  • 11. Data: 2003-02-20 13:54:30
    Temat: Re: kiedy musze zaczac sie rozliczac z ZUSem i US?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał:

    >O Boże, kolejny....
    Po co czytasz ta listę ?

    >A jesteś prawnikiem? Nie chciałbym aby argumenty o charakterze prawnym DG i
    Nie pisz glupot o 'charakterze' tylko podaj podstawe. Nie znasz to
    napisz otwarcie Nie podam, bo nie znam.
    Artur Golański

  • 12. Data: 2003-02-20 14:12:36
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik " Michal" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > mam jeszcze jedno pytanie
    > - co mam zrobic jesli ktos wystawi mi fakture na firme - np jesli kupie
    > artykuly biurowe powiedzmy 27 lutego? czy wowczas musze biec do US i ZUS
    czy
    > decyduje data wystawienia pierwszej faktury przeze mnie
    > (jakies miesiac temu byla dyskusja na ten temat na p.s.prawo.podatki ale
    > stanowiska byly rozbiezne)

    nie mozesz przyjac faktury zanim nie przedlozysz dokumentow w US.
    wtedy bedzie zle.
    zanim zaczniesz dzialac - masz obowiazek dopelnienia formalnosci w US.

  • 13. Data: 2003-02-20 14:16:21
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    > Podasz podstawe prawna takiego twierdzenia ?
    podasz podstawe prawna ktora nakazuje rozpoczecie dzialalnosci z
    dokladnie ta data?
    dyskusja bezcelowa, ciagnie sie juz dlugo.
    szala nie przechylila sie znaczaco na zadna strone,
    co nie zmienia faktu, ze przy minimum wysilku i "od czasu do czasu"
    wpadnieciu
    do zus z wytlumaczeniem, mozna przeciagac ta date.

    > W potwierdzeniu zgloszenia NIE MA "planowana", a JEST 'rozpoczecia'.
    > Skladki ZUS tez nalezy placic od rozpoczecia dz.g.

    tak, ale na rejestracje jest 7 dni.

    > Przede wszystkim nalezalo wybrac forme opodatkowania i wypowiedziec
    > sie nt. podatku VAT

    wystarczy dzien przed to okreslic skadajac stosowne dokumenty.

  • 14. Data: 2003-02-20 16:06:25
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał:

    >podasz podstawe prawna ktora nakazuje rozpoczecie dzialalnosci z
    >dokladnie ta data?
    1. Nie znam takiego nakazu. Kto tak twierdzi ?
    2. Nie odpowiada sie pytaniem na pytanie

    > dyskusja bezcelowa, ciagnie sie juz dlugo.
    Nie zauwazylem dyskusji, a jedynie twoje prywatne zdanie, ktore nie
    potrafisz poprzec odpowiednim zapisem prawa.

    >tak, ale na rejestracje jest 7 dni.
    A co ma piernik do wiatraka ? Nie pytano o ilosc dni.

    Artur Golański

  • 15. Data: 2003-02-21 07:40:48
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > 1. Wiec PO co ów wpis tam jest ?
    > 2. Gdzie tak zapisano ?

    a gdzie zapisano, ze ów data we wpisie MUSI być dopełniona?
    czegos nie rozumiesz. Jeżeli prawo Ci NAKAZUJE,
    masz OBOWIĄZEK. w tym przypadku prawo tego nie reguluje,
    wiec i w zadnym stopniu NIE NAKAZUJE.
    tym samym nie istnieje OBOWIĄZEK.

    PO CO GDZIEKOLWIEK MA BYĆ ZAPISANE, ŻE
    NIE MAM OBOWIĄZKU!?!?!?!

  • 16. Data: 2003-02-21 07:42:24
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    z www zusu:

    >Fakt wpisu do ewidencji działalności gospodarczej i rozpoczęcie
    działalności
    >na podstawie tego wpisu rodzi obowiązek opłacania składki na ubezpieczenie
    >zdrowotne od każdej zgłoszonej działalności gospodarczej.

    tym samym obowiazek oplacania skladki nie istnieje, jezeli z pewnych
    wzgledow,
    nie rozpoczne dzialalnosci na podstawie wpisu ze scisle okreslona data,

    do zus wystarczy zajsc, napisac oswiadczenie, ze przesunal Ci sie termin.
    nie ma i nigdy nie bylo OBOWIAZKU faktycznego rozpoczecia dzialalnosci
    z data wpisu. Nie nakazuje tego prawo. Sama data we wpisie, ma wiec
    charakter informacyjny, domyslny - konieczny w celu dokonania formalnosci
    rejestracyjnych.

  • 17. Data: 2003-02-21 09:05:03
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał:

    >tym samym obowiazek oplacania skladki nie istnieje, jezeli z pewnych
    Nie pisz bzdur. Najpierw przeczytaj ustawe o ubezp. społecznym.

    >wystarczy zajsc, napisac oswiadczenie, ze przesunal Ci sie termin.
    Raczej nie 'zajdziesz' [nie grozi ci to ;-D] i termin tez ci sie nie
    'przesunie'.

    >nie ma i nigdy nie bylo OBOWIAZKU faktycznego rozpoczecia dzialalnosci
    Przeczytaj wczesniejsze listy ! Nie bylo o 'obowiazku' faktycznego
    rozpoczecia dzialalnosci, a obowiazku placenia skladek.
    Masz klopoty z rozumieniem czytanego tekstu. Piszesz NIE na temat.
    Dodatkowo nie masz zielonego pojecia nt. prawa, poslugujesz sie
    zaslyszanymi wiesciemi, a nie istniejacym zapisem prawa.
    Z mojej strony EOS (dla ciebie).

  • 18. Data: 2003-02-21 09:12:11
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Przeczytaj wczesniejsze listy ! Nie bylo o 'obowiazku' faktycznego
    > rozpoczecia dzialalnosci, a obowiazku placenia skladek.

    MOZE POWTORZE jeszcze RAZ!!!

    informacje od ZUS:

> [...]
    >na podstawie tego wpisu rodzi obowiązek opłacania składki na ubezpieczenie
    >zdrowotne od każdej zgłoszonej działalności gospodarczej.

    DOPIERO PO WPISIE I(!!!!)| ROZPOCZECIU DZIALALNOSCI
    NA PODSTAWIE TEGO WPISU(!!!) rodzi sie obowiazek oplacania skladki.

    i kto tu nie umie czytac.
    wyboldowac Ci tekst, bo inaczej nie zrozumiesz!??!?!

  • 19. Data: 2003-02-21 11:41:36
    Od: "Michal" <p...@g...pl>

    Witam :)

    odpowiem sam sobie - dzisiaj dzownilem do mojego US i pani w dziale DG
    stwierdzila - decydujaca dla nich jest data wystawienia faktury przychodu.
    jesli wczesniej dostanie sie fakture nie mozna jej wliczyc w koszty.

    ps
    musze miec to na pismie czy juz wystarczy?

    pozdrawiam
    Michal

  • 20. Data: 2003-02-21 11:53:50
    Od: " Michal" <p...@g...pl>

    Witam :)

    tym razem zadzownielm do warszawskiego ZUSu. po 4 przekierowaniach pani
    poinformowala mnie ze obowiazuje data podana w urzedzie skarbowym. data na
    wsniosku do urzedu miasta/gminy jest wiec jak rozumiem deklaracyjna jedynie.
    nie jest wymagane skladanie jakiegokolwiek dodatkowego wyjasnienia.

    pozdrawiam
    Michal