  • 1. Data: 2003-07-23 07:55:03
    Temat: jeszcze raz o spamowaniu
    Od: "automoto" <a...@g...pl>

    witam szanownych grupowiczow
    przegrzebalem archiwum grpy i nie udalo mi sie znalezc odpowiedzi na
    nastepujace nurtujace mnie pytanie

    czy jesli wysylam maila (z oferta uslugi) na adres firmy, ktory to adres
    znajdowal sie w zakładce kontakt na ichniej stronie www, tudziez w panoramie
    firm, to musze wyslac najpierw maila z zapytaniem o zgode na przeslanie
    oferty? art 10 p 2 mowi ze nie musze tego robic jesli - ow podmiot wyrazil
    wczesniej zgode, w szczegolnosci udostepnil swoj adres e-mail

    z firma ta nie kontaktowalem sie wczesniej i nie mam jej zgody, ale czy
    udostepnienie przez nia adresu w zakladce kontakt, lub w innym miejscu
    serwisu, nie jest rzeczonym w art 10 udostepnieniem adresu?

    prosze o pomoc
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-07-23 08:13:28
    Temat: Re: jeszcze raz o spamowaniu
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny automoto a...@g...pl popełnił następującą
    wiadomość bflfg4$dbf$...@i...gazeta.pl:

    > z firma ta nie kontaktowalem sie wczesniej i nie mam jej zgody, ale
    > czy udostepnienie przez nia adresu w zakladce kontakt, lub w innym
    > miejscu serwisu, nie jest rzeczonym w art 10 udostepnieniem adresu?

    Nie jest. To jest kontakt do firmy a nie dla spamerów. Zgoda musi dotyczyć
    konkretnej oferty, a jeśli uważasz, że publikacja na witrynie www adresu
    mejlowego jest zaproszeniem dla spamerów to jesteś w mylnym błędzie.

    --
    Olgierd

  • 3. Data: 2003-07-23 08:34:50
    Od: "automoto" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Wielce Czcigodny automoto a...@g...pl popełnił następującą
    > wiadomość bflfg4$dbf$...@i...gazeta.pl:

    Z gory przepraszam za uszczypliwy język, prosze nie bierz tego do siebie.
    Nie chodzi mi o to aby Cie obrazic, ale troche mnie to deprymuje, ze grzebie
    po sieci, wybieram firmy, ktore wg mnie moga byc zainteresowane moja oferta,
    a tu sie okazuje ze jestem spamerem
    Ja rozumiem, ze jesli mail jest pozyskany przy uzyciu bota, wysylany w
    ciemno, na prywatne maile to jest to czysty spam, ale jesli pisze maila do
    szewca i chce mu zaproponowac produkowane przeze mnie radla, i maile wysylam
    tylko do szewcow to dlaczego jest to spam?
    dziennie wysylam do 5 maili, w jak najlepszej wierze. czy taka ilosc tez
    jest spamem? czy jeden mail moze byc spamem?

    > Nie jest. To jest kontakt do firmy a nie dla spamerów.
    podejrzewam ze sie myle ale wlasnie zeby wyslac oferte do potrzebuje
    skontaktowac sie z firma czyli jesli ona pokazuje jak sie z nia skontaktowac
    to powinienem moc to zrobic
    > Zgoda musi dotyczyć konkretnej oferty
    czyli jesli oferta bedzie niekonkretna to moge:)
    >a jeśli uważasz, że publikacja na witrynie www adresu
    > mejlowego jest zaproszeniem dla spamerów to jesteś w mylnym błędzie.
    1.a moze byc niemylny blad?
    2.wg mnie ustawa powinna nakladac obowiazek przy publikacji maila na stronie
    stwierdzenia, nie chce zadnych ofert. a wg mnie kontakt to kontakt.

    mam nadzieje ze bedziemy dalej na ten temat dyskutowac
    ale najchetniej oczekuje wykladni prawnej
    a nie subiektywnego odczucia, slow nacechowanych emocjonalnie
    od osob najwyrazniej zdenerwowanych na firmy przysylajace im oferty

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-07-23 08:40:55
    Od: "skandal" <s...@a...net.pl>

> [...]
    > konkretnej oferty, a jeśli uważasz, że publikacja na witrynie www adresu
    > mejlowego jest zaproszeniem dla spamerów to jesteś w mylnym błędzie.

    czy to interpretacja wiarygodnego prawnika?
    i co to jest 'mylny blad'?

    pozdro
    skandal

  • 5. Data: 2003-07-23 08:56:16
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny automoto a...@g...pl popełnił następującą
    wiadomość bflhqo$k4a$...@i...gazeta.pl:

> [...]
    > deprymuje, ze grzebie po sieci, wybieram firmy, ktore wg mnie moga
    > byc zainteresowane moja oferta, a tu sie okazuje ze jestem spamerem

    Nie biorę tego do siebie. Zajrzyj na pl.news.mordplik, ten wątek jest od 3
    dni dość mocno wałkowany. Tam masz objaśnienie adminów co oni o tym sądzą,
    no i informację co zrobią z Twoim adresem email jeśli zrobisz inaczej.

> [...]
    > dziennie wysylam do 5 maili, w jak najlepszej wierze. czy taka ilosc
    > tez jest spamem? czy jeden mail moze byc spamem?

    Bez różnicy. IMHO możesz zapytać czy chce otrzymać informację dot. produktu
    ale _nic więcej_ - żadnych cen, zapewnień o "najniższych cenach", etc.
    Suche, lakoniczne pytanie i prośba o zgodę.

