    From: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kiedy musze zaczac sie rozliczac z ZUSem i US?
    Date: Sat, 22 Feb 2003 10:10:35 +0100

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:b35gnc$nr3$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Krzysio" <K...@s...net.pl> napisał w wiadomości
    > społ.
    >
    > dobrze wiesz (tak mi sie wydaje), ze taki przepis nie istnieje.
    > na dobra sprawe prawo mowi, ze osoba zakladajaca dzialalnosc
    > MOZE ja rozpoczac po wpisie. Jednak nie mowi nawet ze MUSI.

    krotko podsumowujac moje posty.

    prawo dzialalnosci gospodarczej mowi, ze osoba zakladajaca dzialanosc
    gospodacza moze rozpoczac ja na podstawie wpisu do ewidencji.

    zus -> publikuje informacje iz obowiazek opłacania składki na
    ubezpieczenie rodzi sie w chwili, cytuje:
    "wpisu do ewidencji działalności gospodarczej i rozpoczęcie
    działalności na podstawie tego wpisu"

    wiec uwazam, iz jasno i wyraznie wynika z tego, ze
    sama data deklarowana we wpisie nie jest podstawa prawna
    do wyciagniecia jakichkolwiek konsekwencji z tytuly nie
    rozpoczecia dzialalnosci na podstawie wpisu we wskazanym terminie.