  • 1. Data: 2003-02-21 12:34:16
    Temat: Re: kiedy musze zaczac sie rozliczac z ZUSem i US?
    Od: "Krzysio" <K...@s...net.pl>

    "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał:

    >a jak nazwac:
    >[...] "rozpoczęcie działalności na podstawie tego wpisu" [...]
    Giluniu, kochanie ty moje - czy naprawdę jesteś inteligentny inaczej ?
    Co chcesz inaczej "nazywać" ? Spróbuję ci to "ręcznie" wytłumaczyć ;-)
    Przez faktyczne rozpoczęcie działalności rozumie się rozpoczęcie świadczenia
    usług, rozpoczęcie zakupu, a potem sprzedaży towarów handlowych, podjęcie
    produkcji itd.
    Z chwilą zgłoszenia działalności i z datą wpisaną w rejestrze stajesz się
    przedsiębiorcą, ale nikt ci nie zmusi do jej "faktycznego rozpoczęcia" - nie
    ma takiego obowiązku !
    Inny przykład: z chwilą rejestracji pojazdu masz obowiązek wykupienia polisy
    OC, ale ma obowiązku używania tego pojazdu. I nie pytaj po co polisa, skoro
    pojazd stoi w garażu.
    Już teraz jasne ?

    >tak! zgloszonej w zus!
    Co "zgłoszonej" ? W zdaniu nie ma: "do ZUS" ! Co więcej - nie "działalność"
    zgłaszasz do ZUS, tylko "powstanie obowiązku opłacania składek". Czujesz
    różnicę ?

    >zglaszasz w ciagu 7 dni od rozpoczecia dzialania, czyli [..]
    >[..] a nie w ciagu 7 dni od daty widniejacej we wpisie.
    Plączecie się Giluniu dokładnie ;-P
    Obowiązek opłaty składek wynika z ustawy i on istnieje niezależnie czy ty
    chcesz, czy nie, czy zgłosisz, czy nie i w jakim czasie to zrobisz.
    --
    Krzysio

  • 2. Data: 2003-02-21 12:50:33
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysio" <K...@s...net.pl> napisał w wiadomości

    > Przez faktyczne rozpoczęcie działalności rozumie się rozpoczęcie
    świadczenia
    > usług, rozpoczęcie zakupu, a potem sprzedaży towarów handlowych, podjęcie
    > produkcji itd.

    dokladnie. to samo caly czas tlumaczylem.

> [...]
    > przedsiębiorcą, ale nikt ci nie zmusi do jej "faktycznego rozpoczęcia" -

    dokladnie to samo pisalem.

    > Obowiązek opłaty składek wynika z ustawy i on istnieje niezależnie czy ty
    > chcesz, czy nie, czy zgłosisz, czy nie i w jakim czasie to zrobisz.

    brawo, dokladnie.
    jezeli przesledzisz watek zauwazysz, ze to Artur Golanski
    twierdzil iz obowiazek ten powstaje w chili gdy na zegarku wybije data
    wpisana we wpisie DG.

  • 3. Data: 2003-02-21 13:45:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Feb 2003, Krzysio wrote:

    >+ "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał:
    [...]
    >+ >> Ktoś tu czegoś nie rozumie 8-(
    >+ >> Z przytoczonego przez ciebie zdania nie wynika "obowiązek" faktycznego
    >+ >> rozpoczęcia działalności.
    [...]
    >+ Giluniu, kochanie ty moje - czy naprawdę jesteś inteligentny inaczej ?

    Plonk warning - za próbę przegrzania atmosfery na liscie :] :(

    [...]
> [...]
    >+ przedsiębiorcą, ale nikt ci nie zmusi do jej "faktycznego rozpoczęcia" - nie

    Dobrze. Wyjaśnij proszę twoją opinię: od kiedy podlega się
    składkom ? Od daty zarejestrowanej (czyli "prawa do DG) czy
    od rozpoczęcia *prowadzenia* DG ?

    >+ Inny przykład: z chwilą rejestracji pojazdu masz obowiązek wykupienia polisy
    >+ OC, ale ma obowiązku używania tego pojazdu. I nie pytaj po co polisa, skoro
    >+ pojazd stoi w garażu.

    No i ?
    Polisa jest obowiązkowa od każdego pojazdu, niezależnie czy stoi
    czy jedzie. Co z tego wynika dla "prowadzenia DG" o ile ona jeszcze
    *nie jest* prowadzona, bo nie została rozpoczęta ?

    >+ Już teraz jasne ?

    Nie, bo wygląda że nie przeczytałeś co zapisano w ustawie.
    Ale tylko wygląda - więc poproszę o komentarz ;)

> [...]
    >+ zgłaszasz do ZUS, tylko "powstanie obowiązku opłacania składek". Czujesz

    Rewelacja :)
    Powtórka: co powoduje powstanie "ustawowego obowiązku" ?
    +++
    Art. 6. 1. Obowišzkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym podlegajš,
    z zastrzeżeniem ust. 3 i 6 oraz art. 8 i 9, osoby fizyczne, które na
    obszarze Rzeczypospolitej Polskiej sš:
    5) osobami prowadzšcymi pozarolniczš działalnoœć oraz osobami z nimi
    współpracujšcymi,
    ---

> [...]
    >+ Obowiązek opłaty składek wynika z ustawy i on istnieje niezależnie czy ty
    >+ chcesz, czy nie, czy zgłosisz, czy nie i w jakim czasie to zrobisz.

    Oczywiście.
    Tylko czy ty chcesz wmówić, że w ustawie napisali że obowiązek
    dotyczy "posiadających zarejestrowaną działalność", czy może
    do osób "prowadząch działalność" ?

    Gwoli ścisłości - IMHO bezdyskusyjnie zawieszenia się nie
    przewiduje a jedyną możliwością zakończenia jest wyrejestrowanie
    z EDG. Tylko jaki jest związek ww. z rozpoczęciem ?

    >+ Krzysio

    Zapodaj wyraźnie co i jak twoim zdaniem jest z uznaniem
    terminu ropoczęcia, bo pewnie uznając za oczywiste swoje
    zdanie zapomniałeś to zrobić :)
    Dopiszę ew. do listy - Arturowi już dość dawno obiecałem że
    poczekam do upływu terminu przedawnienia zobowiązań, a później
    albo odszczekam (jak ZUS mnie przyhaczy) albo poproszę o jakiś
    kontrprzykład - czyli nie własnoręczną interpretację ale
    namiar na przegraną apelację do wyroku...

    pzdr, Gotfryd
    (który rozpoczął DG po terminie ze zgłoszenia, najpierw
    przesłuchawszy cały stosik grupowiczów, doradcę podatkowego
    ["fizycznie twarzą w twarz"] oraz urzędników)