  • 1. Data: 2003-02-19 17:55:34
    Temat: kiedy musze zaczac sie rozliczac z ZUSem i US?
    Od: " Michal" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam :)

    dzialnosc zarejestrowalem w listopadzie 2002, po REGON zglosilem sie 10
    grudnia. mam pieczatke i konto w banku. nadal nie wystawilem _zadnej_ faktury.
    bardzo chcialbym sie dowiedziec czy nie zlamie/zlamalem prawa podatkowego.

    planuje wystawic pierwsza fakture ok 10 marca - czy moge zglosic sie do US i
    ZUSu z kompletem papierow np 1 marca dopiero?

    pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2003-02-19 18:06:59
    Temat: Re: kiedy musze zaczac sie rozliczac z ZUSem i US?
    Od: s...@s...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    >
    > planuje wystawic pierwsza fakture ok 10 marca - czy moge zglosic sie do US
    > ZUSu z kompletem papierow np 1 marca dopiero?

    Obawiam się, że złamałeś... - jaką podałeś datę rozpoczęcia działalności w
    Urzędzie Miasta (Gminy) ?

  • 3. Data: 2003-02-19 19:44:44
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Sebastian D-D" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    .
    > faktury.

    US

    > Obawiam się, że złamałeś... - jaką podałeś datę rozpoczęcia działalności w
    > Urzędzie Miasta (Gminy) ?

    data rozpoczecia dzialalnosci wpisywana w urzedzie miasta/gminy jest data
    planowana.

    do czasu rozpoczecia dzialalnosci (rzeczywistej) nie mozesz dokonywac
    operacji
    "na firme". ani nie wystawiac ani nie przyjmowac faktur w imieniu firmy.
    do skarbowki wystarczy ze dzien wczesniej zajdziesz i rzucisz papiery.
    od chwili "rozpoczecia dzialania" masz 7 dni na zus.

    juz teraz zajdz po papierki do US,
    mozesz je zostawic juz teraz (wypelnione) i termin okreslic na 10 marca (w
    US)
    lub dzien wczesniej podrzucic im. (jak zostawisz juz teraz, to w razie gdyby
    cos
    bylo nie tak, np. zla data gdzies wstawiona, brak podpisu, itp. - zadzwonia
    i bedziesz mial czas na poprawienie).

  • 4. Data: 2003-02-20 09:02:04
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Sebastian D-D" <s...@s...pl> wrote in message
    .

    > Obawiam się, że złamałeś... - jaką podałeś datę rozpoczęcia działalności w
    > Urzędzie Miasta (Gminy) ?

    Grrrr.....

    --
    Depi.

  • 5. Data: 2003-02-20 10:13:53
    Od: " Michal" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam :)

    Krzysztof Gil <k...@p...pl> napisał(a):
    > data rozpoczecia dzialalnosci wpisywana w urzedzie miasta/gminy jest data
    > planowana.

    dziekuje za ta inforamcje. troskze kamien spadl mi z serca ;)

> [...]
    > do skarbowki wystarczy ze dzien wczesniej zajdziesz i rzucisz papiery.
    > od chwili "rozpoczecia dzialania" masz 7 dni na zus.

    to potwierdza to do czego sam doszedlem. dziekuje raz jeszze.

    mam jeszcze jedno pytanie
    - co mam zrobic jesli ktos wystawi mi fakture na firme - np jesli kupie
    artykuly biurowe powiedzmy 27 lutego? czy wowczas musze biec do US i ZUS czy
    decyduje data wystawienia pierwszej faktury przeze mnie
    (jakies miesiac temu byla dyskusja na ten temat na p.s.prawo.podatki ale
    stanowiska byly rozbiezne)

    > juz teraz zajdz po papierki do US,

    mhm wlanei to zamierzam zrobic - wole miec swiety spokoj i kilak dni zapasu

    pozdrawiam
    Michal

  • 6. Data: 2003-02-20 10:15:10
    Od: "Michal" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam :)

    Marcin Olender <d...@g...pl> napisał(a):

    > Grrrr.....

    Czy to sugeruje ze kolega Sebastian pomylil sie?

    pozdrawiam
    Michal

  • 7. Data: 2003-02-20 12:18:30
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Michal" <p...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > Witam :)

    > Czy to sugeruje ze kolega Sebastian pomylil sie?

    Tak :-)

    Dyskusja trwa już dosyc długo stąd moje grrrr... :-)

    Jak napisano obok data podana w zgłoszeniu nie rodzi żadnego zobowiązania do
    podjęcia działalności. Działalność jest stanem faktycznym a więc jej
    rozpoczęcie też nim jest. Wpis do ewidencji nie ma charakteru
    konstytutywnego. Kiedy zaczniesz ( dokonasz pierwszej czynności w ramach
    DG )- wtedy zaczniesz' Otwarte, i bardzo ciekawe jest pytanie na ile ta
    sytuacja się zmieni po wprowadzeniu obowiązku wpisu osob fizycznych
    prowadzących DG do KRS. Ale to najszybciej w przyszłym roku ( chyba, że
    znowu przesuną ).

    Depi.

  • 8. Data: 2003-02-20 12:51:14
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał:

    >data rozpoczecia dzialalnosci wpisywana w urzedzie miasta/gminy jest data
    >planowana.
    Podasz podstawe prawna takiego twierdzenia ?
    W potwierdzeniu zgloszenia NIE MA "planowana", a JEST 'rozpoczecia'.
    Skladki ZUS tez nalezy placic od rozpoczecia dz.g.

    >do skarbowki wystarczy ze dzien wczesniej zajdziesz i rzucisz papiery.
    Przede wszystkim nalezalo wybrac forme opodatkowania i wypowiedziec
    sie nt. podatku VAT

    Artur Golański

  • 9. Data: 2003-02-20 13:22:13
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> wrote in message
    > "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał:

    O Boże, kolejny....

    > Podasz podstawe prawna takiego twierdzenia ?

    A jesteś prawnikiem? Nie chciałbym aby argumenty o charakterze prawnym DG i
    o różnicy miezy konstytutywnym a deklaratoryjnym wpisem, nie mówiąc już o
    czynności materialno-techniczej, trafiały w próżnie. Moze inaczej - czujesz
    się kompetentny do podjęcia dyskusji? Bo że czujesz się kompetentny do
    wypowiadania kategorycznych sądów to widzę.

    > W potwierdzeniu zgloszenia NIE MA "planowana", a JEST 'rozpoczecia'.

    Czy ja się zagapiłem i do Konstytucji do źródeł prawa trafiło 'potwierdzenie
    zgłoszenia'??? (sic!)

    > Skladki ZUS tez nalezy placic od rozpoczecia dz.g.

    No własnie. Od rozpoczęcia działalności, a nie od daty gdzieś tam wpisanej.

    Depi.

  • 10. Data: 2003-02-20 13:52:11
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał:

    >data podana w zgłoszeniu nie rodzi żadnego zobowiązania do podjęcia działalności.
    Do 'podjecia' nikt nikogo nie zmusza, jednak jest to data, ktora
    wskazal zglaszajacy, a UG potwierdzil jako 'date rozpoczecia'.
    W ustawie o ubezpieczeniu społecznym nie ma innej definicji tej daty.
    W razie watpliwosci ze strony ZUS prawnie nie jest mozliwe wskazanie
    innej daty.

    >Wpis do ewidencji nie ma charakteru konstytutywnego.
    1. Wiec PO co ów wpis tam jest ?
    2. Gdzie tak zapisano ?

    Artur Golański