistoletu nie
    miałoby to również związku z Twoim wykroczeniem (jak również zarost na
    twarzy czy brudny radiowóz).

    Pozdr
    Leszek

  • 8. Data: 2003-02-21 13:08:36
    Od: "sall" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał >
    ...Najprawdopodobnie " w międzyczasie" policja dostarczyła
    > sądowi ową legalizację.........
    > Dla sądu istotne było wykroczenie które popełniłeś i za które
    > zostałeś ukarany..........

    Właśnie nie doręczyła, przynajmniej w ciągu pierwszych 6 rozpraw.
    Jeśli ich urządzenie było niesprawne technicznie to nie było
    wykroczenia..... jasne?
    Shivman
    s...@p...onet.pl
    \\\\\\\\\ //////////
    http://shivman.republika.pl/

  • 9. Data: 2003-02-21 13:17:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Feb 2003, Dawid Szymański wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Bo ja nic nie zrozumiałem, w sensie nie wiem co jest nie tak ;)

    No i jest to jedna z przyczyn że w .pl jest jak jest.
    W paru cywilizowanych krajach obywatel zwyczajowo żąda zachowania
    prawa, u nas jest to wyjątek, "wychylanie się".
    [...]
    >+ I w czym problem? W tym, że nie przedstawili Ci homolagacji na radar?

    A w tym NIE MA problemu, twoim zdaniem ??
    Pomijam kwestię że sąd może uznać ze dowód wszystko co uzna za
    stosowne. Niemniej funkcjonariusze prawo naruszyli.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-02-21 13:24:05
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    wiadomości
    6-2.portezjan.zabrze.pl...

    > Pomijam kwestię że sąd może uznać ze dowód wszystko co uzna za
    > stosowne. Niemniej funkcjonariusze prawo naruszyli.

    Który artykuł??

    Pozdr
    leszek