    > czyli jesli oferta bedzie niekonkretna to moge:)

    Konkretna w sensie: wyrażona wobec konkretnego nadawcy reklamy, a nie w
    jakikolwiek domyślny sposób. Sprawdź zresztą w USUDE.

    > 2.wg mnie ustawa powinna nakladac obowiazek przy publikacji maila na
    > stronie stwierdzenia, nie chce zadnych ofert. a wg mnie kontakt to
    > kontakt.

    To się nazywa postulat de lege ferenda wobec ustawodawcy i powinieneś
    zgłosić to swojemu posłowi.

> [...]
    > a nie subiektywnego odczucia, slow nacechowanych emocjonalnie
    > od osob najwyrazniej zdenerwowanych na firmy przysylajace im oferty

    To jest wykładnia prawna. Od prawnika pracującego w firmie będącej dostawcą
    internetu. Takiego, który już kilku spamerom podsyłał takie linki
    http://www.pcm.com.pl/aktual/akt22.htm
    http://www.vagla.pl/swiadczenie_uslug_droga_elektron
    iczna/

    --
    Olgierd

  • 6. Data: 2003-07-23 08:57:23
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny skandal s...@a...net.pl popełnił następującą
    wiadomość bflhj3$f45$...@n...news.tpi.pl:

    > czy to interpretacja wiarygodnego prawnika?

    To jest interpretacja prawnika. Jego wiarygodności nie potrafię sam ocenić
    ;) zajrzyj na pl.news.morplik to może Cię oświecą ;)

    > i co to jest 'mylny blad'?

    Jeszcze nie wiesz?

    > pozdro

    Co to jest pozdro? ;)

    --
    Olgierd

  • 7. Data: 2003-07-23 11:10:44
    Od: ".Kamil." <n...@m...com.pl>

    Użytkownik "automoto" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dziennie wysylam do 5 maili, w jak najlepszej wierze. czy taka ilosc tez
    > jest spamem? czy jeden mail moze byc spamem?

    w zasadzie nikogo z odbiorcow nie interesuje twoja intencja. kazdy
    niezamowiony mejl stanowiacy oferte handlowa - chocby nie wiem, jak
    sprecyzowana i stargetowna - jest spamem. pamietaj, ze, jak glosi stara
    maksyma, spam to ten sam email wyslany wiele, wiele razy :-) i pomiedzy toba
    a odbiorca jest serwer, kable i admini.

> [...]
    > a nie subiektywnego odczucia, slow nacechowanych emocjonalnie
    > od osob najwyrazniej zdenerwowanych na firmy przysylajace im oferty

    sadze, ze twoje podejscie jest bledne - jesli ty chcesz mi wyslac oferte, za
    odebranie ktorej to ja place, nie ty (swoim czasem, energia, czasami
    konkretnie, w gotowce, przy placeniu rachunkow), dlaczego to odbiorca ma
    zastrzegac, ze nie chce nic dostac? wiekszosc ludzi nie chce dostawac
    zadnych ofert reklamowych a jak zechca, to znajda ciebie i o to poprosza. ja
    przestalem podnosic spod swoich drzwi ulotki i foldery z supermarketow -
    szkoda mi energii na to.

    poza tym - juz tak w ogole na marginesie - spam jest jedną z gorszych form
    promocji, stoi znacznie nizej od rozmowy telefonicznej i pisemnej
    korespondencji, nie mowie nawet o osobistym spotkaniu - jest na samym dole.
    proponuje zapoznac sie z podrecznikami e-biznesu, gdzie wyraznie stoi, ze
    raczej sobie zepsujesz wizerunek w ten sposob, niz przyciagniesz klientow.
    nawet w przypadku B2B, gdzie adresujesz oferte do potencjalnie
    zainteresowanych osob, niewielu wezmie to powaznie. lepiej sie spotkac przy
    kawie - wiecej zyskasz.
    pozdr
    ka

  • 8. Data: 2003-07-23 14:06:01
    Od: Artur <a...@j...net>

    [...]
    > czy taka ilosc tez jest spamem? czy jeden mail moze byc spamem?

    Tu nie o ilosc chodzi tylko o 'jakosc'. Spamem jest niezamowiona oferta,
    reklama, itp.

    Tak. Ale nie do wysylania niezamowionych ofert, itp. tylko na przyklad
    do zglaszania usterek.

    > 2.wg mnie ustawa powinna nakladac obowiazek przy publikacji
    > maila na stronie stwierdzenia, nie chce zadnych ofert. a wg
    > mnie kontakt to kontakt.

    Otoz nie. Ustawa mowi wyraznie, iz zgoda nie moze byc dorozumiana. Samo
    umieszczenie e-maila lub kontaktu nie stanowi zaproszenia do spamowania.
    To tak samo jakbys umiescil swoj adres na stronie i nie dziwil sie, ze
    nachodza Cie akwizytorzy.

> [...]
    > a nie subiektywnego odczucia, slow nacechowanych emocjonalnie
    > od osob najwyrazniej zdenerwowanych na firmy przysylajace im oferty

    Nie mozna sie dziwic ludziom, ktorzy sa bombardowani spamem, ze sie
    denerwuja. Z tego co widze na swoim serwerze, to dziennie odrzuca on po
    kilka tysiecy maili (a bywaja dni, ze i powyzej 12 tysiecy). Strach
    pomyslec co by sie dzialo, gdyby to wszystko przechodzilo na skrzynki.

    A.